hallo, ik had een vraagje en hoop dat iemand mij helpen kan hiermee. mijn zoontje is 6 maanden oud en al compleet van alle flessen af..hij wil deze niet meer. Heb dit ook besproken met het cb en hij is gewoon snel zeggen ze en wil geen fles meer de vv hiervoor is dus van allerlei baby papjes, warm eten, joghurt,pudding enz..alles met de lepel of diksap in de open beker en ik wilde dus heel graag weten of hij ook rijstepap mag...en een beetje soep van welke leeftijd mag dit? dan heeft hij eens iets anders Kan iemand mij helpen hoe ik dit het beste maken kan voor hem? sorry voor de vele vragen. alvast bedankt! mvg monique
Hoi Monique, Tussen de 6-8 maanden is het advies om gemiddeld nog zo'n 700-800 ml opvolgmelk per 24 uur te geven. Als je kindje verder goed groeit en tevreden is, dan is het niet erg als je kindje wat minder drinkt. Misschien kun je ook eens proberen om de melk koud/kouder te geven? Sommige kindjes vinden dit lekkerder dan warm. Of bijvoorbeeld iets van fruit erdoorheen te mixen, soort fruitshake. Rijstebloem aan de opvolgmelk toevoegen om er pap van te maken is ook prima. Rijstepap kan je beter nog even mee wachten. Soep kan je bijvoorbeeld zelf maken met groentesoorten die je kindje lekker vindt (groentepuree). Mocht je nog vragen dan kan je het gerust laten weten hoor! Groetjes Angélique
Hallo Angelique bedankt voor je mailtje en het goede advies terug ben er erg blij mee Giovanni eet en drinkt zo heel goed en groeien en bijkomen is ook heel goed, maar het is echt die fles met melk die hij niet meer wil als hij wakker is..alleen als hij ingedoezeld is dan pakt hij hem alles met de lepel is geen probleem,pap met opvolgmelk en groente en yohurt gaat er zo in bij hem hiihi diksap uit de gewone open beker drinkt hij goed dus dan kan ik inderdaad de melk eens proberen met een smaakje erin..had ik helemaal niet aangedacht... en fijn dat ik hem nu ook soep mag geven we maken dit altijd lekker vers thanks !! groetjes monique