Hoe vaak, dat ligt er een beetje aan.. Denk 1 x in de week en dan krijgt hij een klein kadootje erin.
zondagochtend vonden zij: - een prentenboek Sinterklaas, voor hen samen - allebei een WNF-knuffeltje van de albert heijn - een paar pepernoten En vanmorgen hadden ze allebei een autootje van cars en een paar pepernoten. Van mij zouden ze 2 keer per week schoen mogen zetten, maar vriendlief vindt dat het iedere dag mag. Het compromis is nu: iedere dag zetten, en 2-3 keer een cadeautje en voor de rest een paar pepernoten of een schuimpje.
Een snoeplettertje op zondag , een een paar spekjes in een sintzakje vandaag, wij doen geen schoenkadootjes, gewoon een beetje lekkers en op PAKJESavond de werkelijke pakjes... Wel elke dag zetten natuurlijk, dus vandaar dat we er niet zoveel indoen...
een hello kittypen en de kleinste een klein houten puzzeltje. 2x per week mag de schoen gezet worden. Hier nooit snoep in de schoen omdat ik smorgens geen discussie wil over of het snoep op mag (wat dus niet mag van ons)
Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha wat een discussie! Proest! Het gaat er toch voor een heel groot deel om dat je zelf weet aan wat voor een kindje je iets schrijft?!? Een 'bangig' kindje stuur je geen 'boze' brief of haal je het huis niet overhoop maar... na ja ga het ook niet verder uitleggen dat is wat mij betreft de kern! En ik vind het een top idee om een brief van de Sint te geven! Denk dat ik mijn peuter maar eens ga vragen of hij wat vaker op de wc wil poepen (hij kan het wel maar hij heeft vaak geen zin en ja dat weet ik en nee ik wil hier niets lezen over hoe ik met zindelijkheid om moet gaan) Ik kan aan mijn kindje zien dat het bij hem misschien net dat extra zetje kan zijn! Hahaha maar goed ik heb me kostelijk vermaakt met de hele discussie en vraag me ook al een paar bladzijdes af wat de supermoeders dan vinden van die Halloween actie van Jimmy Kimmel (Jimmy Kimmel Live - YouTube Challenge - I Told My Kids I Ate All Their Halloween Candy) Daar heb ik ook hartelijk om gelachen!!!
Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha hahahahahahahahahahahahahahahahahaha wat een discussie! Proest! Het gaat er toch voor een heel groot deel om dat je zelf weet aan wat voor een kindje je iets schrijft?!? Een 'bangig' kindje stuur je geen 'boze' brief of haal je het huis niet overhoop maar... na ja ga het ook niet verder uitleggen dat is wat mij betreft de kern! En ik vind het een top idee om een brief van de Sint te geven! Denk dat ik mijn peuter maar eens ga vragen of hij wat vaker op de wc wil poepen (hij kan het wel maar hij heeft vaak geen zin en ja dat weet ik en nee ik wil hier niets lezen over hoe ik met zindelijkheid om moet gaan) Ik kan aan mijn kindje zien dat het bij hem misschien net dat extra zetje kan zijn! Hahaha maar goed ik heb me kostelijk vermaakt met de hele discussie en vraag me ook al een paar bladzijdes af wat de supermoeders dan vinden van die Halloween actie van Jimmy Kimmel (Jimmy Kimmel Live - YouTube Challenge - I Told My Kids I Ate All Their Halloween Candy) Daar heb ik ook hartelijk om gelachen!!!
Vandaag even bij de action wat leuke dingetjes gescoord zodat ons boefje zijn schoen kan gaan zetten: * Houten puzzel * Stickervel * Kleurboek * Dikke viltstiften * Leesboekje * Klein canvasdoek met een sint erop om te schilderen * Chocomunten en pepernoten Zo komen we wel door tot 5december
Hier leggen ze het naast hun bordje, eten ze netjes hun boterham op en drinken ze hun melk en nemen dan een stukje ofzo ervan, kan toch geen kwaad 2 weken per jaar neem ik aan (zeker niet als je het maar 2 keer per week zet) Ik snap al dat gedoe nooit zo, het is anders als anders en dan mag je best eens een normale "regel" breken, dat maakt het juist speciaal (als het altijd mag is het niet speciaal lijkt me) je maakt zo zo'n heisa van iets en waarom een handje kruidnoten, je kan bv ook een speculaasje erin doen of iets anders verantwoord qua snoep als je dan een middenweg perse wilt.
EENS! Vroeger maakte de ouders zich ook echt niet zo druk als wij nu hoor & wij zijn allemaal groot geworden.. Als Naud 3 pepernoten in zijn schoen krijgt dan mag hij die gewoon 's ochtends opeten (of 1 schuimpje / 2 chocomunten / etc.)
Ik doe het neit omdat ik mijn kind ken. Die gaat discusseren en zeuren dat ze eerst het snoepje wil ipv de boterham en zo hebben we direct een verpeste ochtendsfeer. Daarom dus. Ze snoepen in deze tijd toch al wat vaker en meer dus ik probeer het te beperken en doe in de schoen dus alleen kleine kadootjes
Nou dat was dus gister bij mij thuis ook een hele strijd want meneer bleef vragen wanneer hij zijn snoep mocht opeten en dat om 8 uur 's ochtends. Ik ben erg makkelijk met snoep maar 8 uur 's ochtends gaat mij zelfs te ver. Dus de ochtend begon al niet leuk want zoonlief werd erg boos en bleef zeuren en ik bleef hem nee verkopen. Uiteindelijk is hij op de trap beland, zo gezellig was het dus
Dus dan ga je liever een opvoedmoment uit de weg omdat het de sfeer kan verpesten gedurende dik 2 weken en dan 2 keer per week?? Ik zou het dan juist elke ochtend gaan doen net zo lang tot het wel goed kan gaan (want dat kan wel gewoon hoor) Maar goed dat is een keuze ik kies nooit voor een makkelijkere weg qua opvoeden, je kan namelijk gewoon beide hebben, dan is iedereen blij.
De 2x per week voor 2 weken zie ik t maar ff door de vingers hoor. En je kunt beter snoepen voor de boterham dan erna (beter voor de tanden). Maar ja, mijn dochter eet toch dr boterham wel op, of ze nu wat heeft gesnoept ervoor of niet. Moet wel zeggen dat ik er wel losser in ben, nu ze wat ouder is. Maar dus ook maar 2x per week, ga dr niet iedere dag (extra) snoep geven.