Afgelopen november hebben we een paar vreselijke weken doorstaan. Onze hond blafte s nachts opeens en toen hebben we hem een paar keer in de slaapkamer gelaten. Sindsdien was het helemaal mis,iedere nacht blaffen omdat hij bij ons wilde zijn. We hebben toen van alles geprobeerd: van negeren tot flink boos toespreken, een bench aangeschaft. Een deksel van een stalen pan in de bench gehangen met een touw gespannen naar de slaapkamer; als hij dan blafte moesten we aan het touw trekken zodat hij zich wezenloos schrok, maar de herrie niet met ons associeerde. Het blaffen werd een stuk minder, maar wij waren helemaal brak. Toen zijn we een week op vakantie geweest en de hond is naar mn ouders geweest. Ongelovelijk, maar waar: Het mormel was heel de week daar stil en sindsdien ook bij ons!! Tot afgelopen nacht... Het heeft hier rond een uurtje of half 5 giga geonweerd. En Mickey, de hond, is heel bang voor onweer. Hij zat hard te blaffen. Toen heb ik hem, heel stom ik weet het, naar boven gehaald op de slaapkamer, tot het onweer voorbij was. Minuutje of 40 denk ik. Heb hem weer naar beneden gedaan en niet meer kunnen slapen, na een minuutje of 20 begon het geblaf. Ditmaal genegeerd, maar vrees dat het weer mis is. Kan mezelf wel voor mn kop slaan, maar ik vond het zo zielig. Het was echt noodweer. Wat nu? Weer een paar dagen naar mn ouders brengen in de hoop dat hij het 'vergeet' ?? Shitterdeshit!
Ik herken het wel, wij hebben dat ook met onze snoopy gehad! Wat wij deden eerst gewoon bij ons op de kamer, daarna op de overloop slaapkamer, weer een paar dagen later in de hal, en steeds een stukje verder tot dat hij normaal in zijn bench kon! Vergt even tijd maar dan heb je ook wat! Succes meid
Klinkt alsflinke verlatingsangst. Dus straffen, lawaai maken enz heeft totaal geen zin. Weer van voren af aan opbouwen zoals annet1985 zegt.
Oei Ja wellicht had je beter bij hem beneden kunnen zitten tijdens het onweer ipv meteen mee naar boven nemen. Ik denk dat het nu wel helemaal mis is weer Toch morgen doorzetten. Pff maar lastig is het wel. Het geblaf zal ook niet echt leuk zijn voor de buren. succes ermee!
Wij hebben van het weekend een hondje opgehaald bij iemand die niet voor hem kon zorgen, echt super lief beestje. Maar we zijn er nu dus achter dat hij altijd (is nu 1,5 jaar) bij haar in bed heeft geslapen. Probeer dat maar eens af te leren Zodra wij naar bed gaan breekt ook de hel los en ja er ligt wel een klein meisje boven te slapen hoe moet ik dat nou af leren????? Sugesties zijn meer dan welkom. Is overigens een klein hondje hoor, kruising kind charles spaniel/Shitzu dus haart niet gelukkig maar het bed hoort voor ons te zijn en niet voor een hondje vind ik.
Ik kijk het komende nacht aan. Hij weet dondersgoed dat hij altijd alleen slaapt. ( we hebben hem bijna 1.5 jaar en , muv afgelopen winter, hij sliep vanaf dag 1 hier zonder problemen alleen. Ik kan het dus geen verlatingsangst noemen. Puur roep om aandacht, zucht..denk dat we dat getriggerd hebben dior hem naar boven te laten vannacht.. In uiterste nood breng ik hem een paar dagen naar mn ouders, de vorige keer werkte dit.. Bernadet, daar ben je klaar mee zeg! de tips van Annet zijn handig. Wij sloten hem op in een bench en legden er gedragen sokken en t shirts in, zodat hij onze geur rook. Dat wil ook wel eens helpen. Kan je hondje wel alleen thuisblijven?
misschien een knus plekje maken voor je hond. bijvoorbeeld een deken of laken over zijn benche zodat het daar donker is. En anders even een handdoek een nacht tussen jullie in zodat de handdoek jullie geur heeft en in de banche leggen. wie weet schrikt hij ergens van heb je een boom die tikt tegen het raam ? En misschien de radio aan zetten zo dat hij geluid hoort en zich niet alleen voelt.
Inmiddels kan mijn hondje prima alleen zijn! En echt van ellende kon ik hem soms wel wat doen ( nooit gedaan natuurlijk want hij kan er ook niks aan doen) snoopy is 3 en wij zijn al de 4e eigenaars ook denken we dat hij mishandeld is geweest! Maar goed het is nou een super lieve blije hond die prima alleen kan zijn ! Echt even doorzetten want je hondje heeft gewoon verlatingsangst
Sorry dat ik het zeg hoor maar een stalen deksel in de bench met touw?! Een bench hoort een veilige plek te zijn voor de hond. Je kan op die manier het probleem zelfs groter maken door angst te kweken voor de bench en dan heeft hij dus geen eigen plek meer. Ga eens naar beneden als je hond stil is en beloon m dan eens ipv te straffen als hij blaft. Of bouw het af bench en hond mee naar de slaapkamer en over een aantal weken (!!!!) gespreid de hond met bench steeds iets verder verwijderen. Ik vind het ook klinken als verlatingsangst...
