Het leed dat weer werken heet..

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door wendy339, 21 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Ja het is bijna zover, na bijna 4 maanden met mijn kleine en heerlijke mannetje thuis moet ik weer aan de slag..

En ook al ben ik er ergens best aan toe, ik ga met lood in mijn schoenen..
    Van de week mn mannetje voor het eerst naar oma gebracht voor een hele dag (11-17) het weggaan ging me goed af, weet dat hij goed zit. Was gaan winkelen met vriendin zodat oma kon proefdraaien en ik ook kon wennen aan wegbrengen..

Maar toen ik terug kwam.. ik kon wel janken.. Ik pak mn kleintje op en wat denk je dat hij doet? Hij NEGEERT me volledig.. Dacht dat het gewoon slechte timing was,dus ik draai mn hoofd naar hem toe, maar nee hoor hij draait en wringt net zo dat hij me niet hoefde aan te kijken..:(
    Thuis trok hij wel bij maar o wat voelde ik me slecht.. En de nacht erna kwam meneer ineens om 4u, lag gewoon te lachen in zn bed toen hij me zag.. Dus hem even geknuffeld / verschoond en terug gelegd en meneertje sliep lekker verder..

En dan nog onrust op mn werk, werdt eergister gebeld dat ik per 16mei naar andere afd ga. Heerlijk reorganisatie..

Kortom mede door reactie zoontje en ongewenste wijzigingen op mn werk ga ik dus niet met een big :D aan de slag maandag..

Herkenbaar werkende mama's?

En ik werkte eerst 36u ga nu naar 24u. Merk je wel goed dat je minder werkt,of viel dat een beetje tegen? En is het nog veel rennen en vliegen?

2. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Ik vind het wel flink rennen en vliegen met een kindje. Ik werk 33 uur per week, waarvan 8 uur vanuit huis.

Vond het wel heerlijk om weer te gaan werken, zag er ook niet tegenop. En het is me ook super goed bevallen om onze dochter weg te brengen. Ze gaat vanaf 10 weken naar de creche en heeft het daar nog steeds prima naar haar zin.

Succes met werken, je zit ook echt zo weer in dat ritme.

3. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Komt allemaal wel weer goed, het is gewoon even wennen. En ja kleine kinderen kunnen wel eens wat bod reageren, alsof ze even moeten omschakelen. Binnen de korste keren is ie weer blij je te zien als je m komt halen.
    Het is rennen en vliegen maar met 1 kindje lijkt het me een paradijs :)
    Ik ben blij dat ik 2 dagen werk, heerlijk rustig. Ben al om 7 uur 's ochtends weg dus voor mij geen ochtendstress op deze dagen.

4. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Nog een week en dan "mag" ik ook... Ik zie er echt als een berg tegenop! Gelukkig hebben we een lieve gastouder en oma's die oppassen. Maar werken en kolven en het huishouden... En hopelijk ook nog een beetje slapen ;)

5. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Oh wat moest ik huilen toen mijn laatste week verlof aanbrak, maar na 1 dag werken was ik toch weer blij dat ik kon. Mijn kindjes hebben het altijd goed naar hun zin bij de oppas, en ik praat eens ergens anders over dan luiers etc.

Het gaat je vast weer meevallen, maar dat je nu wat emotioneel bent is heel normaal :)

6. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    We gaan er allemaal doorheen en de meesten van ons gaat het uiteindelijk goed af hoor! Ik werk 4 dagen en mijn man ook, Simone gaat 3 dagen in de week naar een gastouder. Als je eenmaal in dat ritme zit wil je niet anders meer, Simone is juist van slag als we een week vakantie hebben. Ze vindt het heerlijk bij haar gastouders (we hebben er 2)
    's morgens en eind van de middag zijn spitsuren. Dat blijft nog wel even zo. Vooral tussen 6 maanden en 1 jaar was het aanpoten, ze was dan erg moe als ze thuiskwam maar ze moest dan nog wel eten, en was het altijd haasten zodat ze niet in slaap viel tijdens het eten. Nu gaat dat veel beter.

Ik moest heel erg wennen aan het feit dat niet alle gesprekken over je kind gaan op het werk hihi! Verder vond ik het wel weer lekker om te beginnen. Ik wilde eerst minder gaan werken maar heb dat uiteindelijk niet gedaan.

7. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Met hoeveel weken ben jij gaan werken aangezien Simone ook te vroeg is gekomen? Ik heb er best veel moeite mee te gaan werken omdat Hidde pas een paar weken een tevreden baby is en we daarvoor vooral veel ellende met hem hebben gehad... Hij is 17 weken als ik ga werken volgende week, 11 gecorrigeerd. Dat is nog best wel klein...

8. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Dag 1 ging eigenlijk best goed! Heb veel vertrouwen in onze gastouder en Hidde heeft zich goed vermaakt en geslapen...

9. maggie100

maggie100 Fanatiek lid

12 mei 2011
    1.318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben sinds gister begonnen en ik moet zeggen dat ik het heerlijk vind om weer te werken ondanks alle moederdagdrukte maar het thuiskomen is alles behalve leuk....... Geen glimlach, niet meer mijn eigen geur maar van de leidster en aks ik haar in bed wil leggen KRIJSEN!!! Gelukkig heeft ze vannacht goed geslapen zonder huilen maar nu hoor ik haar de hele tijd knorren in bed..... Dit ontneemt me wel de plezier van het werk als ik elke avond moet huilen omdat ze zo verdrietig is alsof ze boos op me is 'mama waarom breng je me weg en laat je me achter?' ........ Het wordt beter zeggen ze ...........

10. ladys1987

ladys1987 Fanatiek lid

24 jan 2009
    1.522
    0
    0
    Flevoland
    owjee ik begin hem nu te knijpen. Over precies 2 weken heb ik mijn eerste werkdag. Werken op zich vind ik niet heel vervelend en heb er wel een beetje zin in. Maar mijn kleine moppie 2 dagen (en 2 dagen naar oma) naar het kinderdagverblijf brengen daar zie ik zoooo tegenop. Volgende week dinsdag gaat ze wennen op de creche. Het gaat zo tegen mijn gevoel in om haar daarheen te brengen terwijl we hier echt bewust voor hebben gekozen. Ook zie ik er erg tegenop om 4 dagen te werken. Liefst zou ik 3 dagen willen maar dit kan niet i.v.m. mijn functie. Ik hoop maar dat ze het leuk gaat hebben op de creche en dan ga ik ook met een beter gevoel werken.......hoop ik dan...

11. Mikkydj

Mikkydj Actief lid

14 nov 2009
    331
    1
    0
    Hoi Dames,

Ik moet volgende week donderdag weer beginnen met werken. Ja ik vind het echt een moetje. Als we het met 1 loon konden redden bleef ik ook echt wel thuis maar helaas. Ik had niet verwacht dat ik er zo tegenop zou zien...poe he!
    Mijn eerste werkdag blijft de kleine thuis bij papa want die heeft vrij. Heel fijn in eigen huis maar papa is soms zo onzeker dat ik daar ook weer onzeker van wordt. Ik ben dan misschien ook wel een control freak en moet het gewoon los laten maar tja..
    Na die ene dag heb ik gelukkig weer 4 dagen vrij :D (Ik werk onregelmatige diensten) Als mijn man ook werken is dan gaat mijn dochter naar mijn moeder ,die het vast ook super zal gaan doen, maar zelf dat vind ik moeilijk.
    Het is wat zeg!

groetjes Mik

12. ladys1987

ladys1987 Fanatiek lid

24 jan 2009
    1.522
    0
    0
    Flevoland
    hoi Mik,ik denk er precies zo over! Ik moet echt werken anders redden we het financieel niet. Daarnaast moet ik ook 4 dagen i.v.m. mijn functie (mag niet minder van werkgever). Ik heb mezelf 6 maanden gegeven om te kijken hoe dit bevalt. Het is namelijk niet alleen 4 dagen mijn meisje weg te moeten brengen maar ook het huishouden, sporten en wil toch ook af en toe afspreken met vriendinnen. Daar zie ik dus tegenop...hoe ga ik dat allemaal doen?! :$. Vriendinnen om me heen zeggen dat het 'vanzelf' wel gaat. Nou ik heb mijn twijfels en moet al huilen bij t idee dat ik bijna weer moet beginnen! Ben zo'n huilebalk geworden sinds ik moeder ben:cool:
    ook ik heb mijn eerste werkdag zo ingepland dat ze bij mijn moeder is (daar komt ze wel vaker en ik heb daar geen problemen mee). En ik hoef de eerste 2 weken maar 2 dagen i.p.v. 4 dagen te werken om het rustig op te bouwen na ruim 7 maanden thuis te hebben gezeten. Hoop zo dat het meevalt! Gaat jouw meisje naar de opvang? Of hebben jullie het zo kunnen regelen dat er altijd iemand van jullie thuis is?

