bang voor teleurstellende 1ste echo

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door mvm2008, 4 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mvm2008

mvm2008 Actief lid

18 mei 2013
    496
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden/dames,
    Wat normaal gesproken een spannend en leuk moment zou zijn ervaar ik net even anders. De eerste zwangerschap na dat ik een zoon heb gekregen was niet goed. Op de uitwendige echo konden ze geen hartje vinden, een inwendige echo bevestigde dat die zwangerschap niet goed zou aflopen. Voordat ik die echo liet maken had ik er nog nooit bij stil gestaan dat het ook fout kan gaan, een grote schok dus. Na die miskraam nog 3 hele korte zwangerschappen gehad waarbij geen echo's zijn gemaakt omdat ik nog hele maar 5 weken zwanger was.
    Nu ben ik weer zwanger, 7 weken. Vandaag intake gehad en vk vond het belangrijk dat ik zo snel mogelijk bevestiging krijg dat dit een goede zwangerschap is. Vrijdag krijg ik dan een inwendige echo en dat is prima maar ik zie wel enorm op tegen de echo. Ik ben behoorlijk bang dat er weer slecht nieuws komt..
    Zijn er meer dames die een eerste echo zo hebben ervaren?

2. bloem18

bloem18 Fanatiek lid

13 jun 2011
    1.463
    0
    36
    Noord-Holland
    Jeetje ik begrijp je helemaal, het is ook reuze spannend! Bij mn eerste zwangerschap was ik erg onzeker. Vooral in het begin, je ziet nog niks, je voelt niks in je buik. Vond het vreselijk en had steeds bevestiging nodig. Hier heb ik heel lan last van gehad. Afgelopen januari was ik zwanger, helemaal blij maar met ruim 6 weken kreeg ik een miskraam. Nu ben ik weer zwanger (6w+5d), heb a.s maandag een vroege echo, vind het heel spannend. Durf ook nog steeds niet echt blij te zijn, zo bang dat het weer mis gaat.
    Ik hoop voor je dat je vrijdag een mooi kloppend hartje ziet en dat je dan dus gerustgesteld bent. Laat je het nog weten?

3. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Ja ik begrijp je heel goed! Ik heb 2 miskramen gehad voordat ik twee gezonde zoontjes heb gekregen. De eerste weken waren nooit meer onbezorgd na de eerste miskraam en zenuwslopend. Ik lag ook stikzenuwachtig te wachten op eerste echo. Bij mijn 3e (en toen gelukkig goede) zwangerschap heb ik ook bewust gewacht tot 8 weken, hoewel de gyneacoloog het al bij 6 weken wilde.
    Sterkte en ik hoop op een goede uitkomst!!

4. Vlindertjuh1987

Vlindertjuh1987 Niet meer actief

Ik snap heel goed dat je bang bent na wat je hebt meegemaakt. Ik hoop dat je het een beetje vol kan houden tot vrijdag en dat je dan een goede echo hebt. Probeer hoe moeilijk het ook is, positief te blijven. Dit is weer een nieuwe zwangerschap en kan net zo goed helemaal goed zitten. Heel veel succes!!

5. Lappie

Lappie VIP lid

27 aug 2012
    5.599
    1
    0
    Heel erg herkenbaar!!!
    Op 1 november 2012 had ik mijn eerste echo bij 9 wk.
    Eerst uitwendig, toen inwendig.... geen hartslag en vruchtje was 6,3 wk geworden. De vruchtzak was trouwens precies 9,1 wk.
    Daarna nog een vmk gehad en nu weer ruim 5 wk zwanger.
    Volgende week donderdag heb ik een echo.
    Als ik eraan denk dan breekt het zweet me echt uit!!!!!
    Jij in ieder geval veel succes as vrijdag!

6. pien25

pien25 Fanatiek lid

2 dec 2008
    1.272
    0
    0
    Dat kan ik me heel goed voorstellen!
    Veel succes met je echo en ik hoop dat het allemaal goed zit

7. mvm2008

mvm2008 Actief lid

18 mei 2013
    496
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik probeer het inderdaad als een nieuwe zwangerschap te zien en wil ook graag positief zijn maar ik moet eerst een mooi hartje zien voordat ik blij en zwanger kan zijn. Even volhouden dus tot vrijdag.
    Ik laat de uitslag van de echo vrijdag nog even weten en natuurlijk
    gefeliciteerd voor alle zwangere meiden!

8. Lirial

Lirial Bekend lid

5 sep 2012
    819
    0
    0
    Ik kon pas opgelucht ademen na de 4e echo, die van de combitest...slapeloze nachten, de nacht voor de echo...
    Succes vrijdag!

9. Franky

Franky Lid

15 jan 2013
    77
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn eerste zwangerschap werd ook een miskraam...ik moet wel erbij zeggen dat ik vanaf het eerste moment een sterk gevoel had dat het niet goed zat. Dit heb ik toen niet tegen de vk gezegd want mijn gevoel was nergens op gebasseerd....was alleen een gevoel.
    Achteraf vertelde ze me dat als vrouwen dit aangeven dat ze dit heel serieus nemen.

