Zoveel . Wij kregen eigenlijk nooit wat echt 'in' was, zeker niet als t duur was. Als jonger kind wilde ik graag die mooie poppen van de reclame en kinderwagens, etc. En ook barbies met alle toebehoren. Dat soort dingen waren te duur. Ik had wel één mooie pop hoor, met zacht lijfje en een bedje maar niet alle andere dingen die ik elk jaar weer vroeg. Play doh sets e.d. ook niet. En spelletjes alleen de standaard dingen die leuk voor t hele gezin waren en duurzaam zoals Monopoly, rummicub en levensweg enzo. Ik wilde dan weer graag Muizenval, dokter Bibber, enzo en dat viel dan onder de noemer 'maar kort leuk' en niet voor het hele gezin leuk. M'n ouders hielden er niet van om dure dingen te kopen waar je dan waarschijnlijk toch maar amper mee speelde. Konden ze ook niet betalen hoor. M'n vader verdiende niet slecht hoor, maar we vielen ook net boven de grens van toeslagen enzo en waren daardoor ook particulier verzekerd voor ziektekosten. Mensen die net wat minder verdienden hadden dan uiteindelijk soms meer te besteden . Ach we hebben het zeker goed gehad ! Toch zijn er ook een aantal dingen waarvan ik blij ben dat ik t anders kon doen. Ik heb de kinderen vaak gewoon gegeven wat ze vroegen op hun verlanglijstje met hun verjaardag of sinterklaas. Het klopt, dat er uiteindelijk niet overal mee gespeeld wordt zoals gehoopt, maar iets krijgen wat je graag wil is ook gewoon leuk . Iets krijgen omdat het 'nuttig' is, is ook niet altijd reden geweest dat er wel veel mee gedaan werd.
Een legotrein, snap ik nu wel wat is dat ding duur. En een keer een nieuwe Mickey Mouse jas. Ik had een winterjas van een buurjongen en die was op een gegeven moment wel aan vervanging toe. Ik mocht de Mickey jas niet want die had geen capuchon geloof ik (en vast ook te duur). Mijn ouders hebben toen een andere jas voor mij gekocht maar ik vertikte het om die te dragen want dat was niet de Mickey jas. Mijn zusje heeft toen mijn nieuwe jas gekregen en ik bleef stug in dat afgedragen ding doorlopen.
Haha hier ligt de modewijzer ook in de kast @Felice . Van mij vroeger. M'n kinderen spelen er soms mee maar ik vind het maar stom nu haha
Een scooter. Die mocht ik absoluut niet, ook niet zelf kopen. Maar mijn vriendinnen van toen hadden wel een scooter. Daardoor moest ik elke dag naar alleen van en naar school fietsen. En werd ik daardoor onderweg ook nog eens gepest door groepjes die wel samen fietsten Daardoor durfde ik bijna niet meer re fietsen, laat staan zo'n groepje in te halen
Ik wilde een viool en op vioolles. Ma vind het katten gejank en ik moest iets anders kiezen. Uiteindelijk dwarsfluit gekozen maar ik baal na 25 jaar nog steeds dat ik geen viool heb leren spelen. Nu is het super duur om als volwassene naar de muziekschool te gaan en je schijnt viool moeilijker te leren als je volwassene bent.
Ik heb het al voorbij zien komen: de babyborn. En écht ik heb me altijd voorgenomen dat als ik een dochter zou krijgen dat ik daar de babyborn voor zou kopen.
Ik wilde heel graag de Charmkins (Dufty) molen.. Ik heb vroeger wel het huisje gekregen. Ook leuk, maar het was niet de molen Een paar jaar geleden zag ik dat er hier in de buurt een molentje te koop stond: die heb ik natuurlijk gekocht! Ik speel er nu samen met mijn dochter mee
Op zich waren we best snel tevreden vroeger maar een vriendinnetje had miss make up de echte van Matel . Je had ook miss Dress op ik praat nu over 1988 ofzo. Ik vond die zo knap Toen ik zelf gespaard had (zakgeld)kocht ik zelf dingen zoals Courtney en Skipper maar toen werd ik al snel te groot eigenlijk. (10/12 jr,) En nu heb ik 2 zoons en liep ik vandaag in een plopsa winkel alles zo verleidelijk maar ik hou me in ... want ik weet alles is ook maar even.... QUOTE="Jo79, post: 24287497, member: 8778"]Beetje een komkommertijdtopic, maar wat wou jij als kind graag, maar kreeg je niet? Een pony, Troetelbeertje, een spelcomputer, zusje of noem maar op? - Ik wou graag een Robijntje beertje, vroeg dat aan mijn moeder, maar die zei ‘ja dag, dan moet ik zeker eerst tig flessen Robijn halen, daar begin ik niet aan’. - Verder wou ik graag rolschaatsen, van die mooie met soepele wielen en veters zoals de buurkinderen. We kregen van die ijzeren onderbindrolschaatsen, je kon ons zowat een huizenblok verder aan horen komen ‘kgggrrr, kggggrrr’ en ze stagneerden soms plots waardoor je als je net lekker veel vaart had zowat over de kop vloog. - Een trainingspak van vliegerstof, het liefst mintgroen met lila. Mijn moeder vond trainingspakken, sportschoenen, wielrenbroekjes enz. alleen om in te sporten, ook al liep de halve klas er in.[/QUOTE]
Waren die furbies zo duur ja ? Oja 100 gulden is 45 euro..... Ik had de furbies van de Mac DonaldS haha
Ik kocht ze in 2009 zo'n zwart standaard model. Maar ik heb veel schoenen en mag gaat lang mee dus heb ze nog. Zei pas iemand.... zo worden die schoenen nog steeds verkocht ...ik lachen zeg denk et niet....
Herkenbaar...niet met polly maar dufty barbie pony kuifstaartjes popples Kan t nie wegdoen. Zucht leuk voor mijn zoontjes misschien nog