Wat wordt je onzeker van bloedverlies, maandag echo....

Discussie in 'Miskraam' gestart door Watervlinder, 22 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Watervlinder

1 nov 2008
    89
    0
    0
    Vorige week vrijdag, 16 juli, was ik bijna 6 weken zwanger. Positieve test, op woensdag was moeders voor moeders zelfs nog langs geweest. Super hoog HCG, zwangerder kon ik niet zijn volgens mevrouw.

Totdat het vrijdag werd. Ik verloor ineens helder rood bloed. Ik schrok enorm en wist even niet wat te doen. 's Middags nog een keer (wel minder), maar had verder geen buikpijn oid. VK gebeld (intake stond al gepland....) om te overleggen. Daar word je ook niet heel veel wijzer van. Afwachten is het advies (eigenlijk onmenselijk). Maar goed, bloeden is gestopt, weekend gaat voorbij en ik begin weer hoop te krijgen want het bloeden is gestopt en er lijkt verder niets aan de hand. Echt zwangerschapsverschijnselen heb ik niet (ben niet misselijk, vorige zwangerschap ook nooit geweest), dus daar kan ik niets uit afleiden.

Tot ik gisteren weer (weliswaar niet veel) bruin/oud bloed verlies. Wat een schrik. Komt het dan toch weer terug?

Mag maandag (ben dan ruim 7 weken) naar de VK komen voor echo. Tot die tijd? Onzekerheid..........

Hier word je gek van......

Zo, even van me afgeschreven ;) Wie weet valt het nog mee en gaat het gewoon nog goed. Heb totaal geen krampen oid, dus ik associeer het ook niet direct met een miskraam. Toch zoek je zekerheid, maar die vind je niet.

Herkenbaar?

Iedereen verder sterkte die in hetzelfde onzekere schuitje zit....

Groet!

2. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Wat balen dat je bloed verloren bent, het hoeft niets te beteken (zeker oud bloed niet) maar natuurlijk maakt het je wel onzeker.

Heel veel sterkte dit weekend, misschien dat je wat afleiding kan zoeken;) en ik hoop dat jullie maandag een prachtig kloppend hartje te zien krijgen.

3. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    vind het geen doen van je vk...

ik heb bij mijn vorige zwangerschap ook bloed verloren. Vk wilde ons ook niet direct helpen. Manlief is toen met mij naar de 1e hulp gereden en daar kregen we wel een echo... misschien een tip?

Veel sterkte meid!

4. lentekriebeltje

lentekriebeltje Actief lid

4 mrt 2010
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Watervlinder,

Maandag komt gelukkig nu al dichtbij! Probeer anders wat dingen te ondernemen dit weekend, zodat de tijd wat sneller lijkt te gaan. Ik weet hoe slopend het is, want zit nu in hetzelfde schuitje.
    Ik vind het wachten ook geen doen... heb eerst lang bruinverlies gehad en daarna nog 2x rood bloedverlies en moet nog 3 weken wachten op een echo (dan ben ik 8wk5dgn volgens cyclus). Heb er zelf een erg slecht gevoel over....
    Ik ga hard voor je duimen, meid!

Liefs,
    LK

5. zustertje

zustertje Niet meer actief

Ik weet precies hoe jij je voelt! En dat is zo akelig die onzekerheid!
    Ik heb vorige week een miskraam met 9 weken gehad terwijl we die dag ervoor nog een goede echo gehad hadden!
    HA en mijn man konden mij niet gerust stellen dat het goed was en ik geloofde ze echt niet (al heb ik het met mijn eigen ogen gezien)
    Maar ik bleek wel gelijk te hebben de volgende dag ging het mis.

Hier gebeurd de eerste echo met 10 weken bij de HA en daarna ga je naar de verloskundige maar toen ik belde dat ik oud/nieuw bloed had bij afvegen na plassen mocht ik dezelfde dag gelijk komen.
    Heb ik ook tegen de HA gezegd dat dat heel fijn is je zit toch al zo in de onzekerheid en spanning!

Ik zou gewoon terug bellen en zeggen dat het erger geworden is en dat je gek wordt van de spanning en dat is ook niet goed voor het kindje!

Ik wil je heel veel sterkte wensen want het kan 2 kanten op bloedverlies/krampen hoeven niks te zeggen!
    95% gaat het goed 5% gaat verkeerd.

6. Watervlinder

1 nov 2008
    89
    0
    0
    Ha dames,

Dank voor de reacties, sterkte degenen die dit ook meemaken. De ene keer ben je positief en kun je het van je afzetten, een volgende keer komt het als een boomerang terug.

