Geboortekaartjes. Wat is duur en wat niet?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Minyaweth, 26 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Hallo meiden!

Ik kom er niet meer uit! Heb nu al zoveel verschillende sites bekeken met geboortekaartjes om wat informatie en ideetjes op te doen.
    Op heel veel sites staan helaas geen prijzen vermeld. Maar wat is een gangbare prijs voor een geboortekaartje? Wil namelijk wel een leuk kaartje, maar het is nou ook weer niet de bedoeling dat ik me scheel betaal... :(

2. erlida

erlida Fanatiek lid

2 okt 2006
    1.999
    0
    0
    ik zou ff langs een drukkerij gaan,daar hebben ze van die boeken en kunnen ze je preccies vertellen hoe en wat!

3. Jodi

Jodi Fanatiek lid

17 jan 2006
    1.696
    0
    0
    Heb zelf ook wat afgesnuffelt, denk dat we het via geboortepost.nl gaan doen.
    1.50 per kaart inclusief verzenden.

4. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Volgens mij betaal ik € 35,00 drukkosten en € 1,07 per kaartje.

5. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Hoe lang van tevoren moet je dat eigenlijk geregeld hebben?

6. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ik heb geen flauw idee, maar wij zijn er nu al mee bezig. Hou ervan om alles optijd geregeld te hebben zodat niet alles 'op het laatst' nog moet... :oops:

7. Sanne

Sanne Fanatiek lid

18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    Mijn vriend heeft de klappers met kaartjes gisteren gehaald bij de drukker, hij zei dat de meeste veel eerder kwamen.
    Ik dacht dat ik al redelijk optijd was

8. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    wij hebben gewoon boeken bij de drukkerij gehaald en daar staan alle prijzen er gelijk bij en de druk kosten en andere zaken ook zodat je thuis op je gemakje al kan rekenen.

9. Niet meer actief

www.geboortekaartjes.nl hier kan je meteen de prijs zien..
    wij hebben wel boeke in huis gehaald. op internet kun je het materiaal niet zien waar het van gemaakt is..
    een telefoontje naar de drukker en het is geregeld

suc6

10. ciel72

ciel72 Lid

15 jul 2006
    84
    0
    0
    wij hebben zelf onze geboortekaartje gemaakt.

11. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Wij gaan ze ook zelf maken :)

12. IkenKleine

IkenKleine Bekend lid

23 mrt 2006
    975
    0
    16
    Wij gaan ze ook zelf maken. Genoeg leuke sites voor tegenwoordig.
    Bij de meeste sites kon ik trouwens wel prijzen vinden hoor. Op de site die mrklb1 geeft staan heeeel veel kaartjes en prijzen.
    Op unicard volgens mij kun je ook max 2 proefexemplaren opvragen. zodat je ze kunt voelen en zien op ware grootte.
    En anders idd even naar een drukker of bijv. Multicopy voor de boeken.
    Veel succes met zoeken.

13. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    bij geboortepost nl kan je je eigen kaart samenstellen, of fotos uploaden. en natuurlijk kanje een proefkaartje aanvragen. in de blije doos van prenatal zit een kaartje met een code voor 50% korting op een proefdruk.

als het kindje geboren is dan kunnen hun hem ook versturen voor je, hoef je alleen je adressenlijst te sturen. voor 1,50 per kaart is dit heel goedkoop.

wij hebben ze zelf ontworpen en gaan ze laten drukken, met dubbel papier. zijn we zo ongeveer 2 euro per kaart kwijt.

14. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    en op unicef.nl staan leuke kaartjes en gaat je geld voor de kaartjes in ieder geval naar een goed doel... kun je er ook geen spijt van krijgen. :D

15. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    We laten op een banko kaar een foto afrdukken dus zou niet weten wat je er precies voor kwijt ben denk alsnel meer als een euro

16. Berber

Berber Lid

30 aug 2006
    36
    0
    0
    Utrecht
    Wij hebben onze kaartjes bij www.kaartmix.nl besteld. Ik geloof dat ik voor 140 kaartjes €230 moet betalen (incl env). Een week of 6-7 vantevoren bestellen is op tijd. Je kunt kleuren, lettertype ed aanpassen. Je krijgt dan een digitale proef. Je kunt dan nog een keer correcties doorgeven en dan krijg je een printproef. Na de geboorte geef je de definitieve geboortedatum en namen door en binnen 1 1/2 dag heb je ze dan in huis. Oja en als je nog niet weet wat het wordt mag je twee kaartjes laten opmaken. Na de geboorte kies je dan het definitieve kaartje.
    Succes!

17. kristel

kristel Niet meer actief

Ik ga, net als mijn vorige 2 zwangerschappen, gewoon naar een drukkerij. Daar heb je zoveel boeken liggen ... genoeg keus. Bovendien vind ik het persoonlijk bespreken met een drukker veel makkelijker en leuker. Ook is het bij de drukkerij waar wij tot nu toe heen gaan mogelijk om, als je voor 4 uur nog belt, de kaarten dezelfde dag op te halen. Mijn 2e zoontje was op vrijdag geboren en iedereen had zaterdag het geboortekaartje op de deurmat liggen. Via internet duurt dat allemaal langer. Tot nu toe doe ik dat altijd in de eerste week van mijn verlof (34 weken), maar het kan wel verstandig zijn om het eerder te doen.

Ik meen dat wij voor 100 kaartjes incl drukkosten ongeveer 130 euro kwijt waren. Dit was wel 1 kant (binnenkant) gedrukt in het zwart.

18. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    wij betalen 55 euro drukkers kosten en 1,44 per kaartje

19. Panda

Panda Fanatiek lid

6 feb 2006
    2.248
    0
    0
    Wij hebben gisteren de kaartjes besteld, via www.geboortekaartjes.nl. Wel vrij duur, 1,61 per kaart + 50 euro drukkosten, maar de kaartjes zijn van Unicef dus dat heb ik er wel voor over :D Bovendien hebben we geen babykamer, dat heeft een hoop geld bespaard.

We zijn geloof ik wel een beetje laat als ik de rest zo zie...hihi.

20. Ik heb ze zelf gemaakt en geprint hoef straks alleen de datum en gewicht in te vullen

Deel Deze Pagina