ik weet het niet meer (artsen)

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Amfy, Apr 1, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Amfy

Amfy Niet meer actief

hoi hoi
    sinds 4 dagen heeft fynn veel pijn dit komt van zijn darmen. dit blijkt dus sinds gister.
    maandag ging het echt niet meer en zijn we naar de huisartsen post geweest deze gooide het op een oor onstekingen ik moest maar paracetamol geven dus zo gezegt zo gedaan en bij de dienst apotheek sinaspril siroop mee genomen om dit te geven..
    dinsdag belde ik naar de huisarts om te vragen hoeveel ik mocht geven omdat het vanaf 3 maanden was :( om half 4 begon fynn weer te schreeuwen van de pijn en na een uur belde ik opnieuw naar de huisarts deze zei dat de huisartsen post had door gegeven dat fynn een luchtweg infectie had :confused: en datze ging over leggen. belt ze om 5 uur terug dat ik maar naar de post moest gaan want hun gingen naar huis :x .
    eenmaal op de post werden we aangekeken wat we kwamen doen en hebben we een 45 min gewacht werden we eindelijk geholpen. daar een hele lieve arts die gelijk bezorgt was deze was in eerste instantie bang voor een hersenvlies onsteking :) maardat was het niet nu blijkt dus dat fynn een darm infectie heeft waardoor hij hele erge krampen heeft. en dus veel pijn.
    nu hebben we zetpillen gekregen die moet ik dus over midden snijden dat gaat al niet dus gooi ik iedere keer een halve weg. daarbij is het inbrengen een ramp want zo guaw als hij er in zit gaat fynn poepen :) :( nu weet ik het niet meer het in brengen wil niet. en ik wil eigenlijk niet de hele tijd zetpillen geven want dat kan nooit goed zijn maar hem pijn laten lijden wil ik niet. ik heb echt geen vertrouwen in mijn eigen huisarts omdat hij mij constant afscheept (zo ben ik zelf met 32 weken met spoed naar het ziekenhuis gebracht met een virus infectie in mijn gezicht)

ik wil morgen kijken of we met zijn 3en naar een andere huisarts kunnen maar ik wil morgen ook een arts zijn voor fynn ik weet echt niet wat ik moet doen :cry: wat zouden jullie doen?

2. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    Morgen kijken bij welke huisarts je eventueel terecht kan. Daar een afspraak maken en de hele zaak uitleggen en hem/haar je zoontje laten onderzoeken.
    Pillen doormidde breken/snijden is schijnbaar in want ik moest het met de paracetamol ook doen bij de eerste inenting.
    Maar vind het voor dit probleem van de gekke eerlijk gezegd.
    Het is toch niet niks een infectie aan de darmen.
    En weten ze het nou zeker?
    Eerst oorontsteking toen luchtweg infectie en nou darminfectie... Het is toch geen russies roulette...
    Second opinie iig en dan maar meteen bij een andere huisarts als je toch over wil gaan stappen. Gewoon doen hoor!
    Niks zo belangrijk als dat je je arts vertrouwt, ZEKER als je je kindje er aan toe moet vertrouwen!

3. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

Aug 17, 2006
    4,862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ik zou me over de paracetamol geen zorgen maken, dat mogen ze best even hebben. als daarmee de pijn afzakt komen de darmen ook iets tot rust en kan het lijfje de infectie beter bestrijden.

dat j een andere ha zoekt snap ik helemaal, zou er ook geen vertrouwen in hebben. ga in de tussentijd gewoon naar de hap als je het niet vertrouwt, daar zijn die mensen voor hoor!

heel veel sterkte met je zieke kleintje!

4. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

May 14, 2007
    9,519
    1
    36
    Female
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Hoeveel weegt je zoontje?
    Mijn zoontje kreeg namelijk gewoon een hele met 2 maanden omdat hij al zwaar woog.
    Op het doosje staat geloof ik vanaf 3 maanden of 5kg ofzo toch?
    Dan zou ik gewoon 3 x per dag een hele zetpil geven. Kan echt geen kwaad..
    Ziekenhuis legde bij ons uit dat als wij hoofdpijn ofzo hebben we ook een paracetamol nemen, dat is bij babies precies hetzelfde! Als je natuurlijk wel aan de dosering houd enzo.
    Wij mochten met onze zoon zelfs om de 4 uur een zetpil geven voor zijn oorontsteking.

5. Brena

Brena Lid

Nov 4, 2008
    12
    0
    0
    Bah, wat lijkt me dat rot als je kind zo'n pijn heeft. Ik hoop dat hij gauw weer opknapt.

Er bestaat ook paracetamol vloeibaar voor baby's. Misschien kun je dat geven ipv zetpillen?

Beterschap Fynn!

Share This Page