Hallo dames, Zo als jullie in de titel al kunnen lezen vroeg ik me af of er meiden zijn bij wie endometriose is vasgesteld en een kinderwens hebben.. Mijn vriend en ik zijn vorige week voor een intake bij de fertiliteitsarts geweest.. heel spannend natuurlijk.. we waren toen 16 maanden aan het proberen zonder resultaat. ik heb al een tijd wat klachten met betrekking tot de menstruatie, pijn bij de sex, last van darmen en dergelijke.. na de echo en het uitstrijkje was het tijd voor inwendig onderzoek.. de arts vertelde me gelijk dat ze een soort litteken voelde en dit kon wijze op endometriose.. voor mij was dit niet iets nieuws.. mijn huisarts en ik hebben er al eerder aan gedacht en heb daarom in jan-11 ook een inwendige echo gehad.. daarbij hadden ze niets gezien.. maar goed.. nu moet ik aankomende vrijdag bloedprikken en de dag dat ik ongesteld wordt.. dan moet ik in oktober terug en bekijken we alle uitslagen en gaan we verder kijken.. natuurlijk heb ik op internet al veel gelezen er over.. maar vroeg me toch af naar ervaringen van andere.. Liefs Heleen
ik lees graag met je mee. ik moetbinnenkort naar het ziekenhuis (opnieuw) omdat ik al buikpijn heb vanaf het moment dat ik met de pil ben gestopt afgelopen december. de ha denkt nu ook aan endometriose. ik heb altijd al heel erg menstruatiepijn gehad, vanaf het begin. nu gaat dat wel beter, maar ik heb de hele cyclus zowat buikpijn en dat klopt niet natuurlijk. heel veel sterkte!
Hey meiden, Ik zelf heb er geen last van, maar mijn schoonzusje wel. Zij heeft bij de gyn haar eileiders/stokken laten 'schoonspuiten' en binnen een paar maanden was ze zwanger... Ze is nu 7 weken zwanger. Ik weet niet of het je erg helpt, maar een kinderwens met endometriose kan dus wel Succes!
Hoi allemaal, Ik heb ook endometriose, altijd last gehad van vage buikpijnen enzenz. Gelukkig bleek bij de laparoscopie dat er maar twee kleine plekjes zaten en deze zijn gelijk weggebrand. De zwangerschapskans zou er bij mij niet minder om moeten zijn vanwege de plekken waar het zat (in de buikholte en achter de baarmoeder). Dus we gaan vrolijk verder
Ik heb zelf ook endometriose. Volgens de gyn nogal heftig, maar ondanks dat gewoon twee keer zwanger geworden binnen de gestelde periode van 6 maanden. Die periode gaven ze mij om het te proberen spontaan zwanger te raken. twee maal dus gewoon gelukt. Gyn was erg verbaasd, maar ik dolblij. Het is dus dan gewoon afwachten. De een is ondanks alles gewoon zo zwanger en bij anderen wil het gewoon niet lukken. Waar dat precies aan ligt geen idee. Volgens de gyn. was het namelijk behoorlijke heftig en hij gaf me eigenlijk zo goed als geen kans op een spontane zwangerschap. Dat lukte dus wel. Heb ook bij andere gehoord dat het niet ernstig was en toch ivf werd. Veel sterkte en het blijft afwachten.
Ik heb Asherman syndroom gehad, verklevingen in de baarmoeder en ben nu 6 weken zwanger. Het kan... geef het niet op! Succes en sterkte.