ervaringen gevraagd (reflux)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door susan28, 26 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. susan28

susan28 Bekend lid

17 jan 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    dag dames, mijn zoontje van 4 weken oud heeft reflux, net (bijna n week gestart met zantac maar heb het idee dat t niet echt werkt. hij huilt nog steeds ontzettend veel en is erg onrustig. moet je met zantac direct verschil merken of moet ik direct weer terug naar de huisarts? nu begint mijn zootnje al irect na de fles te huilen en erg onrustig te doen (soms ist echt net een plank) hoort dit ook bij reflux? ik krijg hem dus al heel moeilijk een beetje rustig in bed. verder slaapt ie gewoon noit 3 uren door. wie heeft er tips? hoofdeind staat al flink omhoog.

2. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Hier ook 1 met een reflux baby!
    En ik weet hoe vermoeiend het kan zijn!
    Marin is inmiddels 12 weken en nog steeds is het drama met drinken!

Wij hebben motilium en losec geprobeerd, maar daar werd het drinkprobleem alleen maar erger van! Dus moesten we daarmee stoppen!
    Ze krijgt nou ong. 6 weken andere voeding Enfamil AR dat verdikt in de maag zodat het minder snel omhoog komt.
    Benje al bij de kinderarts geweest?Zou het dan toch vragen of je een verwijzing mag hebben voor naar de ka!

En dat slapen is heel herkenbaar! Heb met Marin wel weken gehad dat ze nog geen 15 min sliep! Bah wat een drama!

Ben sinds een week begonnen met meer tijd ertussen tehouden (voeding)zodat haar lichaam wat meer tot rust kan komen! Moet zeggen dat het slapen beter gaat...En zoook het drinken.

Volgens mij zou je nou toch wel iets wat resultaat moeten zien?
    Misschien kun je losec gebruiken?

3. susan28

susan28 Bekend lid

17 jan 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    dus dat huilen direct na de fles en die onrust hoort erbij? wij gebruiken ook verdikte voeding maar met weinig resultaat. tja ik denk dan toch maar laten doorverwijzen naar de ka inderdaad. ja owen sliep net 3 kwartier en tis nu weer gebeurd. meestal of eigenlijk altijd begint ie direct te krijsen als ik hem op bed leg, en ik krijg hem dan gewoon niet mer i slaap! dit kan soms een hele dag doorgaan, bah wat n ellende!

4. Kletskous

Kletskous Niet meer actief

René is nu 4 maanden en heeft ook een reflux. Ik geef hem 15mg losec 1x pd en 1.7 ml motulium 4x pd. Het gaat sinds dat hij aan de medicijnen zit een stuk beterder. Door zijn flesvoeding geef ik ook nog 2 scheppen nutriton. Overstrekken deed rené ook en ook gelijk huilen. Als ik jou was zou ik zeker naar een kinderarts gaan. René is ook gelijk behandeld door een kinderarts. Ook zou ik eens langs een fysio gaan of een manueel therapeut. En even naar zijn nek laten kijken.

5. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Anouschka krijgt nu sinds 3 dagen zantac en ik moet zeggen dat het al een stuk beter gaat. 1 Of 2 flessen per dag heeft ze nog die ontzettende onrust, maar het echte krijsen is over, ze slaapt beter en lijkt gewoon over het algemeen tevredener.

Wat bij ons helpt als ze zo vreselijk druk is tijdens de fles (het lijkt dan of ze pijn heeft) is haar liggend in bed of de box de fles geven (staan allebei iets schuin). Dan drinkt ze de fles leeg en drinkt dan rustig. Of dat goed is of kwaad kan weet ik niet, maar hier werkt het goed. Na de fles helpt rechtop houden tot ze in elk geval heeft geboerd goed.

6. Kletskous

Ik geef rené ook rechtop drinken. Ik gaat zeg maar op de bank zitten met mijn benen ook op de bank en dan buig ik mijn knieen naar mijn toe. Zo zit hij met zijn rug tegen mijn bijbenen aan en met zijn voetjes tegen mijn buik. Zo geef ik zijn fles. Zantac had rené ook eerst maar dat hielp niet, vandaar losec. En na zijn voeding ook nog een kwartiertje op schoot laten zitten.

Welke fles gebruik jij eigenlijk?

7. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    in ziekenhuis kregen we de tip nutrilion johannes broodmeelpitten door de flessen heen te doen en werkt echt geweldig!!! er komt helemaal niets meer terug!!! nou had onze levi een beginnende vorm van reflux en verder is ie eigelijk de relaxheid zelve dus denk dat hier een baby is met veel minder erge mate reflux

8. Kletskous

ja dat is die nutriton waar ik het over had. Zo'n orjanje doosje

9. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
  10. kbloem

kbloem Bekend lid

2 feb 2009
    854
    0
    16
    Bij Maud hielp Zantac al na een paar dagen, terwijl de kinderarts had gewaarschuwd dat het een week of 2 zou duren voor ik verschil zou merken!Want het had bij haar ook de tijd nodig voordat de slokdarm hersteld was.Dus dat kan ook nog het geval zijn.

Ik zou wel nog even langs de kinderarts gaan, die hebben toch meer zicht erop als een huisarts.

Maud krijgt trouwens ook niet alleen Zantac (2x 2 ml per dag) maar ook Motilium (3x 2,5 per dag) en die combinatie werkt goed bij haar.

11. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Wat fijn te horen dat jullie baby's zo goed reageren op de medicatie!

Marin gilde het uit vd pijn met de medicatie en elke slok die ze nam was een regelrechte ramp voor dr!
    ZOnder medicatie is het ook nog altijd moeizaam!
    Maar leer er aardig mee om te gaan! Het blijft zielig.
    De KA had nog nooit meegemaakt dat een baby daar zo heftig op reageert.

Ze krijgt ook lactulose en dat is ook een drama, ze verslikt zich erin en daarna is het drinken weer helemaal erg!

De KA doet er verder niets aan want ze groeit goed! Hij hoopt dat het met vast voedsel beter gaat..

12. susan28

susan28 Bekend lid

17 jan 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    en die medicijnen helpen bij jullie allemaal goed? ik had verwacht of gehoppt dat die zantac en wondermiddel zou zijn haha. hij heeft vanaf 14.00 niet meer geslapen.wij gebruiken de avent fles en als voeding kruidvat comfort met dat meel erdoor. maar vind het nei heel veel nut hebben. owen krijgt 2 keer o,6 mil. zantac, maar goed hij is net 4 weken en 3500 gram zal wel per gewicht gaan neem ik aan. maar hoe laten jullie jullie kleintjs in vredesnaam in slaap vallen?
    merel, owen is juist als hij plat ligt vreselijk aan het krijsen, in de box wil hij al helemaal niet. en slaapt je dochtertje nu dan ook echt bijna van voeding tot voeding?

13. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Ja als hij plat ligt komt de voeding terug.
    Ik had Marin al heel snel in een wipstoeltje.
    Ook als het drinken weer een drama was even pauze geven na het boertje.

Sinds deze voeding is Marin beter gaan slapen!
    Ik zou toch even naar de ka gaan!
    Want misschien valt de voeding ook wel niet goed?
    Marin kon niet tegen de jbpm daar kreeg ze ook nog eens mega kramp van!

Ik hoop voor je dat de medicatie straks aanslaat! En anders vragen om losec want toch hoor ik daar de meest positieve verhalen over

14. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Mijn zoontje heeft een erge vorm van refluz hier hebben zantac en motillium beiden niet geholpen. Hij krijgt nu 1x perdag losec van 20mg en ik moet eerlijk zeggen dat, dat ook niet echt werkt ik doe 7! scheppen nutriton door zijn voeding dus het gaat iets beter maar nog steeds een drama toen hij in het zh lag (heeft 2 maanden in het zh gelegen) waren ze van nutrilon overgestapt naar de Enfamil AR maar dat was echt een RAMP met zijn ontlasting 1x per week met heeeeeel veel moeite had hij keiharde keutels zelfs met bloed eraan echt verschrikkelijk om je kind met zoveel pijn te zien. Losec is opzich een erg sterk medicijn zei de kinderarts maar weet ook niet meer hoe of wat want als ik hem in bed leg begint hij te kronkelen van de pijn :(

15. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    en ow ja bij Batuhan is het helaas zelfs zo erg dat hij zelfs na 4/5 uur na zijn voleding nog ligt weg te slikken :( met erg lage saturaties erbij omdat hij zich bijna verslikt in zijn slaap (hij ligt aan een bewakingsmonitor)

