wat doen jullie tegen moeheid?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door mirell, 27 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    bekaf ben ik zit bijna in de 8e week.
    werk van 9 tot 6 heb 1 uur pauze over de hele dag verspreid 15 min sochtends half uur tussen de middag 15 min smiddags.werk in een winkel en zit bijna nooit achter een kassa.
    voel me net een oud wijf ben godzijdank morgen vrij maar kan wel huilen van de vermoeidheid.

2. Elena

Elena Actief lid

1 sep 2007
    241
    0
    0
    Ik begrijp het, ben zelf ook bekaf...

Ik slik extra vitaminen, maar ook die laten het afweten:(
    Waar ik wel opgewekter van wordt is koffie, maar laat ik dat nou juist niet lekker vinden ;)

Heb je dat ook, dat als je eindelijk naar bed kan dat je te moe bent om te slapen...héél irritant :x

Wou dat ik je kon helpen, vermoeidheid kan je ook echt ziek van zijn.

Liefs Elena

3. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Hoi,

Zodra jij je zwangerschap kenbaar hebt gemaakt op werk, heb je recht op maximaal 1/8e deel van je werktijd extra pauze te hebben.

Ik weet niet of je werkgever al weet dat je zwanger bent?

Het enige wat ik als advies heb:
    - probeer 8 uur per nacht te slapen
    - ga na het avondeten even een half uur op de bank liggen met een boek erbij of de tv aan, dan rust je toch ook.

4. mejon

mejon Bekend lid

12 apr 2006
    750
    0
    0
    secretaresse
    noord-brabant
    hoi,

ik heb in de 6e week aan mijn baas verteld dat ik zwanger ben.
    ik ben heel moe en werd in de week ook steeds zieker.
    ben nu 1,5 week thuis geweest en maandag mag ik nu met halve dagen gaan werken.
    dan kan ik in de middag thuis toch nog mijn rust nemen.
    misschien dat je het dan toch kunt vertellen aan je baas zodat je een regeling kunt treffen tot je je weer wat fitter voelt.

mejon

5. MaMa2X

MaMa2X Bekend lid

15 feb 2008
    609
    0
    0
    Ziekenverzorgende IG
    Emme;oord
    Ik raad je davitamon totaal 30 aan helpt heel goed bij mij dan...

suc6

6. beagle78

beagle78 Bekend lid

7 feb 2008
    720
    1
    0
    gewoon zoveel mogelijk aan toegeven. ik lag s'avonds om half 8 lekker in mijn bedje en sliep door tot 7 uur s'ochtends.

Overdag deed ik alles in een iets lager tempo maar het was soms inderdaad om te janken zo moe was ik dan.

Nu is het gelukkig al een stuk minder, dus er is licht aan het eind van de tunnel meid! ;)

7. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Echt elke avond op tijd naar bed (rond 20.30) was het enig dat bij mij hielp. Heel ongezellig......

Pim

8. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

slapen, zeuren over moe zijn, veel afspraken afzeggen, veel hangen. niet leuk, maar er aan toegeven werkte bij mij wel het beste. nu gaat het al weer wat beter. meer energie en ook zin om dingen te ondernemen.
    laat de boel maar ff lekker de boel en ga lekker pitten ;)

9. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik ben ook vreselijk moe. Heb nog niks aan de werkgever verteld want ik wil eerst een goede echo afwachten maar ben deze week voor 50 uur ingeroosterd. Geen idee hoe ik dat ga overleven. Kan de hele dag wel huilen van vermoeidheid.

10. MaMa2X

MaMa2X Bekend lid

15 feb 2008
    609
    0
    0
    Ziekenverzorgende IG
    Emme;oord
    Jeetje 50 uur?

Ik zou het toch wel zeggen je lichaam heeft wel de nodige rust nodig lijkt mij.
    DAn groeit je kindje ook goed..en de rust heb je echt nodig..

suc6 mocht het niet lukken

11. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Heb me ziek gemeld :) Ga daar niet twee dagen diensten van meer dan 10 uur draaien. En hej, ik voelde me heerlijk bij mijn ziekmelding. Totaal geen last van gewetenswroeging.

12. Ellenk

Ellenk VIP lid

Ik was tijdens mijn zwangerschap ook heel moe. Ik heb het mijn werkgever gemeld. En ging soms om 3 uur naar huis. Als je je ziek meldt en het heeft met je zwangerschap te maken krijgt je baas het vergoed. Dus geen reden om bezwaard te voelen..

13. Esila

Esila Fanatiek lid

17 sep 2006
    2.389
    831
    113
    Ik slaap van 21:00/22:00 tot 08:00 uur. Kan er maar beter aan toegeven. Uiteindelijk zal het wel weer beter worden ;)

14. 19natas81

19natas81 Lid

8 apr 2008
    10
    0
    0
    pfff ik ben ook steeds doodmoe,vreselijk gewoon.

ik werk fulltime met als gevolg dat ik savonds niet meer van de bank te branden ben,

en als mijn vriend dan een filmpie met me wilt kijken ofzo savonds dan val ik gewoon in slaap hahaha

niet zo gezellig voor hem maar kan het ook niet helpen

hoop wel dat het snel wat beter wordt kan me oo kniet herinneren dat ik hier in mijn vorige zwangerschap zoveel last van heb gehad terwijl ik toen ook fulltime werkte

zo zie je maar weer elke zwangerschap is anders

groetjes en weltruste voor straks ;) :)

15. Domino85

Domino85 Bekend lid

17 okt 2007
    700
    0
    0
    Chemisch analist
    ik kan mijn ogen ook nie meer openhouden 's avonds, erg vervelend.

ik ga dan idd ook maar slapen, want beroerd van moeheid worden is ook geen pretje :D

Groetjes Domino

p.s. ben blij om te lezen dat het iets later in de zwangerschap toch beter blijkt te gaan..

16. Bartje

Bartje Actief lid

17 jun 2007
    243
    0
    0
    ziekenverzorgende
    gelderland
    heel herkenbaar.ben bijna 12 wekn zwanger en ben vanaf week 6 tot week 10 zo moe geweest dat ik alleen maar liep te gapen op het werk ,lag om 20 uur al op bed en had nergens zin in.heb hb laten prikken maar die was goed 8,6.
    nu lijkt het wat af tezwakken en heb ik meer energie.dus het gaat over,bedenk je wel dat er iets heel hard groeid.
    ik was 26 maart in het zieknhus voor een echo en toen was de beeb 2,8cm,daarna 3 april naar de verloskundige en toen was de beeb 4,0cm.
    dus het is niet gek dat je moe bent.

sucses

Deel Deze Pagina