Haha ik ken het ! Uit eindelijk lag ze naast me op haar buik en heel soms in haar wieg maar naast me vond ik en ook zij prettiger. Misschien kan je haar overdag zo laten slapen in de box ? Ik had ook een hoofdkussen in de box en zette deze schuin. Dan zat/lag ze daar op. En huilde ze ook wat minder.
Dan gewoon zo in haar bedje leggen. Bij jullie op de kamer zetten of anders de kinderwagenbak gebruiken en die op jullie kamer en zij op haar buik erin. Kun jij tenminste ook slapen!
Huilt ze eigenlijk veel of alleen na het wakker worden ? Hier ook veel huilen door honger (omdat alles eruit kwam uiteraad) En omdat ze denk ook wel pijn had aan haar maag/slokdarm. Buikligging was echt de uitkomst er kwam al zoveel meer rust toen. Toen was het echt alleen nog krijsen om bij mama te zijn of omdat ze honger had. De rest vam reflux klachten had ze ook maar daar heeft ze weinig last van gehad. Hik kan je evt weg krijgen door een paar slokjes voeding te geven (hier deed ik 10 weken lang de tiet geven ideaal want na een paar slokken was het weg). Alhoewel ik weet niet of het bij jouw meisje zal helpen omdat ze direct hik krijgt. Hier kreeg ze de hik na voeding omhoog of spugen. Zolang ze niet veel huilt en je alle leefregels van reflux baby doet. Zou ik alleen indikken/andere voeding en osteopaat. Als ze wel veel huilt ondanks leefregels zou ik zeker naar de huisarts gaan.
Ze heeft een wiegje naast me maar vind t doodeng om op haar buik te leggen. Heb wel een aerosleep maar toch...
Ze huilt als ik haar o haar rug leg. In de box, bed of op het doomoo kussen. Niet in de wipstoel of maxicose. Ook niet als ik haar rechtop houdt. Ze gaat gelijk slikken en keel schrapen als ik haar weg leg en dan wordt ze wakker en gaat huilen.
Als jouw dochter haar hoofdje al een beetje optilt en draait is het niet eng. Wel spannend ! Zelfs als ze met hun gezicht in een gewone matras liggen(icm speen) Krijgen ze voldoende lucht nog. Probeer anders gewoon overdag op haar buik waar jij bij bent.
Hier combinatie van friso comfort en osteopaat gehad. Van een baby die alleen maar huilde zowat als ze wakker was, niet zonder mij kon slapen, verborgen refluux, krampjes, traumatische bevalling en spanning, naar een tevreden kindje die zelden nog huilt en ook in dr eigen bedje begon te slapen. Na 2 behandelingen werd t al beter, maar omdat ik behoorlijk gestresst was, voelde mn dochter ook die spanning en dat was toen nog haar reden om te huilen. Nadat de osteopaat ook mij behandelde (3 behhandelingen) was het goed! Gebruik nu nog friso comfort. Oh en zonder dat ik het via het consultatiebureau deed, die adviseerde inbakeren en laten huilen (had toen nog ander cb). Maar laten huilen doe ik niet en inbakeren werd ze alleen maar kwader van. Osteopaat zei dat inbakeren voor haar alleen maar meer pijn was. Consultatiebureau was blij met mijn manier van handelen (groei ging ineens ook hard!) en zei dat ik vooral mn meisje bij me moest houden. Had alleen gewild dat ik eerder zou beginnen.. begon nu pas 6 weken. maar goed tis helemaal goedgekomen. Succes meis! tis moeilijk een kindje wat pijn heeft
De Friso comfort staat me wel aan. Zal straks het cb bellen voor advies. Kindjes met reflux mag je niet inbakeren toch?
Wat ik heb gelezen niet en bij mijn dochter werd het ook afgeraden. Maar ik zie voldoende reflux mama's wel inbakeren en het is hun vaak ook geadviseerd. Bij ons is trouwens nooit reflux vast gesteld dus of ze het echt had geen idee!
Ja, dat mag wel, maar als ze op de buik slapen niet. En aangezien ze alleen op haar buik goed slaapt, zou ik in jouw geval echt over naar buikligging en dan dus niet inbakeren, (maar buikligging heeft als bijkomend voordeel dat ze geen last meer hebben van maaiende armpjes, want die worden tegengehouden door het matras dan ). Als je het eng vindt, zou ik eerst overdag waar je bij bent gaan doen, maar als ik lees dat ze haar koppie al optilt EN je een aerosleep hebt, is er helemaal niets engs aan! Zorgen dat zij en jullie aan je rust komen en lekker op d'r buikje leggen dus! Een oververmoeid kind is veel enger, want daar kunnen veel raardere dingen mee gebeuren!
@rozemarijke. Bedankt voor je tips en advies. Ga het zeker proberen. Overdag eerst kijken hoe het gaat. Zou fijn zijn als we weer wat rust krijgen...
Hier moest Caitlyn wel even wennen aan buikligging: sliep dan eerst niet langer dan 3 kwartier achter elkaar. Maar goed, dat was iig beter dan de max 5 minuten dat ze het op haar rug uithield... Duurde een week-2 weken en toen ging ze ook gewoon anderhalf uur liggen slapen op d'r buikje. Echt een verademing! Succes!
Titi80 Je mag inbakeren maar nooit op zij of buik laten liggen! Verder inbakeren zal ik pas doen als ze echt onrustig is met lichaam. Als ze kan rustig liggen zonder druk met handeb zijn dan heb je inbakeren inprincipe niet nodig. We bakeren onze wel af en toe soms ze erg druk en beweegt alle kanten op in haar wieg, slaat zichzelf wakker etc. Eenmaal speentje erin haar handjes worden rustig en kan ze slapen. Inbakert slaapt ze gewoon langer zonder hazenslaapjes. Maar onze wilde absoluut niet op buik of zij liggen ook niet op onze buiken. Ze vind het heerlijk op de rug. Zelf zou ik op buik pas laten liggen als ze erg goed haar hoofd kan draaien.. Vind het zelf wel eng eigenlijk. Als je toch fv geeft stap dan over op comfort die is dikker en loop niet zo snel terug.
Na overleg met cb net Friso comfort gehaald. Benieuwd of dat iets van verschil gaat maken. @piccolina: ze vind buik of zij lekkerder. Ze tilt haar hoofdje op. Moet zeggen dat ik het ook eng vind maar als ik er overdag bij ben ga ik eens kijken hoe ze dat doet. Moet het bedje wel omhoog blijven als ze op zij of buik ligt?
Tutu80 Hoop dat het zal werken! Geef wel voeding minimaal twee weken om veranderingen te zien. Bij buikligging bedje niet omhoog! Bij zij ligging kan en rugligging maar rol doek op en stop die tussen benen en dan vast instopen zoals deken: dus opgerolde doek onder matras dan onder been dan boven been en dan weer onder matras. Babys liggen op de zij in zh altijd in kraamhotel en na eten zetten ze altijd bedje hoog zodat baby niet stikt en dan die rol helpt om baby niet onder de deken zakken naar beneden... Succes!
Moet je even uitproberen. Hier moest Caitlyn zo ontzettend schuin om het op haar rug werkbaar te houden, (45 graden), dat dat in bed niet ging. Op haar buik hoefde haar bedje veel minder opgehoogd te worden, maar zonder ophogen ging het ook op haar buik niet. Haar bedje staat een cm of 10 opgehoogd sinds ze op haar buik slaapt.
Maar als je bedje ophoogt op buikligging is duizenden keer moelijker voor baby steeds hoofd goed te draien? Of zie ik het verkeerd??