Nutrimigen

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Anomiepje22, 21 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anomiepje22

13 apr 2010
    88
    0
    0
    Goedemorgen,

Ik zit een beetje over ons zoontje in. Even mijn verhaal in het kort.
    Ons zoontje is met 31+5 weken geboren en heeft in die periode van het ziekenhuis een NEC bacterie gehad.
    Een paar weken later kreeg die weer bloed in zijn ontlasting maar nu denken de dokters dat die een KMA heeft.
    We zijn toen overgestapt op Nutrimigen, Hier heeft ie altijd goed opgereageerd en tot op heden ook geen bloed meer.

Maar sinds een paar daagjes heeft ie ontzettend groene zure en dunne poep, niet waterdun trouwens.
    Wij hebben het idee dat de voeding niets meer doet, het vult niet goed heb ik het idee.
    We hebben er al jhbp doorheen maar dit lijkt niets meer uit te maken.
    Ik heb er nu 1/4 theelepeltje doorheen. Mag dit ook verhoogd worden voor het volle gevoel?
    Of heb jij misschien nog een idee welke voeding geschikt is voor mijn zoontje zonder dat die weer last van zijn darmen krijgt of laat staan bloed gaat poepen?
    Want ik weet het niet meer en ik wil hem wel graag verzadigd zien.
    En heb je misschien nog andere tips?

Alvast bedankt.

Liefs Anomiepje.

2. Anomiepje22

13 apr 2010
    88
    0
    0
    Hij krijgt trouwens 120 water + 4 schepjes en weegt 4000 gram.

3. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo!
    De leeftijd van je zoontje nu is mij niet bekend, zou je die nog willen mailen naar ons en hoe vaak hij per 24 uur voeding krijgt? Jbp mag wel opgehoogd worden dat isgeen probleem. Ik zou even kijken bij welke hoeveelheid jbp je zoontje ongeveer 15 tot 20 minuten over een flesje drinkt (met de kleinste speen), dan is het dik genoeg. Of je verder nog qua voeding omhoog mag durf ik niet te zeggen met deze informatie.
    groetjes Femke

4. Anomiepje22

13 apr 2010
    88
    0
    0
    Hij is nu 3 maanden maar gecorrigeerd bijna 4 weken, ik weet niet hoe jullie rekenen.

Hij krijgt 6 voedingen per 24 uur. 6x120 en afentoe krijgt ie in de nachtfles 150 water + 5 schepjes.
    De kinderarts zei wel dat dit wat veel was maar als die er niet van hoefde te spugen dat het wel zo door mocht gaan.
    Het maakt trouwens niet uit of die voor de nacht nou 120 of 150 krijgt hij meldt zich sowieso weer na 4 uur.

Is dat niet vreemd? Want je zou denken dat ie daar dus langer op zou moet slapen of niet?

Groetjes

5. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,

Helemaal niet zo gek hoor dat je zoontje nog na 4 uur in de nacht komt, ook na een iets vollere fles. Hij is er denk ik nog niet helemaal aan toe om langere nachten te maken. Qua hoeveelheid voeding is 120 ml per keer prima. Ophogen zou ik je voorlopig afraden, in verband met de leeftijd van je zoontje.

Die groene, dunne ontlasting hoort een beetje bij de voeding die je zoontje krijgt. Dit is prima. Bloed in de ontlasting is altijd een teken om contact te zoeken met de dokter, maar dat is nu niet meer aan de orde gelukkig?

Groetjes Linda

Deel Deze Pagina