Wat zagen jullie als 1e echte schooldag en wie ging er mee?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door zogelukkig, 15 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wie ging wanneer mee?

  1. Papa en mama op de eerste wendag

  2. Papa en mama op de eerste echte schooldag

  3. Papa en mama op de eerste wendag en de eerste echte schooldag

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.474
    3.153
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Onze dochter heeft 4 wendagen gehad vóór de zomervakantie en na de zomervakantie begon ze echt.
    Mijn man is volgens mij 2x meegeweest.
     
  2. MG2011

    MG2011 Fanatiek lid

    22 nov 2010
    1.115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee hoor, ik vind dat zelf echt niet iets om als beide ouders mee naartoe te gaan. Ik heb dat hier bij andere kindjes ook nog nooit meegemaakt eerlijk gezegd. Het verbaast me eigenlijk zelfs dat velen van jullie dat blijkbaar wel zeer logisch vinden ;).

    Ja precies, ik dus ook.
     
  3. flipflop

    flipflop Fanatiek lid

    4 dec 2010
    3.179
    936
    113
    Zuid-Holland
    o ik heb haar bij de wendagen gewoon alleen weg gebracht! Niet haalbaar om pappa mee te laten gaan dus geen probleem toch!
     
  4. flipflop

    flipflop Fanatiek lid

    4 dec 2010
    3.179
    936
    113
    Zuid-Holland
    +1!
     
  5. Juul75

    Juul75 VIP lid

    8 apr 2010
    11.885
    7.594
    113
    Alleen pappa is meegegaan op de eerste wending en de eerste schooldag. We wilden er niet een al te groot 'ding' van maken voor haar, en ik heb nare herinneringen aan de lagere school dus pappa is alleen gegaan. En ik heb de hele ochtend thuis zitten te zenuwen :D
     
  6. hanna76

    hanna76 Fanatiek lid

    15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Hier geen wendagen. Zoontje is na de kerstvakantie meteen voor 'echt' naar school gegaan. Eerst alleen 's ochtends, later 's middags erbij. En ik heb hem gebracht en ben er niet extra lang bij gebleven.
    O ja, 1x voor de kerstvakantie een uurtje wezen kijken samen met hem. Toen ben ik wel dat uurtje gebleven en daarna weer met hem naar huis.
     
  7. Denise K

    Denise K Fanatiek lid

    11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    Onze zoon had vandaag zijn eerste wendag. Papa kon niet later beginnen, dus die was er niet bij. Geen probleem, met het trakteren op de peuterspeelzaal volgende week is hij er wel bij :).
     
  8. belize

    belize VIP lid

    25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ik denk zelf als je met z'n 2'en gaat dan wordt het zo een grote zaak. maar op dezelfde manier als naar psz gaan,dus alleen ik, dan op halen met papa. ik weet het nog niet zeker.
    het ligt aan het gevoel van het kind denk ik. als kind het zo leuk en spannend vindt kun je met z'n 2'en gaan. maar als het een kind is dat moeite heeft met drukte, nieuwe dingen en veranderingen dan zo gewoon mogelijk daarnaar toe gaan.
    zooon was erg verlegen toen hij bij n opendag in een klas mocht zitten. hij wilde uiteindelijk niet. het ligt dus er aan wat vr een kind het is en wat vr een school.
     
  9. pardoes

    pardoes VIP lid

    15 apr 2009
    7.274
    845
    113
    Ligt er maar net aan welke ploeg papa heeft, heeft hij laat zal hij vast en zeker mee gaan weg brengen maar anders niet hoor.
    Denk dat het voor de rust van Quinten beter is als alleen ik hem weg brengen papa is wat zenuwachtiger aangelegd ;). Maar de eerste echte dag is voor mij de eerste wendag want dan lijven ze voor het eerst alleen oo school.
     
  10. knap

    knap Niet meer actief

    Heb de tweede optie gekozen maar eerlijk gezegt weet ik het niet meer hoe het toen gegaan is. Is al weer 8 jaar geleden hier.
     
  11. edelweiss

    edelweiss VIP lid

    24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Allebei bij en de wendagen en bij de eerste echte schooldag.
     
