Wat zagen jullie als 1e echte schooldag en wie ging er mee?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door zogelukkig, 15 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wie ging wanneer mee?

  1. Papa en mama op de eerste wendag

  2. Papa en mama op de eerste echte schooldag

  3. Papa en mama op de eerste wendag en de eerste echte schooldag

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. miis

    miis VIP lid

    8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    ik zou verplaatsen! zoiets wil je samen meemaken als j het mij vraagt!
     
  2. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Het is ook een grote stap hoor! Dat ben ik helemaal met je eens. Ik zou dat alleen niet te veel aan je kind laten merken. Dus samen gaan; prima als je dat een beetje op een 'natuurlijke' manier kunt laten overkomen op je kind, snap je?
     
  3. Sterrefeetje

    Sterrefeetje Niet meer actief

    Waar wonen jullie? Hier ook een klasje met 10 kinderen, en ik heb ook nog geen ouders samen gezien :D Hier maakt niemand er echt een big deal van eigenlijk :)
     
  4. Sterrefeetje

    Sterrefeetje Niet meer actief

    Euh nee, eigenlijk niet. Wij vinden naar school gaan iets heel normaals eigenlijk :)
     
  5. zogelukkig

    zogelukkig Niet meer actief

    Oh nee, natuurlijk niet, het is een feestje! Zoon heeft zo'n zin!

    Wat ik op gegeven moment echt niet kon is inenten en bloed laten prikken, dat heeft manlief gedaan en ging dus prima.
     
  6. belize

    belize VIP lid

    25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    usa denk ik!
     
  7. knap

    knap Niet meer actief

    Kan weer reageren. Voorlopig.

    Het is hier dan wel 8 jaar geleden. Maar snap nog zeker die spanning van de eerste weken basisschool alles is zo wennen.

    En in februari volgend jaar is het hier ook weer! En er is zo veel veranderd denk ik in die 8 jaar. Denk ik. Dus zal net zo spannend zijn.

    Hier na de grote vakantie een kind dat naar het voort gezetonderwijs gaat en ben nu ook al een tijdje daar mee bezig het is toch een verandering.

    Zg het komt wel goed. Het leukste is denk ik idd ook papa en mama en zeker denk met je eerste kindje. Snap je spanning helemaal hoor.

    Komt vast goed.
     
  8. belize

    belize VIP lid

    25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ja dat is oo zo erg he?prikken. ik vond t ergste toen zoontje net geen 6 maanden oud naar KDV brengen; vr de eerste keer. ik huilde niet maar ik hoorde hem huilen toen ik wegging en ik dacht ik ga door mijn knieen zakken en hier zo flauw vallen. niet gebeurd.maar vresselijk vond ik dat.
    school is nog van te voren voor te bereiden.en ze vinden nieuwe dingen wel leuk(tenminste mijn zoon is zo).hij werd verlegen bij de open dag omdat juf over hem naar de klas zei dat hij bijna 4 jaar is. hij zei zoeits van ik ben net 3. maar verder gaf hij wel als de eerste de antwoorden, welke dag het was en zo. maar goed, hij kon de speciale aandacht van de juf even niet aan op n gegeven moment en wilde naar me toe komen. maar toen we naar n middengroep zaten, vond hij t geweldig meteen achter de computer enzo.
     
  9. knap

    knap Niet meer actief

    Vond ik ook geen pretje hoor. :(

    Toen oudste klein was deden ze de prikken te gelijk zetten bij het cb. En heb bijna die verpleegster ( aangevlogen van als je toch moet prikken prik dan nu en houd je bbb:):):))

    :):)
     
  10. Salapio

    Salapio VIP lid

    15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik geef les. Dat kan ook om half 9 beginnen. Dan een uur reistijd. Dus ik kan me daar wel iets bij voorstellen.

    We weten niet meer precies wat we hebben gedaan. Lekker ontaard ;):). Vanwege mijlpaal beide of ivm temperen zenuwen M alleen ik (vrij op ma). Ik zelf ben daar trouwens wel nuchter over. Ik vind niet perse dat beide ouders altijd bij alle grote dingen moeten zijn. Verjaardagen op speelzaal en school doet de ouder die op die dag vrij heeft. Als docent kan ik gewoonweg geen vrij nemen en de vrije dagen van Jan zijn ook eindig.

    Dus voor mij niet gek of stom als je dat niet ziet perse samen wil meemaken.
     
  11. Ringeling

    Ringeling Bekend lid

    2 mrt 2012
    864
    111
    43
    Vrouw
    We hebben dochter samen naar school gebracht :) ( wenochtend)
    Was een grote stap, die we beiden niet wouden missen!

