Wat zat er in de schoen van jouw kindje?

Discussie in 'De lounge' gestart door Fuchsia, 18 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.092
    3.875
    113
    Aah, zie dat het een hele discussie is geworden, ga de moeite niet nemen om dat door te lezen, maar als antwoord op TS haar vraag: allebei een Zooble en chocolademuntjes.

2. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    #182 Arevinol, 18 nov 2012
    Laatst bewerkt: 18 nov 2012
    Ik vind de redenatie van Bamjolan wat ver gaan, maar ik ben het wel met haar eens.

Het ging om een boze brief omdat je niet lief bent voor je babybroertje (van net een paar maanden oud).
    Ik vind het een hele slechte manier om dit specifieke gedrag zo aan te pakken. Een kind vraagt niet om een broertje en vindt dat ook niet altijd (meteen) leuk.
    Beter is het om met je kind praten over de situatie. Dat je begrijpt dat ze het moeilijk vindt, maar dat pijn doen niet de juiste manier is etc..
    Als je t puur als lastig/stout gedrag ziet, dat de kop ingedrukt moet worden, dan voelt het kind zich zeker niet begrepen en zal het er zo echt niet beter op worden. Misschien tijdelijk, maar niet om de juiste reden. Jaloezie kan daardoor uit de hand lopen.
    Ik weet natuurlijk niet hoe er normaal gesproken met dit gedrag omgegaan wordt.

Dit specifieke geval vind ik totaal anders dan wanneer een kind 'gewoon' stout/lastig is geweest. Dan kan het een keer heus niet zo'n kwaad om de roe of niets te geven. Mits het kind er mee om kan gaan. Mijn dochter denk ik niet, dus zou t nooit doen.

Wij hebben vroeger ook wel eens de roe gekregen. Maar toen waren we wel al een stuk ouder en ws toen we zelf een keer besloten hadden om onze schoen te zetten ;).

3. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Het is idd misschien te heftig om het zo neer te zeggen over "mishandeling".
    Voor mezelf zou ik het zo wel zien, omdat het bij mij ook alle jaren is gedaan in de trant van dat ik mee zou moeten naar Spanje, ik werd thuis op alle vlakken mishandeld dus misschien riep ik het daarom zo snel, maar dat komt omdat het gevoelsmatig voor mij zo is.

Misschien had ik idd die opmerking niet moeten maken omdat het wat vergezocht is, ik snap best de reacties maar nogmaals meiden het is voor niemand persoonlijk bedoeld, alleen dat ik het zo zou zien als ik zoiets bij mijn kindjes zou doen.
    Ik kan verder niet oordelen over de mensen op het forum, of ze wel of geen goede ouders zijn, we hebben tenslotte allemaal het beste met onze kindjes voor!

Ik hoop dat het nu duidelijk is dat het geen aanval was op degene die wel zoiets zo aanpakken.
    Idd ieders keuze.

4. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ik vind het trouwens wel grappig om er een rommel van te maken. Zat er ook al over te denken om haar schoen aan de gordijnrails te hangen ofzo..
    Maar een (vriendelijk) gedicht voor vandaag was wel genoeg. Volgende keer maak ik er wel wat anders omheen.

Dochter was t vanmorgen trouwens helemaal vergeten. Ze kwam lekker bij ons in bed gekropen. Ik heb mijn mond gehouden tot ik zin had om op te staan ;)

5. MHMW

MHMW Niet meer actief

Haha sorry, moest hier wel even om giechelen :D

6. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.267
    4.503
    113
    Hier zaten er vanmorgen boterhammen in hun schoen, netjes ingepakt :D

Maar ze hadden geluk want sinterklaas had de cadeautjes perongeluk in het ziekenhuis bij Opa achter gelaten.
    Voor onze zoon een autotje met aanhangertje en voor onze dochter een kat in een roze tas

7. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Tja.. Ik vind niet alleen zo'n brief een beetje overdreven... Maar zie ook best wel grote kadoos.
    Vind ik ook overdreven... :)

Ieder doet lekker z'n eigen ding uiteindelijk toch? :)

8. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Die brief die ik erin heb gedaan is heus niet zo erg hoor.. Helemaal niet zo boos als hier wordt gezegd...

Beste......

