de vraag staat er eigenlijk al. Mijn kleine man van 2 weken heeft na zijn voeding heel erg moeite om een boertje te laten. hij doet er +_ 20 min over om zijn fles leeg te drinken en we geven hem tussendoor de kans om te boeren. meestal hou ik 2 pauzes. ze zitten hem ook echt dwars dus wie heeft er tips liefs luna86
Weet 3 manier om boertjes te laten: op rug kloppen (hielp bij ons niet) Over het ruggetje wrijven (hielp wel) en ipv op de rug zachtjes op de billetjes kloppen zodat hij wat omhoog komt elke keer (werkte hier het beste!) En anders even neerleggen en na 5 minuten weer proberen.... Succes! Groetjes Lysanne
onderstaande 2 tips ga ik nog proberen, thanks! Is de pauze die ik neem tijdens de fles voldoende?? Of moet ik hem juist door laten drinken en zelfs zijn pauze laten bepalen. Lastig hoor met zo,n 1e kindje. Vind het zo zielig als hij pijn heeft
Het voordoen? Sorry, beetje flauw. Na het drinken rechtop houden en zachtjes kloppen op het ruggetje werkte het beste. Misschien ook infacol geven? Dat helpt ook om lucht kwijt te raken...
In het begin liet ik mijn dochter 1x stoppen tijdens het drinken en dan even boeren, maar alleen omdat ze zo gulzig was. Als hij er lang overdoet denk ik dat het in principe niet hoeft. Hoe laat je hem nu boeren eigenlijk? Ik deed Kyra over m'n schouder en dan zachtjes op haar rug kloppen en op en neer wippen, of rechtop op schoot tegen m'n borst/arm aan (zodat haar hoofdje niet voorover viel) en dan hetzelfde. Onder de billetjes kloppen kan inderdaad ook Nu zet ik haar rechtop op m'n been en klop zachtjes op haar rug en dan gaat de rest vanzelf Nu is ze oud genoeg om te zitten
Zijn billen opje schoot zetten zodat ie zeg maar zit .. En dan langzaam rondjes draaien met zijn bovenlichaampje .. Dit zei de kraamhulp (waren vk's die geen werk als vk's konden vinden en de kraam tijdelijk in zijn gegaan) tegen ons .. En t hielp echt super goed ..
op schoot zetten en dan onder zijn armpjes pakken en met je handen zijn hoofdje ondersteunen. Op je borst leggen en dan de armpjes omhoog
als hij zelf stopt stop ff om te boeren.we lieten hem steeds zelf bepalen.soms stopte hij 2 keer soms vaker. en dan als fles op is opschouder op billetjes. was advies van de kraamzorgster.
Hij drinkt goed langzaam, dus ik zou hem niet stoppen om te boeren, dan onderbreek je zijn drinkpatroon en dat is ook niet leuk voor het kleintje. Tips om goed te boeren: - hem in de zit-houding op je schoot, hoofdje naar voren (ondersteund door je hand onder zn kin) en zijn armpjes omhoog houden; - rechtop over je schouder gooien, zachtjes tegen zn rug kloppen en zelf op en neer wiegen Succes!
Zoals je ziet zijn er 1001 manieren. Mijn dochter boerde ook een tijdje slecht. Ik zette haar dan op schoot (zittend) met haar hoofdje een beetje naar beneden (dat ze een bolle rug maakte) dan wreef ik over haar rug en boerde ze meestal wel......
Ik heb de ervaring dat Infacol goed werkt om boertjes te laten. Dat helpt tevens goed tegen darmkrampjes.
Heel veel van jullie tips hebben we al geprobeerd. Meestal laat ik hem eerst even rusten en dan langzaam in de zit houding en even kloppen op de rug en als dat niet werkt dan leg ik hem over de schouder. Soms komt er ergens een boertje maar ik merk dat hij vooral erg driftig wordt als het niet lukt. Overdags vind ik het niet zo erg om lang met hem te zitten kloppen lopen maar in de nacht Ik lees wat over Infacol is dat niet alleen voor krampjes??
Infacol werkt bij vastzittende lucht, dus het bundelt alle lucht en zorgt ervoor dat het eruit komt (vaak dus boeren).
Mijn kleine mannetje ligt nu heel tevreden in de box want meteen na zijn voeding kwam er een boertje Ik heb hem pas laten pauzeren op bijna het einde en toen kwam er meteen een boer. Toen hij hem op had niet meer maar hij ligt nu zo tevreden. liefs