wat zal ik doen?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door happynienja, 13 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    martijn heeft gister het makkelijk gered met 5 flesjes, en vandaag gaat het ook de richting van 5 op.
    tot nu toe heeft hij gehad:
    6 uur, 10 uur, 14 uur en dan straks dus weer om 18 uur, maar hoe verder? want als ik zo door ga krijgt hij zijn laatste fles dus om 10 uur, maar dat is wel heel vroeg lijkt me..
    ik ben aan het kijken hoe ik het kan schuiven maar kom niet echt op iets.. want wil hem wel rond de 4 uur houden, wat zouden jullie doen?

gister was het trouwens: 7 uur, 11uur, 15uur, 19uur, 23 uur.

misschien hou ik me wel weer te vast aan een 'schema' maar word er weer eens onzeker over..

2. gevalletje

gevalletje Actief lid

3 mei 2008
    254
    0
    0
    Hoi,

wees blij dat je een"schema"hebt. mijn zoontje komt nog steeds om de 3 uur... en als ik gewandeld heb kan ik t rekken tot 4 uur. ik heb nog steeds geen vaste tijden voor hem.. ik heb t maar losgelaten dat schema gedoe... lukt me toch niet, mss strkas bij t kdv wel... succes in ieder geval

3. Merijn

Merijn Niet meer actief

Haha ik ken dat probleem. Daarom rekken wij zijn voeding naar 7 uur als ie om bijv. 6 uur wakker wordt. Het ging 2 weken goed en nu is ie weer 3 nachten om 5 a 6 uur wakker geworden :(

4. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    @ gevalletje, ik ben hier ook heel blij mee maar ik wil denk ik het weer eens te goed doen hihi. hoop dat er bij jou ook meer ritme in komt.

@merleq, tja blijven toch eigewijsjes he hihi.

ik denk dat ik de voeding van 22 uur naar 22.30 uur probeer te schuiven, ik moet hem meestal toch wakker maken voor die voeding.

5. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.040
    453
    83
    Vrouw
    @happynienja: wordt ie wel zelf wakker voor de andere flesjes? Ik zou inderdaad proberen om die laatste te rekken zeker als je hem toch al wakker moet maken. Maar goed hier hetzelfde probleem hoor. Ik heb er ook een topic over geopend. En weet je wat het is? Net als je denkt dat het lekker gaat beslissen ze opeens dat ze toch maar niet meer doorslapen ;)
    Ik had ook net ee lekker schema sinds twee dagen: 6.30-10-13.30-17-20.30-23.30
    En toen was het vannacht opeens weer 5.30. Dus vandaag dit aan het proberen: 5.30-9.00-12.00-15.30-19.00-23.00
    Maar goed of het gaat lukken en of het morgen dan weer hetzelfde is ;-(
    Volgens mij is het altijd even gedoe als je naar minder flessn gaat...

6. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    idd, de ene dag heb je een mooi schema en dan worden ze eerder of later wakker en is het weer omgegooid hihi.
    ach ja komt vanzelf wel.
    alleen komen sommige tijden echt niet uit en dan moet je echt zoeken hoe je kan doen.
    net als de voeding om 19uur, dan komt mijn vriend net uit zijn werk en gaan we eten maar ja als martijn dan net een flesje wil eten we later en na die voeding is hij altijd lang wakker, dus eten dan pas echt laat.
    we eten dan soms ook om de beurt maar dat is natuurlijk niet gezellig.

7. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    met de andere flesjes moet ik hem ook best vaak wakker maken, maar dan is hij makkelijk wakker te krijgen en wil hij ook meteen drinken.
    met het laatste flesje moet ik allerlei trucjes uithalen om hem wakker te krijgen.

8. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.040
    453
    83
    Vrouw
    Ik zou dan toch proberen om dat laatste flesje om elf uur te geven. Ik vind dat zelf wel een relaxte tijd. Ook ik moet haar dan wakker maken (door luier te verschonen bijvoorbeeld) maar ze drinkt dan wel en slaapt ook gelijk weer door daarna. En dan dus soms tot 6.30.

9. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.040
    453
    83
    Vrouw
    Sorry bedoel half elf anders zit er wel te lang tussen voor zo'n kleintje...

10. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    ik zat ook net nog te denken, zes uur (18u) flesje is voor ons zo gek nog niet vooral omdat hij dan net lekker gedronken heeft en na een half uurtje gaat slapen, dan kunnen wij tenmniste een beetje op een goede tijd eten.
    alleen dan is de zes uur s'ochtends wel heel vroeg, maar dat veranderd vanzelf wel. en na de fles s'ochtends slaap ik toch
    meestal weer verder.

hoewel hij dan wel het onrustigste is na de ochtend fles.
    herken jij dat ook? na de eerste fles slaapt hij namelijk het slechts.. ook logisch eigenlijk hij heeft dan natuurlijk zijn langste slaap gehad.

11. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    hij heeft om zes uur zijn fles heerlijk gedronken, werd uit zich zelf wakker.
    en ligt nu lekker te slapen, dus ik ga zo koken.
    we gaan straks op visite dus even kijken hoe het met de laatste fles gaat, maar dat komt wel goed.

12. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.040
    453
    83
    Vrouw
    Na de vroege fles ging het wel ok. Maar toen ik
    Om 8u wilde gaan douchen begon ze een beetje te jammeren. Heb het kunnen rekken tot 8.45 terwijl ik eigenlijk 9u wilde. Het likt qelnof E vandaag die 3,5 uur ertussen niet trekt ofzo. Lastige dag dus weer. Probeer de heel tijd te rekken zodat ik toch aardig uitkom vanavond. Gedoe soms je? ;)

13. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    dat kun je hebben van die dagen inderdaad.. morgen gaat het vast weer anders.
    ik heb zn flesje gewoon om 10 uur gegeven, had hij behoefte aan. en ga zo om 12 uur nog kijken of hij nog een flesje wil, anders houd het op en zie ik wel wanneer hij weer wil.

14. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.040
    453
    83
    Vrouw
    @happynienja: hoe is het gegaan bij jou vannacht? Hier gisteren om 23uur laatste fles en toen heerlijk doorgeslapen tot 7uur! Schema van gister kan dus weer verboord ;) en vandaag doen we dus maar 7-10.30-14-17-20-23 en dan de flessen van overdag wat voller dan in de avond. Of zou dat dan weer niet handig zijn? Dit omdat ze in de avond een half uur dichter op elkaar zitten. Of moet ik er nu consequent 3,5 uur tussen houden? Wat zou jij doen?

15. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    @poema, hij heeft om 12 uur nog ongeveer 100cc gedronken en viel in slaap tijdens het drinken toen heb ik hem maar in bed gelegd en hij was om 6.30 wakker voor zijn fles.
    en hij krijgt straks als het goed is weer om 10.30.

als ik jou was zou ik het even aankijken en het tussen de 3 en 4 uur houden. ze is kennelijk op zoek naar een ritme en ik denk dat je beter een ritme van 4 uur kan krijgen op een geven moment.
    ik zou de hoeveelheid niet veranderen, misschien het laatste flesje iets meer.

16. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.040
    453
    83
    Vrouw
    Ze komt inderdaad vandaag veel meer zelf en zo tussen de drie en vier uur ertussen. Gaat dus best goed vandaag. Net om
    17.15 een fles gedaan en dan zo in bad om 19.30 en dan om uur om acht weer een fles. Elf uur dan de laatste en dan vingers crossed dat ze vannacht weer doorslaapt. Ben altijd bang dat als ze overdag veel slaapt ze dat in de nacht niet meer doet...

17. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    @poema, ik had geen tijd om te reageren maar nu wel even. als ik jou was zou ik niet te veel hopen dat ze door slaapt, dn voelt ze jou aan en doet ze het juist niet denk ik. dus heb geduld het komt vanzelf wel.
    vond ik ook moeilijk hoor maar ik probeer me niet te veel vast te houden en probeer het per keer te bekijken.

martijn heeft trouwens niet meer echt genoeg aan zijn flesjes, dus denk dat ik maar weer een 6e flesje geef en kijk hoe het gaat. ik denk dat hij gewoon nog niet toe is aan 5 flesjes. en anders het flesje ophogen, maar dat wil ik liever nog niet echt want hij is nog geen 5 kg.
    ik bekijk het per keer.

18. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Hier bijna 3 maanden en geen echt schema, ja het komt wel ongeveer overeen, maar dat ligt er ook maar net aan hoe laat ze wakker wordt!
    Vanaf morgen moet ik weer aan het werk, en dan zullen we vanzelf meer in een ritme komen!

19. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.040
    453
    83
    Vrouw
    Hier lijkt het doorslapen toch een patroon te worden. Zes nachten achter elkaar al van 23.30 tot 6.30. Heb het schema dus aangepasr naar zes flessen en ziet er zo uit; 6.30-9.45-13.15-17-20-23
    Het lijkt alleen wel of zo in de actend moeite heeft om 3,5uur tussen de fles te hebben. Misschien extra honger na de nacht?

@happynienja: ben jij weer terug naar zes flessen? Heb ik ook nog hoor. Zou vijf wel lekker vinden voor mezelf maar denk dat zij er nog niet aan toe is...

Deel Deze Pagina