Wat wordt er met zoekgeraakte pakketjes gedaan bij DHL?

Discussie in 'De lounge' gestart door Nijntje01, 8 dec 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nijntje01

    Nijntje01 Fanatiek lid

    2 dec 2012
    3.430
    373
    83
    Zuid-Holland
    Hoi,

    Ik verkoop veel via marktplaats en heb nou al voor de derde keer dat iets niet aankomt bij een DHL servicepunt. Als een pakket bijvoorbeeld de verkeerde route maakt in het sorteercentrum, moet hij toch wel weer ergens boven water komen? Er kan toch niet zomaar iets verdwijnen? Of gooien ze alle foute pakjes weg?
    Of als hij op 'onderweg met bezorger' blijft staan en nooit aankomt, wordt het toch hopelijk niet weggegooid?

    Iemand die hier werkt of contacten heeft en dit weet?
    Mijn laatste zending was een grote Lego set waarvan de nieuwwaarde €100 was, tweedehands dus de helft...

    Ik schrijf de code er altijd met zwarte stift op, dus zou geen probleem moeten zijn als sticker eraf gaat.
     
  2. sabagirl

    sabagirl Fanatiek lid

    15 okt 2015
    3.360
    1.068
    113
    Hier kwam een kwijtgeraakt verstuurd pakket laatst retour.... het onderzoek bij dhl was al afgerond en pakket was niet gevonden en paar dagen later werd het toch retour bezorgd. Heel vreemd.
     
  3. Nino12

    Nino12 Fanatiek lid

    21 sep 2021
    2.828
    2.986
    113
    Vrouw
    Hier ook een pakket zoek geraakt bij dhl…. Grote bestelling pampers. Bol.com heeft een onderzoek gestart gelukkig wel geld terug gekregen. Geen idee of het toch nog bezorgd gaat worden?
     
  4. Lovieyou

    Lovieyou Fanatiek lid

    3 sep 2021
    1.134
    884
    113
    Vrouw
    Nou dat vraag ik me ook af. Ik heb een bed huisje besteld en heb alleen de lade ontvangen. Het hele bed is zoek.. :o: hoe krijg je t voor elkaar zou je denken? Is toch best een flink pakket lijkt me. Baal er wel van.. en weet ook niet hoe het nu verder gaat. Ik wil niet een paar honderd euro betalen voor een niet ontvangen bed.
     
  5. kadootje

    kadootje Actief lid

    9 jan 2010
    455
    165
    43
    Hier al 2x gehad...van de week nog...kreeg een verkeerd pakket...met veel stickers er op...ik kon gelukkig de code nog zien die onder mijn sticker zat...was een pakket wat al even zoek was....diegene heeft geluk...want die komt alsnog goede kant op....maar waar mijn pakje is..???
     
  6. Achterkantvandemaan

    31 dec 2020
    7.727
    7.880
    113
    Goeie vraag. Er zwerven nog ergens 3 pyjama's van L rond in Nederland :p al bijna een half jaar denk ik inmiddels.
     
  7. MrsMint

    MrsMint Lid

    25 mrt 2020
    24
    14
    3
    Ben ik ook wel benieuwd naar. In september iets verstuurd maar het is nooit aangekomen. Ze hebben een onderzoek gestart maar konden niets vinden. Heel vreemd
     
  8. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.529
    5.625
    113
    Vrouw
    Nee dat word niet weggegooid hoor…. Als er iets met pakketjes is gaat het weer naar een centrum waar ze er daar iets verder mee moeten doen….

    of en hoe ze dat doen weet ik niet… maar dat t meestal niet heel snel gaat weet ik wel
     
  9. Nijntje01

    Nijntje01 Fanatiek lid

    2 dec 2012
    3.430
    373
    83
    Zuid-Holland
    Nou de eerste is al een jaar zoek, denk niet dat die nog gaat komen.
     
  10. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.642
    17.614
    113
    Vrouw
    Echt geen idee.. wat ik wel weet, is dat je die pakketjes nooit meer terugziet.
    Ik zie wel eens aanbieders op bijv. marktplaats van ongeopende postpakketten , dan kun je zo'n bulk kopen zonder te weten wat er in zit. Nouja, denk dat die pakketjes dus uiteindelijk zo eindigen. :o:
     
  11. Nijntje01

    Nijntje01 Fanatiek lid

    2 dec 2012
    3.430
    373
    83
    Zuid-Holland
    Serieus... Wat erg :(
     
  12. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.725
    3.567
    113
    Ja, zoiets denk ik ook. Hier heb je een winkel met tweedehands spullen, maar ook veel partijen van bijvoorbeeld wasmiddel waarbij 1 fles in een doos was gaan lekken en de helft van de rest onder zat, wat voor weinig weggaat, maar ze hebben ook spullen van Postnl waar allemaal stickers opzitten van 'adres onbekend' en een soort gevonden voorwerpen pakketcentrum in Den Haag ofzo. Gewoon helemaal nieuw. Ook wel eens wat van gekocht.

    Via Vinted en Homerr ook wat kwijtgeraakt via de post. Ik kreeg gelukkig wel mijn geld terug, maar dat kostte me wel de nodige mailtjes.
     
  13. Nijntje01

    Nijntje01 Fanatiek lid

    2 dec 2012
    3.430
    373
    83
    Zuid-Holland
    Via marktplaats is daar helaas geen bescherming voor, als het zoek raakt. Ik ben de verkoper en dat zou mij dan €40 en €30 hebben gekost de laatste weken, terwijl ik ook de spullen kwijt ben.