16. Angelique05

Angelique05 Actief lid

10 jan 2009
    189
    1
    18
    Vrouw
    Moeder
    onze tip is losec. neocate (andere voeding, tegen koemelk eiwit allergie) en een verwijskaart naar een kinderarts.
    Moet je echt doen, wij hebben er een heel ander kind door gekregen..
    succes

17. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Tirtilisko:dat is ook vreselijk zeg om je kindje zo te zien lijden!
    Enfamil AR had Marin ook vreselijk harde ontlasting van maar ze krijgt daar nou lactulose voor.

18. Kletskous

Zoo jeetje 7 scheppen nutriton. Je weet toch wel dat ze daar darmkrampen van kunnen krijgen..

Ik zou trouwens overgaan op een andere fles. Hoelang doet jouw kleintje over de fles en hoeveel geef je. Zoiezo rechtop laten drinken. Na de fles goed boeren en dan nog een kwartier tot een half uurtje recht op. Misschien kan je ook proberen om je kindje te gaan inbakeren. Ik weet niet hoe oud hij is?
    Ik heb ook al die dingen gedaan en het is echt 100 keer beterder geworden.

19. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    hier ook een kindje met (heftige) reflux,
    Bij haar leek ook niets te werken maar nu zo'n ruim 2 weken nadat we met de zantac en andere voeding zijn gestart gaat het toch echt wel de goede kant op! ze is tevreden en valt nu ook zelf in slaap, slaapt ook uren achter elkaar wat ze eerst nooit deed, echt opeens een ander kindje.
    ik herken het wel een beetje, een week nadat we met zantac begonnen was er ook geen verschil en dan weet je het gewoon niet meer, als niets lijkt te helpen.

Ik zou de zantac dus inderdaad nog even kans geven, en als je na 2 weken geen verbetering ziet misschien iets anders proberen.
    Wel zou ik sowieso een doorverwijzing naar de ka vragen, toch altijd fijn als ze even goed worden nagekeken en vanuit daar kun je dan weer verder gaan met evt andere medicijnen, mocht de zantac niet gaan werken.

Mijn enige tip verder is eigenlijk een draagdoek, ons meisje sliep gewoon niet in bed, was echt oververmoeid van alle pijn en het huilen, maar in de draagdoek wilde ze wel slapen!
    zo heb ik haar dus ruim 9 weken bij me gedragen, zodat ze toch aan haar slaap kwam en niet zo'n last had van het zuur.
    Aangezien ik hier nog een kleine dreumes heb rondlopen die veel aandacht en verzorging nodig heeft, zou ik echt niet zonder draagdoek kunnen, zo heb je toch nog je handen een beetje vrij en is iedereen tevreden ;)
    Ook nu het beter gaat gebruik ik hem nog veel, al is het maar om haar in slaap te laten vallen als het even niet lukt en daarna in bedje te leggen, vaak slaapt ze nu dan wel gewoon verder.

succes, want ik weet hoe zwaar het kan zijn als je kindje de hele dag maar huilt en pijn heeft, en je gewoon niets kunt doen om het te helpen, dat machteloze gevoel, je eigen slaaptekort, het valt allemaal niet mee! Hopelijk gaat het snel beter!

20. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Hier ook een reflux kindje.
    Ik ben eerst overgestapt op pepti(met schepjes Nutriton) in combi met Losec(2x pd 10 mg)
    De losec was hier een ramp. Ze spuugde het zo weer uit.
    Ben toen overgestapt op Nexium en dat werkt hier heel goed.
    Uiteindelijk overgestapt op de Nutrilon AR(werkt beter dan los de nutriton toevoegen bij mijn dochter).
    En dat gaat hartstikke goed eigenlijk.
    De voeding verstopt d'r wel wat, maar bezoekjes aan een osteopaat(ook voor de reflux) en 's ochtends een bordje buikjespap van Nestlé doen het goed hier.
    Na iedere voeding zit ze zeker een half uur omhoog in d'r wipstoel.
    Ik voed haar trouwens ook rechtop met haar rug tegen mijn buik.

Meid ik zou ook een afspraak bij de kinderarts maken. Die kunnen je goed helpen.

Deel Deze Pagina