Ik schmink ook sinds een jaartje en heb er ook een aantal workshops voor gevolgd. Soms ben ik ergens met mijn dochter waar ze schminken en dan wil ze ook geschminkt worden, maar dan ziet het er echt niet uit! Maar denk je dat mijn dochter dat wat uitmaakt? Die vindt alles prachtig, haha! Dus gewoon lekker proberen en maak het jezelf idd niet te moeilijk. Vlinder, lieveheersbeestje, piraat, bloemen en poesjes doen het altijd goed. Nog een tip. Als je de gelegenheid hebt, oefen dan eerst nog even een half uurtje op je eigen onderarm. Dan kun je vast aanvoelen hoe de schmink smeert en hoe je penselen, kwasten etc. voelen.
Ik heb nooit geschminkt maar het lijkt mij zo leuk. Ik ben van plan om voor mijn verjaardag een boek hierover en eventueel basisspullen te vragen. Als iemand tips heeft voor een goed/duidelijk boek hoor ik het graag. Ik weet er dus nog niks van. Het lijkt mij leuk om over een paar jaar de kinderen op de verjaardagsfeestjes v mijn kids bijvoorbeeld te kunnen schminken. Maar wat is bijvoorbeeld een split cake? Ps: heb vorig jaar mijn dochter wel geschminkt tot zwarte Piet (helemaal zwart ) maar daar is geen kunst aan
Gewoon van tevoren even oefenen op je buurtmeisje/jongen. Dat merk je het zelf wel, of het lukt. 1 tip. Oefen er op tijd mee. Dan kan je evt nog je ontwerpen wat aanpassen en/of materiaal erbij halen (kwasten ed) Succes!
Helaas kan ik niet van tevoren oefenen, want het materiaal is van de woningbouw en mogen we pas op de dag zelf ophalen. Vlak van tevoren op mezelf en op de rest vd organisatie zou misschien wel lukken, ligt eraan hoe snel we klaar zijn met de opbouw van alles. Ik heb inmiddels wel begrepen van iemand die een paar maanden terug met dit materiaal heeft geschminkt dat er een gebrek is aan wit, sponsjes, goede penselen en dat de schmink slecht bewaard is. Dus, gaat nog wat worden. Heb een verzoek ingediend om wat materiaal bij te halen als er geld over blijft van ons totale burendagbudget. Nu ff afwachten...
Als ik jou was zou ik iets kleins kiezen. Kinderen vinden schminken super en er staat vaak al snel een rij. Ik werk met kinderen en het is dan echt doorpoten. Dus voor de meiden een paar bloemetjes en voor de jongens een piraat of een spin op hun wang. Kijk goed naar youtube filmpjes en oefen op je hand, want schminken lijkt makkelijk maar is het niet.
https://m.youtube.com/watch?v=x5zoqH7ywXU Deze bloemetjes heb ik een keer nagemaakt bij de kids en was makkelijk en een succes!
Split cake is een verf tablet waar meerdere kleuren naast elkaar zitten, waardoor je een mooie overloop krijgt. dit is ideaal om te gebruiken bij kroontjes maken enzovoort. je haalt dus een keer je kwast er overheen en heb 2 a 3 kleuren op je kwast zitten. mijn ervaring is dat als kinderen voorbeelden zien, denken ze dat het er PRECIES uitziet zoals op de foto. zorg dus dat je foto's op een bord heb staan EN bij jezelf ook de voorbeeldjes en probeer hier zo min mogelijk vanaf te wijken maar zoals je zelf al zij zijn het maar een paar kindjes, hou er rekening mee dat ze niet stil zitten en zorg dat ze zichzelf pas zien zodra ze klaar zijn. als ze in de tussentijd een spiegel zien, zullen ze zijn afgeleid enzo. ik zelf heb een vriendin geholpen met schminken, toen ze haar bedrijfje net van de grond probeerde te halen. inmiddels heb ik voor mezelf een koffer van 175,- die ik zo afentoe eens gebruik. voor o.a. buikschilderingen.
Thnx voor de nog meer tips. Ik heb het prinsesje inmiddels veranderd naar eentje zonder split cake gebruik. De bloemetjes heb ik bekeken, zijn leuk en simpel te maken. Misschien iets voor bij mezelf. Ik heb idd een spiegeltje klaarliggen voor als het af is. En dat kinderen niet stil zitten weet ik, zoals ik al zei kom ik uit de kinderopvang. 😊
Het is aanstaande zaterdag Ik zou niet te grote projecten kiezen, anders moeten de kinderen zo lang wachten. Een kroontje vinden ze vaak ook leuk en duurt niet zo lang. En ik zou het lekker eerst oefenen op je man , weet je ook meteen hoe lang je bezig bent. Zelf even goedkope schmink halen.
Het is inderdaad pas aanstaande zaterdag. En helaas kan ik zoals eerder gezegd helaas niet oefenen, want ik mag de schmink pas zaterdagmiddag net voor het evenement ophalen. Daarnaast heb ik geen man op het op te oefenen, zou alleen op mezelf worden, of mn ex of haar kleine... Maar dat kan dus ook niet. Misschien als we zaterdag vroeg klaar zijn met opbouwen of het nog niet zo druk is, dat ik op mezelf en de rest vd organisatie kan oefenen. Ik laat jullie vd week weten hoe het gegaan is, hopelijk met wat foto's.
Natuurlijk kan dat, maar dat is flutspul, kun je niet vergelijken. en bovendien heb ik het druk, heb daar nu geen tijd meer voor. Ïk oefen zaterdag wel voor de mensen komen.
https://es.pinterest.com/oliviasiggers/face-paint/ - je had al genoeg voorbeelden maar dit zijn nog zulke leuke om te kijken met een paar simpele maskers ook nog. Ik zocht eigenlijk naar Minions - omdat dat zó'n hit is nu en dan is dat 5e plaatje ook wel erg leuk...
Nou, de burendag is voorbij. Het materiaal was niet top, maar alle kids waren tevreden. Ze waren wel minder gedetaileerd en minder netjes geschminkt dan ik graag gewild had, maar ze konden geen van allen stilzitten, stoppen met popcorn eten en kletsen en wachten tot het klaar was. Hier een paar voorbeeldjes En ja, ik heb ouders toestemming om de foto's online te zetten.
Hier nog 2. Had helaas niet van alle kids een foto, want was druk met schminken. Vooral Elsa's gemaakt... Naast deze voorbeelden ook nog bloemetjes, minions en een tijger gemaakt. Met meer tijd en beter materiaal waren ze beter geworden, maar ik ben niet ontevreden over een 1e keer.