Lekker achteraf natuurlijk, maar een hond is een hond, die hoe je niet te troosten omdat het onweert. Daarmee maak je em alleen maar onzekerder! Dus ik zou die fout niet nog een 3de keer maken. Een hond denkt niet t zelfde als een mens, dus probeer t niet als mens op te lossen. Troosten ed. Waarschijnlijk hebben jou ouders de hond dus ook echt als hond behandeld, in de bench gezet, regels gegeven en klaar. Misschien vind een van jullie t zielig om em in de bench te doen?? Maar toch moet ie t daar mee doen. En het afbouwen kan je doen. Maar jij bepaald waar je hond slaapt! En dat is daar waar de veilige bench staat. Veilig betekend inderdaad niet met een pannendeksel erin om herrie te maken. Een bench moet altijd veilig en prettig zijn, en ook dus in een goede omgeving staan, tochtvrij en op een goede plek. Beschermt, niet midden in een kamer, minstens tussen 2 muren, eventueel nog bovenop een plank doek of kleed. Wellicht ga je weer een paar slechte nachten tegemoed. Maar jij bepaalt, zonder medelijden, en dan zal je zien dat een hond zich vrij snel neerlegt bij duidelijke regels!
Hij kan wel allen thuis zijn, de eerste paar min blaft en jankt hij even maar is daarna stil. Maar bij naar bed gaan is hij echt niet in te houden. Echt heel zielig. Dus uit pure wanhoop maar mee genomen maar ideaal is het dus niet. Zit niet te wachten op van die starende ogen als mijn man en ik het gezellig hebben We gaan het gewoon weer proberen vanavond want een hond hoort beneden te blijven is mijn standpunt. Anders kleine meis logeren en buren inlichten en doorzetten met beneden laten blijven.
Bernadet, probeer eens op de overloop en dan idd met een aantal kledingstukken van jullie in de mand. Slaapkamerdeur doe je dan dicht.
Ik had er hier vanochtend 3 die aan het joelen waren ivm onweer... Beste is gewoon negeren. Bij een hond is negatief aan dacht ook aan dacht en dat is wat die wil. Snap dat het vervelend is maar ff doorzetten. Succes
Wij hebben dit hondje pas vanaf zondag en dus altijd bij die vrouw in bed gelegen. Overloop is leuk maar kan het echt niet hebben als mn kindje snachts wakker word van geblaf en piepen. Denk dat de woonkamer een betere optie is. We kijken wat het vanavond gaat worden. Anders wiskey in het water haha grapje dames
hahaha, kun je altijd als laatste redmiddel proberen... het is iets wat je moet afbouwen. meteen beneden is te rigoreus. Toen die van ons een pup was piepte en blafte ze de hele keuken bij elkaar. Toen hebben we haar eerst met mand en al in de slaapkamer genomen voor een week. Na de week verhuisde de mand naar de overloop. Daar is ie gebleven. Ging prima, maar je moet idd wel even een nacht of 2 door de zure appel heen...
Tja, mijn idee was het ook niet. Maar er zijn genoeg gedragsdeskundigen die die schrikmethode gebruiken en destijds na bijna 2 maanden nauwelijks slaap wil je wel álles uitproberen.. Zn bench, daar kijkt hij amper naar om, meestal ligt er een kat in. En die verlatingsangst hebben we dan zelf helaas aangewakkert, want hij blafte niet meer.de buren hebben ook een hond en we houden elkaars honden in de gaten als de baasjes niet thuis zijn. Mickey ligt meestal languit in het raamkozijn te slapen. Geen spoor dan van verlatingsangst. T was gewoon een domme actie en nu moet ik op de blaren zitten. We zullen zien hoe het vannacht gaat..
Wat mijn buren deden was dat beestje een blafbandje omdoen. Ze blafte voornamelijk zodra ze de deur uit waren en dat ging dan non stop door. Geloof dat ze uiteindelijk de batterijen eruit gedaan hadden en nu heeft ze dat bandje helemaal niet om. Ze waren dat ook bij ons aan het promoten, maar dat ging ons echt veel te ver. Vind dat bijna dierenmishandeling.
nou niet overdrijven hoor. er staat echt geen 220 volt op dat "schokje" wat ze krijgen stelt echt niets voor. voelt alsof je even snel geknepen wordt. genoeg om ze te laten schrikken en ze uit het blaffen te halen. die van mij had er een gewoonte van gemaakt om alles bij elkaar te blaffen. elke geluidje, of gewoon uit het niets. niets hielp. ook geen gedragstherapie. blafband om gedaan en heeft het 2x geprobeerd en daarna was het klaar. alleen het idee dat hij hem om had was al genoeg om z'n bek te houden. batterij was al lang en breed leeg. beter een blafband dan dat hij overlast bezorgt en mensen wakker houd.
Haha droebeltje zelf al eens om je bek gehad !? Kijk maar eens YouTube filmpjes doet wel degelijk pijn !