Wat zagen jullie bij de echo van 8 a 9 weken

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door zafira, 11 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zafira

zafira Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.960
    126
    63
    zuid holland
    Hallo dames,

Zoals de titel al zegt, wat zagen jullie bij de echo van 8 a 9 weken?

Ik krijg namelijk vanaf 8 weken elke week een echo om te kijken of de armpjes en beentjes aanwezig zijn en meegroeien. Ons eerste zoontje bleek namelijk geen ledematen te hebben en ze zagen dit pas met de 20 weken echo. ( vk had het met 12 weken over het hoofd gezien). Nu ben ik erg benieuwd of jullie het al zagen met 8 weken. Ik moet namelijk de 21e voor de echo komen met 8 weken en wil me vast een beetje voor kunnen bereiden. De echo is wel in het wkz in Utrecht met hele goede apparatuur, maar misschien hebben meerdere van jullie het al kunnen zien rond deze termijn. Ik ben benieuwd naar jullie antwoorden.

2. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Ik had met 8wkn precies een 1e echo en ik zag alleen nog de aanzet tot armen en beentjes,van die bobbels nog zeg maar..
    Maar mssn hebben ze daar genoeg aan?
    Wel een naar verhaal hoor van jullie 1e kindje,hopelijk gaat nu alles goed!!Succes en veel geluk meis!

3. Jetje76

Jetje76 Bekend lid

15 feb 2009
    617
    0
    0
    Ik heb met 9 weken een echo gehad en je zag heel duidelijk stompjes waar de armpjes en beentjes horen te komen. Als je googled op 'echo 8 weken' (of 9 weken etc) en dan op afbeeldingen klikt, kun je veel voorbeelden zien.

Ik duim dat alles goed gaat!! Heel veel geluk en een voorspoedige zwangerschap.

4. mama lexy

mama lexy Actief lid

30 mei 2010
    109
    0
    0
    hey meid wat naar voor je van je eerste zwangerschap!
    en baby van een week of 8 a 9 heeft dus al armpjes en beentjes wel allemaal piep klein maar ik zag op mijn echo van 8en halve week het kindje al druk met zijn ledematen op en neer bewegen en door de helebuik heen bewegen een klein drukte makertje dus!
    maar bij mijn eerste dochter was het allemaal niet zo duidelijk en was in mijn herindering ook niet zo druk in de buik maar de technologie zal nu ook wel verbeterd zijn zodat het nu allemaal veel duidelijker te zien is

liefs lexy

5. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

27 nov 2010
    1.419
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik heb de foto van mijn echo met 9 weken toegevoegd, dan krijg je misschien een beetje een beter beeld bij hoe het eruit ziet. Dit was trouwens een inwendige echo.

6. moi78

moi78 Fanatiek lid

19 jul 2010
    4.213
    0
    36
    Op deze aardkloot!
    In mijn album zie je een foto staan van precies 8 weken.. hoop dat je er wat aan hebt!

7. Ziezo1980

Ziezo1980 Lid

14 dec 2010
    88
    0
    0
    Hoi Zafira,

Wat erg van jullie eerste kindje. Hebben ze onderzocht waardoor dit kwam? Ook bij ons (overleden) kindje wat een onderarm niet aanwezig aan 1 kant. Ze overleed uit zichzelf in mijn buik. Uiteindelijk weten we dat dit kwam door een chromosoomafwijking. Bij 8 weken waren alleen de aanzetten van armpjes en beentjes te zien.

Maar met 12 weken zijn we in het Erasmus MC geweest (volgens mij vergelijkbaar met WKZ) om al een hele uitgebreide echo te maken. Toen was al zeker dat alle armpjes, beentjes, handjes en voetjes er aan zaten en op de juiste manier aangelegd waren. Ze kunnen dan met de juiste apparatuur dus al heel veel zien.

Ik ga er een beetje vanuit dat ze dat bij jullie ook doen en ik hoop dat je dan ook snel gerustgesteld wordt! Het is ontzettend spannend en lastig genieten na zo'n verlies. Maar ik hoop zo ontzettend dat het goed gaat bij jullie en dat je langzaam meer gaat genieten.

Uit ervaring kan ik zeggen dat het lang kan duren, maar sinds de goede 20 weken echo gaat het hier een stuk beter. (nu 26 weken)

Liefs,

Ziezo

8. Wilma06

Wilma06 Actief lid

3 apr 2007
    264
    0
    0
    Brabant
    Dit was mijn 8 weken echo ik kon er nog niet veel uit halen maar de gyn zag al wel duidelijk de aanleg van armen en benen
    Vandaar dat hij die pijltjes erbij gezet heeft

Hopelijk krijgen jullie de komende weken goed nieuws !!

9. zafira

zafira Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.960
    126
    63
    zuid holland
    Hallo,

Ten eerste iedereen bedankt voor jullie reacties. Ik had idd ook al gegoogeld, maar was toch benieuwd naar jullie ervaringen.