We hebben op zich een hele fijne VK praktijk, de vorige zwangerschap en bevalling hebben ze top begeleid. Maar je schijnt met 6 weken nog zo weinig te kunnen zien, maandag ben ik 7 weken en 1 dag. Dan moet er meer zichtbaar zijn...

Hoe werkt dat dan bij de eerste hulp? Gewoon naar toe rijden? En dan? Maar dan moet er toch wel echt wat aan de hand zijn? Ik heb nu absoluut geen bloedverlies meer. Ik zit eraan te denken om zo een zwangerschapstest te doen. Het eerste bloedverlies is nu een week geleden. Als dit een miskraam is geweest, dan is het HCG toch duidelijk minder geworden of niet?

@zustertje: 95% nog positief??? Het is toch 50/50? Jij sterkte zeg, naar he zo'n miskraam?

@Debby: was jouw echo goed??

@lentekriebeltje: ik hoop dat het ondanks alles bij toch ook goed gaat!!

Ik laat het zeker weten hoe het verloopt, ik blijf wel hoop houden. Donderdagavond voor de bewuste vrijdag hebben we gemeenschap gehad, volgens VK kan het een contactbloeding zijn geweest? Kan dit echt zo bloeden? En in de 6e week kan het ook nog innesteling zijn geweest, althans dat lees ik op bepaalde plekken?

Eigenlijk word je van internet ook gek.....

Groet!

7. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ja mijn echo was goed! Wij zijn er gewoon heen gereden en gezegd dat ik bloedverlies had en toen kreeg ik een echo...

Heel veel succes!

8. Watervlinder

1 nov 2008
    89
    0
    0
    Even een update. Maandag om 10 uur kunnen we terecht voor echo. Ben dan 7w en 1 dag. Nogal pril dus...Hoop dat ze wat kunnen zien. Iemand ervaring hiermee? Moet dit altijd een inwendige echo zijn?

Verder geen bloedverlies meer. Bizar. Wel regelmatig een beetje gevoel alsof ik m'n baarmoeder voel. Geen krampen oid, maar soms op de achtergrond aanwezig.

Vanmiddag zelfs pijn in m'n bovenbeen, daar snap ik helemaal niets van? Iemand ervaring?

Man man, wat wordt je hier onzeker van. Je voelt ieder dingetje in je lijf....

9. music4life

music4life Niet meer actief

ik weet ook precies hoe jeje voelt meid! het is zo eng en je bent zo bang ,moet je jandorie ook nog tot maandag wachten,,,,*zucht* toen ik die echo had,, en ik kwam die wachtruimte binnen dacht ik ,,nee dit zit niet goed! en was ook zo hellaas!
    ik wens je heel veel sterkte en succes met je echo!
    ik duim voor je

10. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    Normaal gesproken krijg je dan een inwendige echo , bij 7w en 1d , zou je normaal gesproken als alles goed is een kloppend hartje moeten zien ...............

Met bloedingen is het overigens zo dat niet 95% toch nog goed is , maar het is 50/50 .......dat is tenminste mij bij alle drie de keren dat ik bloedverlies had verteld ...............VAak als het verkeerd gaat heb je wel krampen erbij ...

Hopelijk zie je morgen een mooi kloppend hartje !!

11. zustertje

zustertje Niet meer actief

Ik bedoelde eigenlijk met een mooi kloppend hartje heb je kans dat het 95% goed gaat dat zeiden ze hier in elk geval :)

12. Watervlinder

1 nov 2008
    89
    0
    0
    Bedankt voor de reacties, laten we idd hopen op een kloppend hartje!!!

Weet iemand hier verder nog wat over contactbloedingen? Lijkt me zo onlogisch dat dit pas de ochtend is volgend op de geslachtsgemeenschap. Volgens VK kan dit, iemand ervaring?

Over 24 uur weten we hopelijk meer....

13. isje

isje Lid

22 feb 2009
    45
    0
    0
    Hi meis,

Heel herkenbaar. Ik verloor bij 5 en 6 weken een beetje bloed (vooral wat oud), maar helemaal geen krampen ofzo. En inmiddels ben ik 39 weken zwanger! Ik werd ook helemaal gek van alles wat ik las op internet en ben op een gegeven moment ook ff niet meer op de computer gegaan. 20 procent van de zwangeren heeft last van wat bloedverlies en dat betekend inderdaad soms een miskraam (50/50). Maar alle adertjes zijn nu ook heel gevoelig en kunnen beschadingen tijdens gemeenschap, maar ook door hard niesen of zomaar. Ik heb uiteindelijk ook bij 7 weken een inwendige echo gehad en toen was dus alles prima in orde. Helaas kan je dus niet anders dan wachten. Ik hoop dat alles in orde is.