    Als het adres onbekend is snap ik dat die pakketten doorverkocht worden. Maar zouden er ook pakketten gestolen worden, die wel gewoon kloppen?
     
  14. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.770
    11.049
    113
    Dat is toch belachelijk. Er staan toch gewoon adresgegevens op het pakket. DHL kan die gewoon bezorgen.
     
  15. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.642
    17.614
    113
    Vrouw
    #15 Spectre, 9 dec 2023
    Laatst bewerkt: 9 dec 2023
    Ja vind ik ook hoor. Er staan gewoon gegevens op dus dan is het toch niet zo moeilijk om de juiste ontvanger of verzender te vinden lijkt mij.
    Hier in de woonplaats gaat veel mis met het pakketautomaat. Dan open je je kluisje met de code, ligt er een heel ander pakket in. Dit is een fout van de DHL koeriers, ze doen maar wat. Vervolgens is je eigen pakket niet meer te traceren of je vind het op goed geluk terug..
     
    Syane vindt dit leuk.
  16. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.642
    17.614
    113
    Vrouw
    Hier ook ervaring met particulier verzonden en kwijtgeraakte pakketjes. Ik kan dan moeilijk mijn geld terug eisen, de verzender heeft gewoon volgens instructies verzonden. Het gaat fout bij de pakketdienst. Ik heb toen, na veel gedoe, een deel van de kosten vergoed gekregen van DHL.
     
  17. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.314
    4.385
    113
    Vrouw
    Vraag me soms ook af hoe t kan. Laatst gewoon briefpost met een duidelijk adres wat oneindig onderweg is geweest. Allemaal stickers erop enzo. Alsof t adres niet leesbaar was, maar was heel duidelijk.

    Gelukkig nog nooit gehad dat iets zoek raakte. Zou het ook niet fijn vinden als die spullen worden doorverkocht en iemand jouw spullen krijgt (met adres enz erop??!). We hebben 1x gehad dat een pakket (met dure videokaart) niet aan kwam. Veel gebeld en ellende en ineens was hij er toch. Tsja wat ermee is gebeurd?

    Als een heel pakket kwijt is vraag ik me ook af of dat niet ergens gejat is oid. Kan toch niet zomaar kwijt zijn? Moet dan toch op een depot rond slingeren? Zeker met een juist adres moet het toch gewoon goed komen..
     
    Syane vindt dit leuk.
  18. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.822
    9.893
    113
    Ach DHL, daar kon ik zeker in mn oude woonplaats een boek over vol schrijven. Een van de toppunten was "adres bestaat niet". En vervolgens pakket kwijt. Dook dan weer hier, dan weer daar op in het systeem, maar nooit fysiek. Het was van H&M die netjes geld teruggaven. Eind januari staat ineens een DHL bezorger met het totaal gebutste pakket voor de deur. Ik vond het lullig, maar ik heb het pakket geweigerd, ik had de kerstkleren niet meer nodig en de rest al opnieuw besteld, en bovendien dus al geld terug.

    Ze hebben ook wel pakketten van honderden euro's gewoon in het portiek gezet. Of die keer dat het pakket was ontvangen door ene Verhoeven, nou niemand in de flat die zo heette. DHL: oh ja, soms wordt een niet thuis code 2 keer gebruikt, Hihi! (Dat pakket kwam de volgende dag alsnog)
     
  19. Inge1984

    Inge1984 Fanatiek lid

    10 sep 2015
    1.632
    1.473
    113
    Had laatst ook zoiets. Kreeg eerst bericht dat het naar het servicepunt was gebracht. Irritant, maar ok. Alleen lag het dus niet op het servicepunt. Meerdere dagen langs gegaan, maar niks.
    Dus klacht ingedient. Kreeg ik na een week het bericht dat de bezorger aangaf het bezorgd te hebben. Eh nee, dan had ik geen klacht ingediend he. Uiteindelijk had ik mazzel met een lieve buurtgenoot. Het bleek een straat verderop afgegooid te zijn. Ze kwamen het maar even langs brengen. Geen enkele gelijkenis met straatnaam of huisnummer.
    Is toch belachelijk. Kan me zo voorstellen dat die mensen geirriteerd waren met het vrij grote pakket wat maar eeuwig bij hun bleef liggen. Terwijl geen flauw idee had waar mijn pakket was gebleven.
     
  20. Lief of Stoer

    Lief of Stoer VIP lid

    25 apr 2011
    5.892
    2.783
    113
    't Gezellige Brabant
    Ik moet zeggen dat juist DHL hier ontzettend goed gaat, nooit gedoe. Hier is het de laatste maand postnl die pakketjes niet hier krijgt. Met black friday 2 telefoons besteld. Daar moet je ook voor tekenen. Die maandag er op stond die van mij ongetekend voor de deur en die van man is nooit aangekomen. Ze hebben uiteindelijk een 2e exemplaar opgestuurd die gisteren aan kwam, ook moeten tekenen deze keer. De eerdere bezorger heb ik ook niet meer terug gezien. Als ik kwaad had gewild had ik aan kunnen geven dat die van mij er ook niet was. Belachelijk dat het kan.

    We denken dat er nu een blije postmedewerker rondrijd met een nieuwe telefoon :D
     

Deel Deze Pagina