Wat worden ze opeens snel groot

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door debq, 8 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Hier zoon van 7 jaar in groep 4. Vanaf groep 2 mag je al niet meer mee naar binnen. Zoon heeft nog geen behoefte aan grote zelfstandigheid en hangt juist nog heel erg aan mij. Terwijl ik vind dat die bepaalde dingen ook al zelf moet kunnen. Maar dat is weer een andere zorg. Ik vind 6 jaar nog te jong om alleen thuis te blijven en alleen naar school en zwemles te fietsen. Kinderen zijn op die leeftijd nog zo impulsief. Ik zie dat hier nog echt niet gebeuren.

2. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Mee naar binnen of niet verschilt heel erg per school: hier willen ze in de middenbouw (groep 3, 4 en 5) juist dat je mee naar binnen komt en je kind op weg helpt met het eerste werkje of nog iets uitlegt. Juist om de driehoek kind-school-ouder in stand te houden.

3. Aszz

Aszz Niet meer actief

Maar spelen jullie kinderen s ochtends niet buiten?
    Vanaf halverwege groep 2 spelen ze hier in de ochtend direct buiten tot de bel, dus dan wordt er niet meer mee naar binnen gelopen.
    Ja af en toe, even kijken naar wat werkjes of een praatje met juf maar meer niet.

Ik vind 6 ook wat jong voor zulke dingen.
    Onze oudste is bijna 9 en mag sinds de lente/zomer alleen naar voetbaltraining en soms een boodschapje doen. Ook mag hij alleen naar vriendjes fietsen maar dan heb ik wel contact met de moeder.
    Maar, school, supermarkt, vriendjes en voetbal zitten wel aan de andere kant van het dorp. Hij moet echt wel een stukje fietsen.
    Gelukkig kijkt hij ontzettend goed uit en zijn het rustige wegen.

Deel Deze Pagina