Hier krijgt ze ook appelstroop of zonnatura rozenbottel jam met een beetje roomboter. Mogen ze al pindakaas ja? Wat voor pindakaas is het beste? En vanaf welke leeftijd? Ik dacht vanaf 1 jaar?
De vitamine A in smeerworst is goed voor ze, je moet t alleen niet te vaak geven. 1x per week heel dun kan geen kwaad. Pindakaas is slechter voor ze Tenminste.. Ga er van uit dat je gewone pindakaas geeft.....
+1 Wat kun je je kind geven? | Voedingscentrum Even naar onder scrollen, daar wordt gewaarschuwd om niet teveel smeerkaas en smeerworst te geven. Er wordt ook benoemd wat je wel kunt geven.
Ehm pindakaas mag pas vanaf 1 jaar vanwege bepaalde oliën en vetten geloof ik? Zeiden ze hier op cb tenminste. Smeerworst krijgt ze hier dan ook max 1-2 keer per week een dun laagje. Smeerkaas heb ik altijd de 20+ variant. Verder doen verse aardbeien, banaan, zachte peer het ook goed op brood of een plakje kipfilet maar dat is pas meer als ze ouder zijn en echt goed kauwen zo rond een maand of 8/9.
Ja en weet je, zo heeft iedereen zijn eigen ideeën over gezond/acceptabel broodbeleg en dat is ook prima. Aardbeien worden ook zeker niet aangeraden voor jonge baby's maar als je kindje er niet op reageert, prima. Hetzelfde geldt voor pindakaas. I.m.o is dat niet ongezonder dan smeerworst. Maar dat komt door mijn eigen aversie voor orgaanvlees.
Je zou ook eerst kunnen proberen zonder iets er op? Kijken hoe dat gaat.... hier doen we het een uurtje voor de fles met wat thee erbij maar mijn zoontje is bijna 7 maanden. Hij eet erg graag brood en vind het nu nog super lekker zonder iets er op.. dus ik wacht nog even voor ik er wat op doe. Ik zou het voor de fles doen, wel een half uurtje ervoor zodat ze nog niet al te honger heeft... en dan kijken wat ze daarna van haar fles leegdrinkt. Op het begin gaat het nog niet zo snel en heb je echt wel even de tijd nodig voor ze iets wat op heeft! Veel plezier morgen
bedankt allemaal voor de reacties. ik denk dat ik het rustig ga opbouwen. morgen beginnen zonder er iets op, daarna alleen met boter en zo steeds een stapje verder. ik ga haar morgen om 13;00 uur gewoon het broodje geven en zie vanzelf wel of ze dan nog honger heeft. zijn jullie trouwens allemaal begonnen met alleen bruin brood?
Ja hier ook gewoon bruin brood, maar volgens mij mogen ze voorlopig ook alleen maar bruin brood.. Ik ga het ook rustig opbouwen met morgen eerst een korstje