Het "eerste" hapje

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Belly1985, 6 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Belly1985

Belly1985 Lid

10 mei 2011
    79
    0
    0
    Hallo,

Onze kleine uk is nu 5 maanden en krijgt 5 x 180ml (+6 scheppen) flesvoeding. Deze gaan helemaal op!

Toen hij 4 maanden was zijn we begonnen met een fruithapje. Ik maakte deze zelf... De 1e dag banaan met wat melk erdoor gemengd. Hij kreeg er flinke last van z'n buikje van! Dus de 2de dag hebben we appel geprobeerd. Ook hier kreeg hij veel krampjes van en werd hij heel verdrietig na een uurtje! Hij vond het overigens allebei wel heeeerlijk!
    We zijn toch maar gestopt na 2 dagen, gezien de buikkrampjes! Bovendien zou hij het puur alleen voor de smaak krijgen en niet om er van te groeien :)

Nu hij 5 maanden is willen we over een tijdje toch weer beginnen met de eerste hapjes!
    Nu vroeg ik me af of het misschien beter is om met een potje te beginnen, is dit misschien wat zachter? Kunnen we beter beginnen met groente of met fruit denk je?

Groetjes Belly!

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,

Het maakt niet zo veel uit of je met groente of met fruit begint. Je kunt het beste beginnen met 1 klein hapje, desnoods een paar dagen achter elkaar 1 hapje. Verder is het belangrijk om minimaal 1 week dezelfde soort groente of fruit aan te bieden. Je kunt zeker ook een potje gebruiken, maar vers fruit is ook prima.

Groetjes eveline

Deel Deze Pagina