Wat zal ik doen: ongi opwekken of kijken wat dat eiblaasje gaat doen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Mar14, 29 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mar14

Mar14 Lid

22 feb 2012
    77
    2
    8
    Hallo dames,

Ik heb deze ronde 50 mg Clomid geslikt. Maar die is niet aangeslagen, want heb nu (CD 30) nog altijd geen eisprong gehad (geen duidelijke temperatuurverhoging, lage progesteronwaardes). Ik kreeg gisteren een interne echo om te zien hoe het ervoor stond daar beneden. Ik bleek dan toch een eiblaasje van 10x14 mm te hebben zitten. Het baarmoederslijmvlies was 3,7 mm.

Nu kan ik volgens mijn dokter twee dingen doen. Ik kan weer provera gaan slikken om een ongi op te wekken (en daarna Clomid 100 mg), maar dat mag pas als ik CD 35 nog niet ongi ben (en dat ziet ernaar uit). Of ik kan wachten tot ik uit mezelf ongi word, al dan niet met eisprong.

Nou is mijn vraag aan degene onder jullie die ervaring hebben met follikelmetingen: zou ik nog wat van dat ene eiblaasje kunnen verwachten en zo ja, wanneer zou die dan kunnen springen? Want daarop wachten heeft dan natuurlijk mijn voorkeur. Dan heb ik altijd nog een kansje op zwangerschap (hoewel mijn lf van 4-6 dagen wel een spelbreker kan zijn). Wat denken jullie?

2. Eefie2

Eefie2 Bekend lid

17 jul 2012
    804
    0
    0
    Tja lastig... Ik heb bij mijn eerste ook voor die vraag gestaan. Je had op dag 29 dus een ei van 10x14. Vanaf 20 mm kan een eitje springen (maar dat kan ook bv 26 zijn) en gemiddeld groeit het 2 mm per dag. Wat ik zou doen is wachten tot cd 39. Je hebt je eitje dan nog 10 dagen gegeven om die 10 tot 16 mm te groeien. Ook bij een langzamere groeier zou dat voldoende moeten zijm. Heb je dan nog geen eisprong gevonden dan zou ik voor de volgende ronde gaan. Succes!

3. Mar14

Mar14 Lid

22 feb 2012
    77
    2
    8
    Eefie2, dank voor je reactie! Ja, ik neig er ook naar ongeveer zo lang te wachten. Het zou toch zonde zijn om de cyclus af te breken wanneer er toch nog een kansje op een ei is en dus zwangerschap. En ik heb al eens een ei gehad op CD 36 en op CD 42, dus het kan dus wel. Duimen dan maar.

4. Eefie2

Eefie2 Bekend lid

17 jul 2012
    804
    0
    0
    Ja inderdaad en als je al zo lang gewacht hebt deze cyclus, maken die paar dagen ook niet zo heel veel meer uit he.... Succes, en laat je even weten hoe het afloopt?

5. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.885
    2.893
    113
    Noord-Holland
    Ik zou zelf deze ronde afbreken omdat het nog wel even kan duren en zo snel mogelijk beginnen met de 100 dosering.
    Vraag me trouwens of je iets krijgt voor je lf? 4-6 dagen is veel te kort om een echte kans op een zwangerschap te hebben.

6. Mar14

Mar14 Lid

22 feb 2012
    77
    2
    8
    @ Sophy,

Tja, ik weet natuurlijk niet wat dat eiblaasje gaat doen, maar het zou toch wel zonde zijn om nu de cyclus te gaan afbreken, terwijl ik mss wel volgende week een eisprong heb. Bovendien is dit alles bij elkaar genomen mss nog wel sneller ook. Met provera mag ik zowieso pas vanaf CD 36 beginnen, en dan duurt het met de 10-daagse kuur nog eens twee weken voor ik ongi ben. Dus bij berekening zou ik met een eisprong op uiterlijk CD 42 en een lf van 4 dagen even snel met een nieuwe cyclus beginnen als met provera. En zoals Eefie2 al opmerkte, heb ik zelfs als dit eiblaasje erg langzaam groeit voor die tijd wel een eisprong. Maar dan moet ie natuurlijk wel doorgroeien. Het zou natuurlijk ideaal zijn om morgen bijvoorbeeld nog een interne echo te krijgen, om te zien of hij al wat verder is gegroeid, maar dat zullen ze vast niet willen doen in het ziekenhuis.:(

Over die korte lf: ik heb het al eens aangekaart bij mijn dokter en mijn tempkaartjes laten zien. Ze zei inderdaad dat het wel erg kort was, maar ze doet er vooralsnog niets mee. Maar ik heb wel gelezen dat Clomid ook je lf kan verlengen, dus daar hoop ik dan maar op met die 100 mg.

Bedankt voor het meedenken iig!

7. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Ik heb pas de eerste ervaring nu, maar ik zou vragen om over 2/3 dagen nog eens te kijken. Is hij dan gegroeid, zou ik doorgaan, is hij dan nagenoeg niet gegroeid of helemaal niet gegroeien dan ik hem afbreken.
    Balen hoor. Ter illustratie. Bij mij was hij maandag 9,5 mm en gisteren was hij al 12,4 mm. Voor mij dus eerste ronde clomid met 50 mg.

8. Mar14

Mar14 Lid

22 feb 2012
    77
    2
    8
    @Babke,
    Bijna 3 mm in 2 dagen tijd, dat gaat de goede kant op!

Ikzelf heb toch maar de stoute schoenen aangetrokken en gevraagd om een echo. Dat mag gelukkig. Jammer genoeg is het eerste gaatje dat ze hebben pas woensdag. Misschien is-ie dan al gesprongen, ik hoop het zelfs, maar dan kan ik de afspraak altijd nog afzeggen. Heb nu tenminste wel iets om naar vooruit te kijken. Ovutestjes zijn vandaag ook weer binnengekomen, dus ben benieuwd. Ik hou jullie op de hoogte.

9. Mar14

Mar14 Lid

22 feb 2012
    77
    2
    8
    Jeetje, volgens heb ik gewoon eggwhite cm! Het is erg glibberig en kan er draden van trekken, eentje zelfs van bijna 10 cm, die wel snel brak. Dit heb ik nog nooit meegemaakt, ook niet bij de enige twee eisprongen die ik tot nu toe heb gehad sinds bijna een jaar. Toen was het wel wat dunner dan normaal, maar behoorde nooit tot de categorie watery of EWCM. Ei lijkt dus nu toch echt op weg!:)

Deel Deze Pagina