Wat wou jij worden toen jij klein was?

Discussie in 'De lounge' gestart door Lomo, 19 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lazuli

    Lazuli Actief lid

    19 apr 2020
    242
    281
    63
    Vrouw
    Archeoloog en prinses. Is allebei nog niet gelukt.
     
    Waxinelichtjes en Mop81 vinden dit leuk.
  2. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.694
    7.749
    113
    Vrouw
    Kapster of juf. Werk in de kinderopvang... kapster lijkt me overigs nog heel erg leuk.
     
  3. Loulou12

    Loulou12 Fanatiek lid

    4 apr 2018
    2.391
    1.892
    113
    Vrouw
    Heks of wolf ....:|
     
    Waxinelichtjes, Vitamientjuh en Lomo vinden dit leuk.
  4. Jacy82

    Jacy82 Bekend lid

    24 nov 2018
    742
    418
    63
    Vrouw
    Automonteur of topsporter (of de familoekapsalon overnemen).
    Allemaal niet geworden, wel technisch werk nu
     
  5. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.995
    5.821
    113
    Zeemeermin. Heb ik nog best lang volgehouden tot een jaar of 10 denk ik. Daarna werd het ‘zeebioloog’.
    Ben helaas niet verder gekomen dan een reeks zwemdiploma’s en duikbrevetten. :rolleyes:

    Moeder stond in ieder geval niet in mijn lijstje. Veel te veel werk, kinderen:roflmao:
     
    Waxinelichtjes en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  6. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Archeoloog en zangeres. Later actrice

    Ik zit in de ICT

    Alhoewel ik serieus denk dat ik een goede actrice zou zijn had ik nu graag arts of wiskundige willen zijn
     
  7. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.805
    14.144
    113
    Dierenarts, totdat ik er achter kwam dat ik ook dieren moest euthaniseren als baasjes niet genoeg centjes hadden voor een operatie bijv. Toen toch maar wat anders gekozen anders ging mijn huis op een dierenasiel lijken, want ik vond dat oneerlijk voor de dieren.

    Daarna werd t dedicated luchtmachtpiloot. Totdat uiteindelijk bij de keuring, jaaaaaren later, bleek dat ik 1 cm te kort was. Korps mariniers nam geen vrouwen aan...zo flauw! Dus studiepakket omgegooid en Belastingrecht gaan studeren.

    Wel eerst nog elders gekeken naar: biomedische wetenschappen, biomechanica, sterrenkunde, pabo, docent wiskunde. Was t allemaal net niet.

    Jaren later bleek dat de luchtmacht de grens 1 cm lager had gezet...met 5 jaar dienverplichting had ik 30 geweest als ik weer op de grond had gestaan. Dat vond ik dan weer wat te oud worden om nog huisje boompje beestje te doen. Plus t "salaris" in opleiding was dermate laag dat ik mn huisje en alles wat ik inmiddels had opgebouwd weer kon opgeven. Wel zuur, als 17-18 jarige had ik zo ingestapt.

    Ik werk nu als developer in de IT...alweer totaal iets anders.
     
  8. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.122
    4.336
    113
    Home
    Caissière en juf


    Ben verpleegkundige op de ic geworden
     
  9. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.439
    2.873
    113
    Dierenarts.
    Wel dierenartsassistente geworden :) . Maar nu ergens anders werkzaam.
     
  10. NienkeB

    NienkeB Fanatiek lid

    6 okt 2019
    2.172
    2.388
    113
    Vrouw
    Administratief
    Twente
    Auteur :D

    Ik doe administratie dus heel wat anders, maar ik schrijf nog steeds boeken als hobby :p Ik durf nog steeds niets naar een uitgever te sturen
     
  11. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Wat niet? Dolfijnentrainer bij Dolfinarium, arts, advocaat, docent Geschiedenis, diplomaat, bioloog, psycholoog:o:
    Ben nu verpleegkundige maar ik denk dat dit teveel een keuze is geweest met praktische overwegingen. Als het eropaan komt, zou psycholoog, docent of bioloog denk ik beter bij mij passen. Arts kon ik niet worden omdat ik te slecht was in natuur- en scheikunde op het VWO. Daar ben ik achteraf blij om want de verantwoordelijkheid van artsen zou mij echt te groot zijn. Dat besefte ik toen niet denk ik.
     