    Ik wou een week vrij nemen tijdens dochter haar eerste week op school, was uiteindelijk niet nodig. Man zat toen nog in de ww en kon haar dus halen en brengen.
     
  12. Druif78

    Druif78 VIP lid

    11 feb 2008
    9.724
    0
    36
    We zijn samen mee gegaan. Ik had de wenochtend gepland op mn vrije dag en man wilde graag mee ( en kwam daardoor iets later op zn werk).
    Zn eerste echte week heb ik vakantie opgenomen en man is die week ook elke dag mee gegaan.
    Nu brengt mn man elke dag en op mijn vrije dagen haal ik hem op ( tussen de middag en om 15:15).
    Ik zou de wendag verzetten. Dat voelt ( ook voor jou) als de eerste echte dag!!
     
  13. diddi

    diddi Bekend lid

    1 jan 2010
    590
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter heeft over twee weken de eerste wendag en ik ga haar zelf wegbrengen en halen. Eigenlijk ook niet over nagedacht om samen met man te doen. Hij zelf ook niet, niet dat hij niet wil ofzo. Hij werkt die dag en ik niet, dus op die manier gekeken!
     
  14. sonja

    sonja VIP lid

    5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    zowel de eerste wendag als de eerste school dag hebben we haar samen weg gebracht
     
  15. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    13.981
    1.799
    113
    Provincie Groningen
    Onze dochter heeft geen wen dag gehad, ze is gewoon meteen begonnen, ging prima.
    Mijn man en ik hebben haar samen gebracht en weer opgehaald.
     
  16. Roozjuh

    Roozjuh VIP lid

    1 okt 2007
    18.378
    1.286
    113
    Flevoland
    hier geen wendagen. zoonlief is in de vakantie jarig dus gaat in aug meteen volop meedraaien. vind t maar niks maar wie weet gaat t allemaal goed. overigens heeft hubby vrijgenomen die 1e week en gaat dan mee naar school brengen en halen. mocht zoonlief het eng vinden of te moe zijn en eerder naar huis willen, is papa en mama er de 1e week er snel bij(anders moet ik mn dochter mee zeulen en als die slaapt kan ik niet weg en heb ik huilend kind op school staan die naar mama wil)
     
  17. Storm

    Storm Niet meer actief

    Hier net zo. Maar dan niet of papa wel of niet mee zal gaan, maar gewoon 1 is toch genoeg om je kind naar school te brengen?
     
  18. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Mijn man kan sowieso niet mee, dus ik bracht Thirza altijd weg naar school. Uiteindelijk werd dat erg lastig vanwege Caitlyns ritme, (eerste maanden hing ze gewoon lekker in de draagdoek en gooide ik daar m'n jas zo overheen en was het dus geen punt), dus nu brengt mijn man haar altijd.
    Maar zowel de wendagen als de eerste volledige schooldag heb ik haar alleen gebracht. De wendag was wel haar eerste echte schooldag voor haarzelf en haar eigen beleving, trouwens.
     
  19. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.741
    6.922
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva was na de kerstvakantie meteen volledig naar school gegaan. Alleen had ik die maandag vrij genomen zodat ze niet meteen de eerste dag moest overblijven en naar de bso moest. Papa heeft niet extra vrij genomen daarvoor, vind ik ook niet echt nodig. Op woensdag is papa altijd vrij en toen was hij dus aan de beurt om haar naar school te brengen.

    Veel mensen hebben wel een half uur reistijd en moeten tussen 8:00 en 8:30 beginnen. De school begint hier om 8:45. Dat wordt dus voor veel mensen wel lastig.
     
  20. Antje77

    Antje77 Fanatiek lid

    10 mrt 2009
    4.200
    140
    63
    Als je man er heel graag bij wilt zijn, dan zou ik de wendag verzetten.

    Hier geen wendagen ivm te vlak voor de vakantie. De 1e schooldag breng ik hem alleen denk ik. Ml is dan thuis aan het werk en zou eventueel pauze kunnen pakken (begint al om 7 uur)
    Maar dat betekent dat de jongste ook mee moet en ik denk dat het "afscheid" voor M dan te moeilijk is. Hij is erg verlegen, zal enorm moeten wennen. Zal zich eerst verstoppen achter mij. Als wij dan met het hele gezin daar zijn, dan gaat hij zich helemaal vast klampen als we dan weg willen gaan.

    We hebben het wel zo geregeld dat de eerste schoolweek altijd iemand thuis is, dat niet oma hem hoeft te brengen of te halen. Scheelt dat ml net in wisseldiensten zit die week, dus zijn mijn diensten er mooi op aan te passen.
     

Deel Deze Pagina