  12. joanita

    joanita Fanatiek lid

    7 okt 2008
    2.027
    0
    0
    verzorgende IG
    raamsdonksveer
    Hier vandaag de eerste wendag gehad van de kleine man...

    ik was er zelf bij
    papa was er bij

    helaas ook de vriendin van papa,, maar kan tegenwoordig gelukkig goed met ze door een deur...
    de kleine man heeft er zelf om gevraagd dat de vriendin van papa ook mee mocht...
    en alles voor me kleintje dus hebben het zo gedaan

    En het ging geweldig
     
  13. adi

    adi Niet meer actief

    Wij vinden het zelf gewoon een 'mijlpaal' die we zelf allebei willen meemaken. Eerste keer naar kdv, verjaardagsvieringen op Kdv, en afscheidsfeestje op baby groep zijn we ook beide bij geweest.

    Mijn kinderen zijn absoluut niet verlegen, dus daarvoor hoeven we het niet eens te doen. Ons zoontje is vorige week gestart met peuter-judo, en papa en ik gingen beiden kijken. We mochten van hem niet eens mee in de zaal. Dat was voor kindjes en niet voor mama's en papa's :)
     
  14. belize

    belize VIP lid

    25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    totnutoe hebben we ook zo gedaan met die dingen.maar ik denk nog na. zoon hft nog 6 maanden vr hij begint!ze veranderen ook heel veel op deze leeftijd.
     
  15. zogelukkig

    zogelukkig Niet meer actief

    Precies!

    Kinderen hebben doorgaans een papa en mama, die zijn ons inziens net zo belangrijk bij grote gebeurtenissen.

    En geen vrij krijgen snap ik niet zo goed, want school begint rond 8.30, kan de man gewoon daarna door naar het werk.
     
  16. Sanne1985

    Sanne1985 Niet meer actief

    Vriend gaat hier straks wel mee naar de 1e dag psz, dus ook de eerste wendag op school :)

    Eerlijk, dat doet ie ook een beetje voor mij.. Mn hart breekt al als ik eraan denk om haar weg te brengen :) Ik vind dat heel moeilijk..
     
  17. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Als we beide kunnen, zullen we allebei wel gaan. Maar ik geloof ook niet dat ik me in allerlei bochten zou wringen daarvoor. Als je denkt dat je erg emotioneel wordt, zou ik liever kiezen voor een dag dat papa kan en jij niet mee hoeft. Wat met zo'n kind ervan denken als moeder in tranen afscheid neemt. Dat geeft toch het gevoel dat je hem op een vreselijke plek achterlaat?

    Maar goed, ik heb makkelijk praten. Onze zoon gaat hoogstwaarschijnlijk naar de basisschool waar ik zelf werk. Dus hij komt er nu al wel regelmatig, kent best al wel een aantal juffen van gezicht en is ook al redelijk 'vrij' op school en op het plein. En voor mijzelf is het natuurlijk ook iets heel vertrouwds en natuurlijks. Nu is je eigen kind natuurlijk altijd anders. Maar in mijn situatie is mijn kind straks (tijdelijk) juist dichterbij in plaats van verderweg.
     
  18. BuffySummers

    BuffySummers VIP lid

    16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Vandaag was de eerste wendag van mijn zoontje. Ik ben alleen gegaan, dacht wel dat ik het moeilijk zou vinden, maar vond het wel mee vallen.
    Ondanks dat ik nu in 'die tijd van de maand' zit:D heb ik niet gehuild.
    Ik dacht zelf dat wordt janken hahah, maar nee.
    Als hij straks 4 is en dan naar school gaat, gaat mijn vriend wel mee. Hij heeft die dag en de dag erna vrij genomen. Dat vond ik zelf wel zo fijn en hij wilde ook graag zelf mee.
    Maar het wennen vonden wij niet zo nodig, het voelt ook nog niet 'echt' moet ik zeggen.
     
  19. zogelukkig

    zogelukkig Niet meer actief

    Oh, je denkt dat ik in janken uitbarst Tupp? Neeeee joh!
    Buiten zal ik wellicht een traantje wegpinken.
    Want ik vind dit serieus een zeer grote stap in een mensenbestaan.
     
  20. BuffySummers

    BuffySummers VIP lid

    16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Vind ik ook wel hoor, toch een nieuwe mijlpaal. Ik dacht ook écht dat ik wel wat tranen zou laten, maar niets is minder waar!
    Ik had het alleen heel even moeilijk op het moment dat ik hem zo zag zitten op zn stoeltje in die grote klas met al die kindjes, helemaal stil en onder de indruk:)
     

Deel Deze Pagina