Rhesus C Negatief

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Desiree85, 7 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Desiree85

Desiree85 Lid

7 sep 2011
    64
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Uit mijn bloed uitslag is gebleken dat mijn rhesus c negatief is wie heeft hier ervaring mee?

2. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    Ikke:D
    Stelt niks voor hoor. Ik kreeg bij de vlokkentest met 13 weken een injectie in mn kont, voor de zekerheid, omdat ze toen nog niet wisten of baby positief of negatief was. Bij bloedprikken in de 27e week van je zwangerschap gaan ze controleren wat de bloedgroep van je baby is. Is hij-zij positief, dan krijg je bij 30 weken en bij de bevalling nog zo'n prik in je achterwerk. (Was bij mij dus het geval, zoonlief is positief.) Dat is alles! Ik heb niks gevoeld van die hele prik, had alleen een beetje een stijf been een paar uur daarna.

3. Desiree85

Desiree85 Lid

7 sep 2011
    64
    1
    0
    NULL
    NULL
    Oke, stond er wel van te kijken vorige week toen ik het te horen kreeg.. Vooral omdat, er niet eerder op getest was maar ja was 5 jr geleden ook voor het laatst zwanger ;) Veranderd een hoop in een korte tijd

4. Lautje22

Lautje22 Actief lid

22 sep 2011
    366
    0
    0
    N-B
    HIer ook rhesus c negatief en heb hetzelfde verhaal te horen gekregen als wat kawaii hier verteld!

5. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.555
    528
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Het testen van de bloedgroep van je kindje doen ze sinds de zomer van vorig jaar. Ik heb er verder geen ervaring mee, ben nl positief, maar mn zusje is zelf wel negatief en heeft die bloedtest ook gehad.
    Voor de invoering van deze testen kreeg je gewoon standaard een prik tijdens de zwangerschap en na de bevalling werd dan gekeken of je kindje positief of negatief was. In geval van positief dan kreeg je alsnog een spuit gezet.

6. Eliesje

Eliesje Niet meer actief

Huh? Helemaal niet op getest toen? Ook geen anti D gehad? Dat zou wel heel slordig van ze zijn.

Ik ben bijna 10 jaar Geleden bevallen van m'n eerste en kreeg sowieso die Anti D bij 30 weken en na keizersnede.

7. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

5 mrt 2011
    1.791
    0
    36
    hier dachten ze dat het bij mij ook zo was! maar... met 27 weken nog een bloed laten prikken en niks aan de hand! dus geen prik in mn bil voor mij haha

8. Samanthaa

Samanthaa Lid

17 jan 2012
    81
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier ook c negatief. Wordt ook nog een keer getest met 27 weken. Maar met c negatief krijg je geen spuit zei mijn verloskundige, maar bij d negatief wel. Meer weet ik ook nog niet!

9. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Heb ook C negatief, idd bij 27 weken nog keer bloed prikken. Mocht het nog zo zijn dan krijg je overigens idd geen prik, maar een groeiecho. Mijn vk vond het ook beetje paniekzaaierij, aangezien ze bij negatieve uitslag niks doen. Bij mijn zoontje had ik het waarschijnlijk ook (2010) alleen checkte ze het toen nog niet. Niet druk om maken dus!

10. Mamajuli2008

Mamajuli2008 Actief lid

11 okt 2011
    295
    4
    18
    NULL
    NULL
    ik ben d negatief, volgens mij is dat hetzelfde maar dan een d ipv een c. Ukje is positief dus de vorige keer bij de vk een prik gehad. Wel fijn dat ze nu met 27 wk de reshus factor van de kleine checken. Bij de oudste moest ik na de geboorte de bloeduitslagen afwachten en aan de hand daarvan nog weer een prik. Nu hoef je daar iig niet meer op te wachten.

11. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    D en C is niet hetzelfde hoor. Bij een D krijg je wel altijd een prik en bij C wordt er niks gedaan. Behalve een groeiecho dan.

