Dochterlief krijgt bv, nog zon 3 tot 5 keer per dag. s Ochtends zit ze er gezellig bij tijdens het ontbijt en krijgt ze pap. Soms eet ze veel en soms maar een paar hapjes, het gaat er gewoon om dat ze er bij zit en ook wat eet. Tot nu toe maakte ik de pap van kv. Pap van bv wil niet zo en bovendien gaat het kolven me veel te moeilijk af om daar ook nog mamamelk voor te gebruiken. Ik gebruik maar 3 schepjes kv per dag en doe dus heel lang met zon pak. Soms moet ik een deel wegdoen ivm met houdbaarheid. Nu mijn vraag: over 2 weken wordt dochterlief een jaar. Dit pak kv is bijna op, kan er denk ik nog 2 of 3 dagen mee. Wat zal ik nu doen: nog een pak kv kopen of alvast pap maken met halfvolle of volle koemelk? Ze krijgt al elke dag yoghurt na het eten, dus op die manier is ze al wat koemelk gewend. Wat vinden jullie? Wat kan naast bv?
Ik zou gewone melk gebruiken. Ik deed dat ook rond die leeftijd naast de bv. Makkelijker, goedkoper en volgens mij gezonder dan poeder...
@Mopje, dat laatste is inderdaad vooral mijn reden, ik heb het niet zo op kv... Gebruik je dan volle of halfvolle melk? Ze krijgt magere yoghurt.
of optie nr 3: alleen met water maken? wij drinken zelf geen melk, en de voorraad moedermelk is op, dus wij maken het met water. zal misschien niet met alle pap goed mengen, maar met die van holle en biobim gaat het erg goed! mijn dochter is net een paar weken ouder en eet nu het liefst havermoutpap met mij mee. dit maak ik ook gewoon met water.
Wij hebben nooit pap gegeven. Altijd boterham na de ochtend bv. Zou dat ook een idee kunnen zijn of wil je graag pap blijven geven? Hoe je overigens pap maakt weet ik niet
Wij gebruikten halfvolle melk omdat wij het zelf ook dronken. Het was toen maar 100 ml op een dag, de rest was nog bv, dus dan maakt volle of halfvolle niet zoveel uit. Nu drinkt hij nog steeds halfvolle melk en krijgt volle yoghurt. Je kan ook water proberen, maar ik denk niet dat er iets mis is met een beetje koemelk voor een gezond kindje van 11 maanden.
Brood vindt ze heerlijk, maar duurt zoooo lang, die tijd heb ik op werkdagen niet. Pap gaat een stuk sneller vooralsnog. Vandaar de keus voor pap. Maar naar aanleiding van mijn twijfels over melk, snap ik dat je de suggestie doet! En misschien is het ook wel weer eens het proberen waard, het is alweer eventjes geleden dat we 's ochtends brood probeerden.
Ik maak inderdaad met de kv 90ml met drie schepjes klaar, dus ook zo'n 100ml. Daarom dacht ik ook dat het misschien al wel met koemelk zou kunnen. Halfvol heb ik altijd wel in huis. En ze gaattoch een keer gewoon melk met ons mee drinken.
Ze is al bijna een jaar! Natuurlijk kan koemelk al (tenzij je allergie vermoed), dat kan bij bv al met 9 maanden.