13. Mikkydj

Mikkydj Actief lid

14 nov 2009
    331
    1
    0
    Mijn meisje wordt opgevangen door mijn moeder als mijn man en ik werken zijn. Soms komt het ook wel voor dat de grote zus eens oppast (is 16) maar dit is dan bv maar 1,5 uur en dan ligt de kleine waarschijnlijk toch in bed.
    Mijn moeder past ook op mijn neefje en nichtje dus ik vind het wel een fijn idee dat ze tussen andere kinderen "opgroeid" en leert dat oma in dit geval de aandacht moet verdelen over 3 kindjes.
    Maar toch....kon ik maar thuis blijven :(

14. BabyR

BabyR Fanatiek lid

18 dec 2011
    2.009
    5
    38
    Meiden het komt echt goed!
    Ook hier een control freak, maar het is uiteindelijk toch goed gekomen. Ik breng mijn meisje met een gerust hart naar het KDV.
    Het heeft wel heel even geduurt, en soms ook tijdens het werk dat ik denk; zal het allemaal goed gaan?
    Dat heb ik nu nog steeds wel, maar ik weet dat ze goed zit.
    Ze zullen het niet helemaal op de manier doen die jullie thuis doen maar ze doen het echt wel goed.

Ff erdoorheen!

15. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Pffff,vandaag had ik het wel moeilijk. Gisteren vrij, maar vandaag een zware dag. En morgen en vrijdag ook werken :(

Maar gelukkig is mijn jongetje heel erg aanhankelijk als hij me weer ziet en kan ik hem dan lekker verwennen met borstvoeding!

16. Mikkydj

Mikkydj Actief lid

14 nov 2009
    331
    1
    0
    Oh komt ook zeker goed....daar ben ik van overtuigd. Mama heeft alleen even nodig om los te laten. Stiekem hoop ik wel dat de sprong waar ze nu in zit voorbij is want dit wil deze mama toch zelf nog even kunnen troosten ;)

17. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Haha, ja dat heb ik ook bij zijn inentingen van volgende week. Die krijgt hij op dinsdag, mijn man neemt de woensdag ochtend vrij en ik heb roostervrij in de middag. De dagen erna hemelvaart, dus mocht net zo ellendig en hangerig zijn als de vorige keer, dan zijn wij er voor hem!

18. Mikkydj

Mikkydj Actief lid

14 nov 2009
    331
    1
    0
    Oh ja sh*t, die krijgt Izzy Dinsdag ook nog :$
    Tot nu toe heeft ze er alleen veel van geslapen dus laten we dat dit keer ook maar hopen

19. ladys1987

ladys1987 Fanatiek lid

24 jan 2009
    1.522
    0
    0
    Flevoland
    ja zo probeer ik ook steeds te denken....en te regelen. met haar inentingen neem ik vrij en zorg dat ik de dagen erna er ook voor haar kan zijn. Mijn moeder was vroeger toen we klein waren altijd thuis. Voor ons niet mogelijk...de hypotheek moet toch echt betaald worden;).

En de opvang....wij hebben hier echt zelf bewust voor gekozen. In principe kon ze ook nog naar andere opa en oma. Maar omdat wij denken dat het goed voor haar is hebben we haar ingeschreven bij het kinderdagverblijf hier in de buurt. Ik ben nog steeds van mening dat het goed is (niks ten nadele voor mensen die dit anders doen hoor) voor haar maar ze is nog zo klein en daar heb ik het nu wel even moeilijk mee. Ermee wachten zie ik ook niet zitten want ik denk dat het wennen alleen maar lastiger word als ze ouder zijn.

@mopje: vervelend dat het vandaag even minder ging. Wel fijn dat je mannetje blij is als je er weer bent! Dat geeft toch een fijn gevoel!

20. Corry1985

Corry1985 Actief lid

12 okt 2008
    383
    0
    0
    Noord Holland
    Een baby van 4 maanden die zich wegdraait als je thuiskomt? Wel een beetje raar hoor haha.

Leuk is anders heh, weer gaan werken. En nee ik ging de eerste keer niet met een big smile en iedere keer de vraag of het leuk is om weer te mogen werken is ook niet leuk om te horen, maar ik ging er snel overheen. Op het werk denk ik niet aan de meiden, te druk, maar ook weet ik dat ze goed zitten waar ze zijn.

Deel Deze Pagina