12. Bijntje

Bijntje Fanatiek lid

29 nov 2011
    1.062
    1
    0
    Drenthe
    Hier ook een D positief maar een kleine C negatief.
    Weet nog niet hoe en wat, krijg met 27wk weer bloedtest.
    We zullen zien wat daar uit komt.

13. Mamajuli2008

Mamajuli2008 Actief lid

11 okt 2011
    295
    4
    18
    NULL
    NULL
    o, ik dacht altijd dat het hetzelfde was, weer wat geleerd :D

Bij D negatief krijg je ook niet altijd een prik. Met 27 week is er bij mij weer bloed geprikt, daarmee kon de reshusfactor van de kleine worden bekeken. Die was positief dus moest ik wel een prik. Was de kleine ook negatief dan had ik geen prikken gehoeven.
    Wel moest ik met 15 week een prik nadat ik een trap in mn buik had gehad.

14. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Ow kijk, dat wist ik dan weer niet :), dacht dat je bij Negatief D altijd een prik kreeg. Weer wat wijzer :D. Ach, beter een test teveel dan te weinig!

15. Elies25

Elies25 Niet meer actief

Ik ben ook D-negatief.

Ik krijg straks een onderzoek naar bloedgroep baby en als die ook O-negatief heeft hoeft er niets te gebeuren. Is zijn/haar bloedgroep echter een andere dan die van mij, dan gaan ze wel prikken om te voorkomen dat je lichaam antistoffen gaat aanmaken en het bloed van de baby gaat afbreken. En dan na bevalling nog een prik zodat het niet bij een volgende zwanegrschap alsnog gebeurt.

16. Elies25

Elies25 Niet meer actief

Mij is verteld dat je niet altijd een prik krijgt, ik krijg eerst een onderzoek naar de bloedgroep van de baby. Het is niet nodig om een prik te geven als de baby dezelfde bloedgroep heeft.

Zie ook hier:

RIVM - Bloedgroepen Rhesus c en D

17. HappyMarie

HappyMarie Bekend lid

6 feb 2010
    509
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik ben A negatief en de kleine is A positief. Heb dus de prik gehad, overigens in mijn bovenbeen en niet in mijn bil. Na de bevalling krijg ik hem nog eens. Nu is er niet zo'n risico, vooral bij tweede beeb kan je lichaam anti stoffen aan gaan maken. Bij eerste loop je alleen risico als jouw bloed met de kleine in aanraking komt, kan in principe alleen door ongeluk of hard vallen. Je verloskundige kan je hier vast meer over vertellen.

18. Shadow08

Shadow08 Fanatiek lid

31 aug 2011
    1.285
    0
    0
    Hoorn
    Ik ook negatief, heb de injectie gehad met 30 weken in mijn been. Stelde niets voor!

Na de geboorte gaan ze weer checken geloof ik bij de beeb, en dan krijg ik weer een prik.

19. Blays

Blays Niet meer actief

Hier ook negatief. Moet inderdaad met 27 weken weer een bloedtest laten doen. Volgens mijn vk was het met iedereen tot nu toe gewoon goedgekomen, en zo niet, hoefde ik mij ook niet druk te maken zei ze.
    Ben als de dood voor spuiten en naalden, dus hoop niet op een prik in mijn bil haha XD

20. Mamavan2schatte

Mamavan2schatte Actief lid

8 jun 2011
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    #20 Mamavan2schatte, 8 feb 2012
    Laatst bewerkt: 8 feb 2012
    Ik ben A negatief,.ik heb bij beide zwangerschappen met 30 weken een prik in een been gehad.
    En na de bevallen waren beide kindje ook negatief eentje a negatief en de andere o negatief.
    Ben nu weer zwanger en krijg pas weer met 30 weken een prik,.en word verder nergens op getest van te voren!

Deel Deze Pagina