Hallo! Dit is ronde 1 voor ons en we hebben besloten om meteen met ovulatietesten te beginnen gezien het feit dat mijn cyclus erg onregelmatig is. ( zie onderschrift) Ik heb nooit eerder deze testen gedaan en heb daarom ook een vraagje hierover. Ik ben de elfde gaan testen, een erg licht streepje, maar heb wel elke dag doorgetest. nu vanmorgen getest en nu net weer een keertje. nu zie ik wel een "stijgende lijn". de streepjes worden elke keer iets donkerder maar nog zeker niet net zo donker als de testlijn. Nu mijn vraag; wil het wel zeggen dat mijn eisprong er ergens aan zit te komen? of zou dit nu ook nog bij wijze van twee weken kunnen duren?? Alvast bedankt!
Bij de meeste testen zul je echt een knaller krijgen. Bij mij is het inderdaad zo dat als de testen oplopen er ook echt een piek komt en weer afloopt. Maar dat hoeft niet altijd zo te zijn begrijp Ik. Ik zou iig blijven testen totdat je je piek hebt gevonden. Meestal loopt hij een dag later dus weer af. Verder geeft de action test bij mij geen knal test. Wel er tegenaan, maar meestal nog net iets lichter dan de test streep. Daarna loopt hij ook weer af. Het blijft even zoeken in het begin. Overigens als je je piek niet gevonden hebt wil dat niet zeggen dat je geen eisprong hebt of niet zwanger kunt worden die maand
LH is de gehele cyclus aanwezig in je lichaam en kan schommelen. Een ovulatietest kan oplopen naar een piek, maar dat hoeft absoluut niet. Bij veel vrouwen knalt ie uit het niks. Het is niet te voorspellen wanneer je een positieve test zult hebben. Dat kan morgen zijn, maar ook bijvoorbeeld pas over een week. Hoe lang duurden je laatste cyclussen? Aha, ik zie het al. Je laatste cyclussen zaten rond de 40 dagen. Bij een cyclus van 38 dagen kun je je eisprong verwachten vanaf dag 20 tot en met dag 28 van je cyclus. Gebaseerd op een normale luteale fase van 10 tot 18 dagen. Bij een cyclus van 44 dagen vanaf dag 26 tot en met dag 34. Het kan dus nog wel even duren voordat je een positieve ovulatietest hebt.... Verwacht het nog niet een dezer dagen, want dan zou je een keurige cyclus van 28 dagen moeten hebben......
Oke dank je wel voor het meedenken! Maar ik doe er wel verstandig aan om elke dag een test te doen nu? Vandaag is cyclusdag 17 Hier nog even een foto va de testjes... het is wel een onduidelijke foto, en in het echt zijn de streepjes wat feller.
Ik lees vaak dat er vrouwen niet heel donker testen met action. Zijn er miss foto's van action testen die wel positief waren maar geen knaller?
Hallo Jill, ik heb ook een onderwerp geplaatst waarvan de tekst is: ovulatietest CD11.... Hier staat mijn knaller van vandaag bij... misschien heb je hier iets aan.. Groetjes Stefanie912
Ik ga zo kijken Stephanie! Dit is mijn rijtje... zou 13de of de 14 de knaller kunnen zijn? Edit... die van jou is echt mooi! Zucht dan is dat van mij nog niets... wat baal ik van een onregelmatige cyclus! Grrrrrr Vandaag is dag 19
Dit zijn mijn action testen van deze maand. Heb de knaller niet op mijn action test. Wel met one step erbij getest en deze gaven wel een duidelijke knaller De 13e om 9:00 uur beschouw ik op deze test als mijn "knaller"
Ik zou inderdaad zeggen dat de 13e jouw piek was. Maar test voor de zekerheid gewoon door. Zo duur zijn die action testen niet. Dan weet je zeker of hem dit was. Begin je volgende maand (hoop het uiteraard niet voor je) met een beter beeld van je cyclus. Als dit nl je piek was, zou je tussen de 10 en 16 dagen na je piek moeten gaan menstrueren denk ik. En dan weet je ook meteen hoe lang je LF ongeveer is.
@bertje123 nu ik jou streepjes zie krijg ik weer hoop hihi. ja ik test door inderdaad... ik heb nu twee dagen echt hoofdpijn en voel me buik. Geen idee of dit symptomen kunnen zijn van een eventuele ovulatie. Ik hoop echt dat dat mijn knaller was de dertiende... we hebben het namelijk de 12de en de 15de gezellig gemaakt
We zitten iig op dezelfde tijdspanne. Wat duurt dat wachten lang hè. Ik temp er voor de gezelligheid ook bij, maar kan daar tot nu toe geen touw aan vast knopen. Voor ovulatie alleen maar 36.5 gehad en nu sinds 2 dagen 36.6..... Ook niet echt iets uit op te halen. Verder sinds vandaag gek genoeg weer dat zeurende gevoel in mijn linker eierstok. Ik voel mijn ei altijd links! Dat had ik tot afgelopen zaterdag dus die pijn. Toen was het weg en nu begint het weer. Erg vreemd. Ga voor de zekerheid zo nog maar eens een ovulatietestje doen. Die van gisteren was weer duidelijk negatief.
Bij mij is de test van de action een knaller zoals bij jou de 13e, dus wel zo donker als de controle streep, maar niet zo breed. Ik zou voor de zekerheid wel even door testen om het zeker te weten. Dat zou dus mogelijk betekenen dat 14 of 15 maart de eisprong is.
ja bertje123 dat wachten is echt helemaal niet leuk. uit je temperatuur is idd niet heel veel uit op te maken. We wachten het gewoon rustig maar af, meer kunnen we niet doen. ik blijf maar voorlopig doortesten.
Ik zou ala ik jou was ook nog even door testen want die van de 13e zie ik wel het beste, maar vind ze wel steeds wat oplopen waardoor je vandaag of morgen zo wel eens een knaller zou kunnen hebben... Ook test de ene vrouw beter met action testen dan de ander, dus zou even door testen om te zien als jij ook zo'n knaller krijgt, en anders van een ander merk proberen...
Bij mij komen ze meestal vanuit het niets De ene dag zijn ze licht en de dag erna paarser dan paars Alleen is deze maand voor mij ook een raadsel hoor, ze zijn langer donker dan normaal. Kijk maar eens in mijn topic dan kun je zien wat ik bedoel. Action is goedkoop maar niet altijd even duidelijk
Miss toch wel eisprong geweest want vandaag is het onderstaand foto. Ik heb afgelopen twee dagen wel echt enorm hoofdpijn gehad... iets wat ik echt niet vaak heb.. Wie weet symptoom van eisprong?
Die is wel weer heel negatief. Ik denk dat je hem gehad hebt, maar als je zeker wilt weten, zou ik door testen tot aan NOD