even helpen met 2 ons groenten en 2 stuks fruit

Discussie in 'De lounge' gestart door namya, 5 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. namya

namya Niet meer actief

je hoort altijd dat je twee stuks fruit en twee ons groenten moet eten op dagelijkse basis.....nu is dat twee stuks fruit wel te tellen natuurlijk maar twee ons groenten daar zit ik nog wel eens over in.

kijk ik maak natuurlijk regelmatig pasta's en soepen en bijna altijd een salade bij het eten van sla komkommer tomaat..

tellen de tomaten die ik gebruik voor de pastasaus en de soep bijv ook al als groenten en telt de salade ook als groenten of is het de bedoeling dat je bijv vlees/kip/vis maakt met daarnaast echt zichtbare groenten???

ik hoop dat de vraag duidelijk is, nu met onze zoon let ik daar gewoon net wat meer op en soms twijfel ik of ik wel genoeg groenten op tafel zet......wij zijn ook niet nederlands dus de hollandse pot waar je gegarandeerd twee ons groenten eet zet ik nooit op tafel.

ik hoor het graag van jullie

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Wij eten ook nooit Hollandse pot, maar die groente zit er echt wel doorheen of inderdaad als salade.

3. Ckialita

Ckialita Bekend lid

28 jan 2009
    993
    0
    0
    Ik zou zeggen: groente = groente, of je ze nou ziet of niet :p Voorbeeld: wij eten vandaag pasta met daardoor een courgette en champignons. Geen losse salade, maar ik denk dat dit wel genoeg is :p
    Zo niet, tsja...

4. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Alle groente die je eet..zowel tijdens de maaltijd als tussen door telt als groenten..

Ik eet 2-3 stuks fruit per dag en 200 gram groente.. Dit kan zijn "groente" als bloemkool, sperziebonen, doperwten, rodekool etc.. Of groenten die door de spagetti/ nasi/ roerbakschotel heen zitten.. Daarnaast kun je natuurlijk ook salades maken , of tussendoor een wortel/komkommertje of tomaatje eten..;)

5. namya

namya Niet meer actief

nou dan zal ik me maar niet meer zo druk maken, ben heus geen health freak of zo maar vindt bepaalde dingen wel belangrijk

tnx meiden

Deel Deze Pagina