Ziezo1980, ws is het bij ons ook een chromosoomafwijking, want ons kindje had een verdubbeling van chromosoom 9en10. Nu is uit onderzoek gebleken dat ikzelf drager ben van de verdubbeling 9 en mijn man is drager van verdubbeling 10. Helaas kunnen ze niet met zekerheid zeggen of dat de oorzaak is aangezien er veel te weinig over bekent is. En wij zijn beide verders helemaal gezond. Volgende week hebben we een laatste gesprek bij genetica en dan krijgen we ook de uitslag van het laatste onderzoek. \(het esco2gen) Dit is een genafwijking wat afwijkingen aan de ledematen veroorzaakt. De kans is heel klein dat dit gevonden word, omdat ons mannetje verders helemaal gezond was en geen andere kenmerken ervan had. Maargoed dat word dus nog even afwachten.

SupernovA, dat zijn hele mooie duidelijke foto's zeg. Dank je dat je ze hebt laten zien. Dat geeft iig een beetje hoop dat er al iets te zien is rond die termijn. Voor ons zal het helaas nog niet genoeg zijn ws, want de belangrijkste vraag is of dat de armpjes en beentjes ook mee gaan groeien. Maar dit is alvast een belangrijk begin dus kunnen we ons er alvast een beetje op voorbereiden.

10. Ziezo1980

Ziezo1980 Lid

14 dec 2010
    88
    0
    0
    Zafira, wat onduidelijk dan allemaal. Jullie zijn gezond en zijn wel drager, maar je weet eigenlijk dus nog niet of het kindje het daardoor had. Het kan ook gewoon pech zijn dus... Ik hoop dat het nog duidelijker wordt voor jullie, want dan zou je ook eventueel dingen met een vlokkentest kunnen zien. Heel veel sterkte meid! ik duim dat het allemaal goed mag gaan, want het blijft een groot wonder!

11. Haasje83

Haasje83 Bekend lid

30 mrt 2009
    654
    0
    0
    Amsterdam
    Bekijk bijlage 159239

Mijn echo met 9 weken! Je kan al echt duidelijk de bobbels zien en de baby bewoog er ook al flink mee...

Ik heb ook nog een echo van 8 weken, maar heb die niet op deze computer staan, is van mijn dochter... maar volgens mij staat daar ook al best duidelijk een bobbeltje op!

Ga even kijken of ik hem nog ergens kan vinden zonder op te hoeven staan;)

12. Haasje83

Haasje83 Bekend lid

30 mrt 2009
    654
    0
    0
    Amsterdam
    Bekijk bijlage 159240

Is niet heel duidelijk, maar heb de bijlage van mijn hyves... de aanzet van de armen en benen is al duidelijk te zien met bolletjes!

Hier is mijn dochter 8 weekjes...

13. zafira

zafira Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.960
    126
    63
    zuid holland
    Goh is toch idd al duidelijker te zien als wat ik verwacht had. Mooie duidelijke foto's zeg!!

Nog een week in de zenuwen zitten en dan weten we iig iets meer. Toch heb ik er best wel wat vertrouwen in dat het goed komt.

14. raspberry

raspberry Niet meer actief

Wij dachten 11 weken zwanger te zijn, maar werden 2,5 week teruggezet naar 8,5 week, wat later weer gecorrigeerd werd naar slechts 1,5 week verschil met mijn cyclusdatum, (dus dan waren we eigenlijk 9,5 week). We zagen enkel een pindaatje, geen armpjes en beentjes nog, en ook nog geen nekje. Echt nog simpelweg de vorm van een pinda.
    Moet wel zeggen dat het een uitwendige echo was, en ondanks dat ik echt slank ben, hadden we mogelijk wel een heel stuk meer gezien met een inwendige echo. Denk dat we nu op het ruggetje hebben gekeken, dus mogelijk zaten er ook al wel armpjes enzo.

15. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Vandaag echo gehad met 9 weken.. Ze kon al armpjes en beentjes aanwijzen :D

16. Blaadje

Blaadje Fanatiek lid

1 feb 2011
    1.748
    223
    63
    Bij ons ook alles aanwezig, voor zover ze dat met 9 weken kunnen zien dan;)
    Vroeg me alleen nog wel ff af, ons kindje bewoog verder niet. Had er nog helemaal niet echt bij stil gestaan maar was het kindje dan gewoon aan het slapen ofzo?
    Verder zag alles er goed uit hoor, hartje klopte ook:D
    En de verloskundig zei er verder ook niets over, behalve dan dat het er allemaal heel goed uitzag.

17. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hier toen ook geen beweging hoor, 4,5 week later wel :)

18. Ziezo1980

Ziezo1980 Lid

14 dec 2010
    88
    0
    0
    Zafira, hoe is het nu?Weet je al meer?

x

19. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.468
    4.920
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Zie mijn foto-album bij 8 weken en 6 dagen.
    Hummel bewoog al en danste de samba!

20. blije yvon

blije yvon Bekend lid

2 jul 2011
    587
    0
    0
    NULL
    NULL
    een paar dagen naar voren gezet en bleek uiteindelijk uit te komen op`10 weekjes en 4 dagen

Deel Deze Pagina