    Waxinelichtjes vindt dit leuk.
  12. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Moeder en verloskundige :D

    Moeder hoop ik te worden, verloskundige lijkt me nog steeds super leuk maar heb maatschappelijk werk gestudeerd en uiteindelijk in de kinderopvang gewerkt en nu zit ik thuis ivm lichamelijke klachten.
     
  13. Bloem2310

    Bloem2310 Fanatiek lid

    6 aug 2016
    2.543
    1.895
    113
    Moeder en journalist. Ik ben ook werkelijk ingeloot voor de opleiding maar na drie maanden kwam ik erachter dat het echt totaaaal niks voor mij is. Toen sph gaan studeren. Diploma gehaald, paar jaar gewerkt en toen het toerisme in gegaan. Ik weet nu nog niet wat ik wil :roflmao:

    Moeder ben ik wel geworden en vind ik ook wel m'n beste prestatie tot nu toe :thumup:
     
  14. ellalovescoffee

    ellalovescoffee Niet meer actief

    Toneelspeelster / cabaretière. Of als het maar iets met de podiumkunsten te maken had; regisseur, scenarioschrijfster of decorbouwer was ook goed.

    Ik heb toneelspelen heel lang als hobby gedaan, maar nu treed ik alleen nog eens per jaar op met onze band. Word nog elke keer zielsgelukkig als ik een podium op mag, maar zo'n talent ben ik nu ook weer niet, dus toch maar een andere opleiding en carrière gekozen ;)
     
  15. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.663
    33.034
    113
    Inpak-mevrouw!
    Ja serieus :roflmao:
    Ik vond het altijd fascinerend hoe de mevrouw van de speelgoedwinkel cadeautjes kon inpakken :)
     
    Sado, Zwierezwaai, GossipGirlxoxo en 2 anderen vinden dit leuk.
  16. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.537
    7.040
    113
    Juf en in mijn vrije tijd schrijfster.
    Juf gaat waarschijnlijk nog wel een keer gebeuren en stiekem blijf ik dat idee van schrijfster ook wel mooi vinden, maar ik vind meer dingen leuk, dus ik denk dat ik schrijven bewaar voor als de kinderen het huis uit zijn en ik niet meer weet wat ik met mijn tijd aan moet :roflmao:

    Overigens heb ik ook ruim 1,5 jaar pabo gedaan, daarna overgestapt naar de sph
     
  17. DisneyMama

    DisneyMama Bekend lid

    7 nov 2013
    726
    371
    63
    Patholoog - anatoom wilde ik als kind worden. Leek me geweldig om uit te zoeken waar iemand aan was overleden. Mijn moeder vond het zo luguber misschien was dat ook een goede reden

    Ben het nooit gaan doen eigenlijk, opleiding tot bouwkundige gedaan, 8 jaar in de verzekeringen gewerkt en nu wordt ik volgende week ambtenaar en studeer ik rechten sinds dit jaar (want je bent nooit te oud om te leren!) ..
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  18. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Met zoveel ervaring kun je wel alle kanten op qua werkt. Misschien niet altijd wat je het leukste vind maar begreep dat door corona je uren nogal minder waren geworden. Denk niet dat jij je druk hoeft te maken tijdelijk werkeloos te worden.
     
  19. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Dolfijnentrainster :|
    Daarna kraamverzorgster en op de middelbare school dierenarts.
    Ik werk in de zorg.
     
  20. Bloem2310

    Bloem2310 Fanatiek lid

    6 aug 2016
    2.543
    1.895
    113
    Ik werk nu ook weer tijdelijk in de psychiatrie tot ik weer bij mijn baan in het toerisme aan de slag kan
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina