Wat wordt normaal gesproken verzwegen over zwangerschap/bevalling?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mnon, 20 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Die haren verdwijnen wel weer hoor!

2. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    Dat je ook besmet kon zijn met een gbs bacterie...ben er nu gelukkig op voorbereid :)
    En vooral na de bevalling...dat je baby heel erg last kan krijgen van darmkrampjes de eerste 3 maanden en spruw..

3. Doula

Doula Fanatiek lid

24 mei 2010
    1.158
    1
    38
    NULL
    NULL
    Oh ja... En ik wist niet dat gereedschap het soms niet doet. De schaar deed het niet:$ moest er nog een nieuwe schaar komen ook...:$:)

4. Oscar

Oscar Lid

12 dec 2013
    69
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je ! Je hebt de perfecte beschrijving gegeven van hoe ik pers weeën heb ervaren. Maanden gezocht naar de goede omschrijving haha. Pers weeën vond ik dus echt een hel. Geef mij maar rug weeën.

5. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Grappig topic.
    Ik heb met beide bevallingen eigenlijk niets ervaren waarvan ik het gevoel had dat ik dat van te voren had moeten weten. Dus al helemaal niet het gevoel dat er dingen verzwegen waren.
    Een bevalling is zoals ie is. Gewoon aan overgeven, dan komt het vanzelf goed. Zelfs met knip/uitscheuren ed, haha.

6. Felicity

Felicity Lid

18 nov 2012
    34
    0
    6
    NULL
    NULL
    Dat laatste is ook een stukje dat ik gemist heb inderdaad. Hier een erg verdrietige baby na de geboorte, waarbij wij totaal niet wisten wat we moesten doen (eerste kindje) dus wij belden steeds voor voeding (dachten dat het honger was) verpleging zei op een gegeven moment dat hij vast nog geen honger had. Was wel erg raar allemaal.
    Achteraf gezien heeft hij nog een paar dagen best last gehad van zijn hoofdje (hoofdje had lang gestaan, punthoofdje)

Maar wij zaten dus met de handen in het haar en hadden geen idee wat we moesten doen

Over het niet werkende materiaal: Hier een kapot bevallings bed haha. Hij kon niet meer versteld worden, was erg fijn bij het hechten

7. Liesje9

Liesje9 Nieuw lid

17 jun 2014
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    #207 Liesje9, 17 jun 2014
    Laatst bewerkt: 17 jun 2014
    Mijn dochter bleek achteraf een sterrenkijker, hadden ze niet in de gaten of ze verzwegen het, daardoor moeizame bevalling van 33 uur, waarvan 31 om de vijf minuten weeën, die niet erg effectief bleken. Na doorprikken vliezen weer naar huis gestuurd wegens onvoldoende ontsluiting, over beijzelde wegen, na 10 uur teruggeroepen en aan de weeversterkers, zeer pijnlijke rugweeen, veel overgeven van de pijn, meerdere shifts verpleging en dokters zien komen en gaan, idioot dat mij na zoveel uur geen pijnbestrijding werd aangeboden, daar ben ik nu na 18 jaar nog boos om, dus: kom op voor jezelf! Uiteindelijk zonder duw of trekwerk met knip bevallen. Leuk detail: als tweede naam hadden we tevoren Sterre bedacht. Gelukkig verliep de tweede bevalling wel volgens het boekje.

8. Tweedeopkomst

Tweedeopkomst Niet meer actief

Dat wachten ongelofelijk lang duurt!!! Ben de 40 weken voorbij nou die dagen die duren lang en geven echt elke ochtend een teleurstelling dat er niks is gebeurd!

9. sther3

sther3 Niet meer actief

Die persweeen idd, 'ja je moet ze wegzuchten', DAT GAAT NIET MEER. Vervolgens komt de vk, 'oh ja je hebt al 10 cm..' Dat roep ik al tien min dat ik t niet meer op kan houden!
    En dat het na de bevalling dus best een poos kan duren voor je weer helemaal op de been bent, gevoel na een zware griep.. Ik heb echt m'n middagrustje nodig, anders ben ik rond het avondeten al gesloopt..

Deel Deze Pagina