Is dit gek?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MamaMel88, 17 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaMel88

MamaMel88 Bekend lid

1 sep 2011
    738
    0
    0
    Brabant
    Nu ik halverwege mn zwangerschap ben merk ik dat ik s'nachts het voedingskussen nodig zou hebben. Maar voor mijn gevoel wil ik hem niet gebruiken. Het zit namelijk zo: Vorig jaar januarie is mijn.opa ernstig ziek geworden door kanker. In april was het zelfs zo erg dat hij zijn armen bijna niet kon gebruiken en mijn moeder vroeg toen of ze het voedingskussen kon lenen zodat hij zn armen daarop kon leggen. Ik had een super goede band met mijn opa en heb natuurlijk meteen het voedingskussen gebracht. Eind april was hij zo ziek dat euthanasie de enige oplossing was voor hem. Omdat dit toch nog best plotseling was en het natuurlijk heel emotioneel is. Hebben ze niet meer gedacht aan het voedingskussen en is hij daarop gestorven. Natuurlijk is de hoes gewoon gewassen enz en ben ik ook helemaal niet bang om er iets van te krijgen. Maar emotioneel kan ik maar niet loslaten dat hij daarop gestroven is, voor mij voelt het gewoon heel ongemakkelijk om dat ding nu dan maar tussen mn benen te leggen ofzo. Aan de andere kant denk ik dan hij was best prijzig en ontzettend fijn. Moet ik nu me er gewoon overheen proberen te zetten of zouden jullie dit ook hebben?

2. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Oh, zo zou ik ook echt kunnen denken!
    Maar misschien moet je anders bekijken. Hij is erop gestorven, jij wilt hem gebruiken voor een nieuw leven. Misschien juist iets heel moois?

3. Lutty

Lutty Actief lid

26 okt 2012
    469
    0
    0
    Ik zou het daar ook moeilijk mee hebben denk ik, niet in de zin van "bang om er ziek van te worden" maar emotioneel des te meer.
    Misschien als je het probeert te zien als dat je opa zo nog bij jou en je ongeboren kindje is, dat je het weer kan gebruiken?

4. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Heel logisch die gedachte..
    Is het een idee om een nieuwe te kopen? Misschien is het voor het idee fijner als je die andere gewoon bewaard.. Ik vond het namelijk wel erg fijn om met zon ding te slapen..

5. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Snap dat je er moeite mee hebt, zou het kussen zelf ook niet meer willen gebruiken.

Misschien via mp een nieuwe?

6. Nee, ik zou 'm ook niet meer kunnen gebruiken..

7. MamaMel88

MamaMel88 Bekend lid

1 sep 2011
    738
    0
    0
    Brabant
    Hoi bedankt voor de reactie. Het is inderdaad meer emotioneel gezien. Ik heb me ookal paar keer proberen in te denken dat hij zo bij ons kindje is. Misschien is het gewoon nog tevers. Een nieuwe daar ben ik nu over aan het denken omdat bij kruidvat een mooie aanbieding is. Thnx meiden voelde mezelf beetje aansteller namelijk

8. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    Wou idd reageren dat ie bij de Kruidvat nu in de aanbieding is. Zou hem zelf ook niet gebruiken, wel bewaren.

9. Sterre01

Sterre01 Fanatiek lid

29 mei 2013
    1.563
    46
    48
    Ik snap je gedachten bij het voedingskussen, ik zou het kussen denk ik bewaren maar toch een nieuwe aanschaffen. Het zou voor mij ook niet prettig aanvoelen om daar op te slapen. (Emotioneel gezien)

10. LCLL

LCLL Bekend lid

14 jan 2010
    845
    0
    0
    NULL
    Ik zou 'm niet meer willen gebruiken.

11. woef78

woef78 Fanatiek lid

15 jan 2013
    1.170
    0
    0
    Ik zou er gewoon een andere hoes om doen,eentje die heel anders is dan die er om zat.

12. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Is niet gek hoor, er zitten hele duidelijke verschillende emoties aan die kussen. Wellicht dat je je erover heen kan zetten. Misschien kun je de kussen eerst in huis leggen en afwachten wat je erbij voelt.
    Anders een niewue kopen (bij Kruidvat is deze week een aanbieding met kussen, Trekpleister heeft ook wel eens aanbiedingen)

13. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Nee dat vind ik ook helemaal niet gek hoor, niks vreemds aan om je zo te voelen bij dat kussen. Ik persoonlijk zou een nieuwe kopen omdat ik er toch aan zou blijven denken want hoeveel andere hoezen je er ook overheen trekt...het blijft dàt kussen.

14. MamaMel88

MamaMel88 Bekend lid

1 sep 2011
    738
    0
    0
    Brabant

Dst gevoel heb ik dus inderdaad ook. Waarschijnlijk dit weekend even nssr de kruidvst. En misschien het oude kussen wel gebruiken om de baby straks op te leggen en te voeden. Maar het slapen daar krijg ik gewoon een raar gevoel bij:)

15. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Heel logisch, wij hebben het bed van mijn oma gekregen. Daar gaat de oudste straks op slapen. No way dat iemand anders op dat matras mag. Dat voelt niet goed..

Deel Deze Pagina