Nu bij mijn 2de zwangerschap gaat alles prima maar het begin was moeilijk. Mijn gevoel was wel beter....niet negatief en niet positief maar ik was zo bang om blij te zijn.

Ik heb toen tegen mezelf gezegd dat ik vanaf de 9 weken echo echt heel blij mocht zijn....ik had een vroege echo bij 6.5 week en klopte het hartje ook (gelukkig!! Ik zag al helemaal voor me dat ik daar lag en dat ze niks kon zien). Mijn vk zei toen wel heel eerlijk dat het geweldig is dat het hartje klopt en dat dan de kans op een miskraam enorm is gedaald maar ze zei ook dat bij 9 weken alles nog in orde moet zijn ook qua groei etc. Ze zei dat als de 9 weken echo goed was, ik uit dat hele miskraam gebied zou zijn.

Vandaar dat ik heel erg naar die 9 weken toe heb geleefd.

Ik wil je alvast heel veel plezier toewensen.....ik hoop dat alles goed gaat!!!!! Mijn vk zei me iets waar ik mij vanaf het begin aan heb vastgehouden: de meeste zwangerschappen gaan gewoon goed!!!!!

Xxxx

10. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    Pff ik heb hetzelfde :( Ik lig al nachten wakker en droom telkens dast ik veel bloed verlies en het weer misgaat.. Ik krijg er gewoon maagpijn van... Ik verlies geen bloed dus ofzo dus dat ik wel goed dacht ik .. maar toen las ik weer dat je met een cryo meer kans op een miskraam heb en ik ehb 2 miskramen van een verse embryo gehad:( Dus dan zakt het vertrouwen weer.. ik weet echt niet hoe k de tijd tot de echo door moet komen.. en ben ook zoooo bang dat er niks te zien is op de echo :(

11. mvm2008

mvm2008 Actief lid

18 mei 2013
    496
    0
    0
    NULL
    NULL
    jeetje.. het is dus wel iets waar veel vrouwen, die in het verleden een miskraam hebben gehad, last van hebben.. Echt vervelend is dat.
    Het klopt natuurlijk dat er veel zwangerschappen goed gaan maar ik heb dan altijd weer zo'n spookje in mn hoofd die me wijs maakt dat het bij mij waarschijnlijk niet goed gaat.
    Maar tot nu toe lijkt het goed te gaan. Zwangerschaps kwaaltjes worden nog niet minder ofzo.. dus dat geeft wel weer een beetje moed.
    sterkte voor iedereen in afwachting van de eerste echo

12. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Ik kijk er ook niet naar uit die eerste echo, het kan een grote opluchting en bevestiging zijn als er een hartje klopt maar het kan ook meteen het einde van de droom zijn.....

Een spannend moment altijd.

13. mvm2008

mvm2008 Actief lid

18 mei 2013
    496
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo, even een update.
    Vanochtend dus een echo gehad en alles ziet er goed uit. Er was zelf een kloppend hartje te zien:D
    Voor nu heel erg opgelucht en op naar de volgende echo, dies is op 3 juli.
    Volgens de meting ben ik nu 6 en halve week zwanger, dat is een week minder dan v verwacht.
    Groetjes..

14. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Gefeliciteerd! Hopelijk kun je een beetje gaan genieten nu :)
    En een week minder ach 't is nog zo klein om te meten, wie weet zit je volgende keer wel op schema

15. bloem18

bloem18 Fanatiek lid

13 jun 2011
    1.463
    0
    36
    Noord-Holland
    Jeee wat fijn zeg! Ik mag maandag pas en zit erg in de zenuwen. Eergister en vandaag een beetje bruin bloedverlies gehad waardoor ik nog zenuwachtiger word.

16. mvm2008

mvm2008 Actief lid

18 mei 2013
    496
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Bloem, jij zit dus nog even in spanning.. Over een beetje bloed hoef je je niet direct zorgen te maken toch? mischien even een adertje gesprongen.. Ik heb trouwens bij mijn eerste zwangerschap een flinke bloeding en krampen
    gehad, was niks aan de hand. Dat was een uur na de eerste echo die nog goed was, dat zal dus rond week 10 zijn geweest.
    Nog even volhouden en dan maandag een mooie echo :)

17. bloem18

bloem18 Fanatiek lid

13 jun 2011
    1.463
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik hoop het ook MVM. Fijne zwangerschap, geniet ervan!

18. bloem18

bloem18 Fanatiek lid

13 jun 2011
    1.463
    0
    36
    Noord-Holland
    Nou hier ook een goeie echo gehad en een mooi kloppend hartje gezien. Ben nu ruim 7 weken.

19. Vlindertjuh1987

Vlindertjuh1987 Niet meer actief

Allebei gefeliciteerd met de goede echo`s, lekker genieten nu!!

20. mvm2008

mvm2008 Actief lid

18 mei 2013
    496
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wow Bloem, goed nieuws! Gefeliciteerd!!!!!!!!"

Deel Deze Pagina