Sinterklaas en zijn pieten zijn er weer en dat betekend cadeautjes en je schoen zetten. Ook jij hebt je schoen gezet die is gevuld met pepernootjes
    Sinterklaas heeft wel gehoord dat jij niet altijd zo lief bent voor je broertje en niet altijd goed naar papa en mama luistert. Dat vind de sint niet zo leuk.
    Zullen we afspreken dat jij beter gaat luisteren? Dan ben ik heel trots op jou en zullen de sint en de pieten jou verwennen met leuke cadeautjes..

Nou nou wat een ontzettend boze brief zeg!

9. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.267
    4.503
    113
    Ik kan me enigsins voorstellen dat je uit wanhoop zo'n soort brief opstelt en ja misschien doet ze er wat mee.
    Je moet je alleen afvragen of ze het voor jou gewenste gedrag ook gaat vertonen nadat de dreiging van sinterklaas weg is.

10. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Verschrikkelijk bel het AMK!!!

;)

11. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Hier ook gevulde schoentjes. De een stiften de ander een "mobieltje". En nog veel erger, een brief van Sinterklaas waarin hij aan de jongste vraagt waarom ze niet in haar eigen bedje slaapt 's nachts? Wij weten het nog steeds niet, misschien dat Sint het er wel uit kan krijgen ;)

12. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Er is iemand begonnen met de letterlijke woorden boze brief.
    En daarop reageerde ik.
    Ik weet niet de inhoud maar enkel de term boze brief reageerde ik op.

Hij valt idd mee, al zou ik het zelf niet doen, maar gelukkig zijn we allemaal anders toch :D

13. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Haha of niet? ;)
    Waar men zich druk over kan maken.. De ene doet het zo de ander anders ieder zn ding toch?
    Zullen we het nu maar weer ontoppik houden was niet mm bedoeling hele discussies op te laaien..
    Oh ennuh ze is niet bang van sinterklaas of zwarte piet ze ging zo op schoot zitten en liep bij mij weg om zwarte pieten een hand te geven

14. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ach ik sta nog op een video band met Sinterklaas waar hij zegt dat als ik niet beter ga luisteren ik mee naar Spanje moet.. Waarop ik vol trots zei mamaaa ik mag met Sinterklaas mee..

15. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Nougoed, ik heb t uitgelegd en daarmee is t voor mij klaar ;)
    Iemands gevoel belachelijk maken vind ik ook weer niet nodig.

Vind t een goed idee om ontipic te gaan, was ook nooit mijn bedoeling een discussie uit te lokken.

16. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Levi had een zaklamp en Elin een klein tekenbord

17. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    De brief zou ik zelf niet doen, vind dat inderdaad een taak van ouders en niet van Sint.

Maar de geplette pepernoten? Top! Ik heb vorig jaar de hele gang omver gemaaid, jassen op de grond, schoenen overal, kruimels en pepernoten er tussendoor. Met de groeten van de Rommelpiet! Ze heeft het er nog over :):)

18. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Julie wat chocolademuntjes en een voorleesboekje met decemberverhaaltjes van Jip en Janneke

Elin een pakje nieuwe "tutteldoekjes" en een Jip en Janneke tandenborsteltje

19. glimworm

glimworm Niet meer actief

een toet toet wegdek.

20. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Jeetje wat boos !!

Zal ik ook gelijk die van mij maar even neer zetten, dan zijn we twee boze moeders !!

ik had geschreven:

Lieve K

Wat lief dat je wat lekkers voor ons neer hebt gezet, zelfs wat water voor het paard !

Sorry voor de rommel, dat heeft rommel piet gedaan. Wil jij samen met mama een beetje opruimen ?

Ik vind het ook heel lief dat je een centje neer had gelegd voor mij, wil je aub alle muntjes die je tegenkomt verzamelen voor mij ? Dan kan ik nog meer kado's kopen voor alle kindjes.

( even voor de azijnzeikerds, het verhaal dit jaar gaat dus over dat ze in Roermond het geld hebben weg gegooid ipv pepernoten )

Lieve K, ik heb dit keer een klein kado'tje gekocht omdat je zo lief bent geweest, wil je me wel 1 ding beloven ? Ga je wel wat beter luisteren naar papa en mama ?

Voor nu krijg je wat kleins maar als ik straks jarig ben en jij goed hebt geluisterd krijg je een groot kado.

Veel plezier, en pak het maar snel uit.

Lieve groet Sint en Piet ...

Woooooooooooow wat een asociale boze brief zeg ;)

Deel Deze Pagina