14. s1986

s1986 Niet meer actief

Hey meis,
    Ik herken ook wel wat je zegt. Vanaf de dag van mn posi test heel vaak bruinverlies gehad. Heb de eerste echo gehad gehad op 6weken 3dagen(mmm). Dus was vast de innesteling zeiden ze....
    Nog geen week erna spoot het bloed er letterlijk uit. Het was echt bizar veel en heb gelijk de vk gebeld. Ze zei ik regel een echo voor je en stond toen al aan de deur! Hier was alles goed gelukkig die avond enorme krampen gehad en volgende ochtend weer zelfde verhaal weer echo en ook alles goed. Moest toen erg rustig doen en heb die vrijdag het einde vd week nog 1 goeie echo gehad. Die maandag moest ik weer voor controle naar belgie(mmm) Toen was er een heel groot hematoom zichtbaar een soort blauwe plek maar dan in weefgsel en gevuld met bloed. Moest toen 2 weken plat/zitten. Daarna alleen nog bruin gehad. Nu is het bruin al 3 weken over en uk doet het prima maar zit nog wel thuis. Heel veel sterkte en probeer vannacht een beetje te slapen en ik duim voor je dat je morgen een mooie echo heb! Hoop dat dit je een beetje hoop geeft;)

15. Watervlinder

1 nov 2008
    89
    0
    0
    @s1986: da's goed nieuws zeg maar wat zul je in onzekerheid hebben gezeten. Is mmm medische mallemolen? Dan helemaal, gelukkig dat alles nu goed gaat!!

Tsja, op zich geven dit soort verhalen weer moed, maar je leest ook weer andere verhalen. Het komt er gewoon op neer dat je moet afwachten en dat is errug lastig...

Het vreemde is dat ik alleen wat bloed ben verloren, verder totaal niets wat zou duiden op een miskraam. Verder voel ik me erg moe, smaakt het eten me anders en lijkt het erop dat ik me wel zwanger voel.

Nou ja, wie weet morgen goede uitslag. Ik laat het weten!!

16. s1986

s1986 Niet meer actief

Jaa weet het van al dat zoeken word je maf niet doen!!! Wij gingen van het aller ergste uit natuurlijk had ook echt grote proppen verloren ter grote van manderijnen e.d. Dus hou er goed rekening mee dat het fout KAN zijn. Je hebt 50 % kans he. Dus hoop voor je dat het toch goed zit en ook van de innestelling is!

Dat je je zwanger voelt is goed hoor! Had toen zelf ook niet het idee dat het over was maargoed al dat bloed maakte je aan t twijfelen.

MMM klopt idd;)

Sterkte morgen hoelaat moet je? Probeer een beetje te slapen*knuf*

17. Watervlinder

1 nov 2008
    89
    0
    0
    Om 10 uur, het is nu uurtjes aftellen. Je hebt helemaal gelijk, maar uitgaan van het slechtste kan ik eigenlijk ook niet.

Het is onze tweede, maar zo gewenst. Onze kleine meid is deze maand 1 jaar geworden en het is zo ontzettend leuk kinderen, we kunnen niet wachten om alles weer mee te gaan maken. De leeftijd van 1 jaar is super trouwens, heel makkelijk en leuk.

Ik ga vanavond maar op tijd naar bed, dan is het zo ochtend :). Ik slaap wonderbaarlijk goed, ga 's nachts gelukkig niet ligge piekeren (dat doe ik overdag :D)

18. lentekriebeltje

lentekriebeltje Actief lid

4 mrt 2010
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Watervlinder, ik ga voor je duimen morgen!!!!!

Liefs, LK

19. Romana

Romana Actief lid

1 jun 2010
    443
    0
    0
    Sterkte...
    Ik heb afgelopen week een echo gehad met 5 weken en 5 dagen. Zowel uitwendig als inwendig. Er was alleen een vruchtzakje te zien. Bij jou zien ze hopelijk het vruchtje al en een kloppend hartje.

Ik wens je veel kracht toe... Ik duim ook voor je!!!

20. s1986

s1986 Niet meer actief

Misschien kijk je niet meer maar nogmaals succes!!!

Deel Deze Pagina