Ik mag er toch anders over denken? in het Sinterklaas verhaal gaat het er toch ook over dat als je niet lief bent je niets krijgt ?? Dat weten de kids hier ook hoor, '' wie zoet is krijgt lekkers, wie stout is de roe '' En de kinderen worden hier niet achteraf gestraft hoor, maar goed ik ga daar geen discussie over voeren, ik denk er zo over en jij anders, dat kan
zoon een gereedschapset van chocolade en dochter een make-up set van chocolade en strooigoed lag erbij
Je geeft geen antwoord op mijn vraag.... Dat jij er anders over denkt zie en snap ik. Respecteer ik ook Vraag alleen iets erbij...maar daar geef je geen antwoord op.
Nee ik schrijf geen brief als hij de volgende dag jarig is geweest Daar gaat het nu toch niet om ? Gaat er toch om dat Sinterklaas alleen iets leuks of lekkers aan lieve kindjes geeft ?
Ik vind t heel zielig om als een kind niet luisterd niets te geven. Ieder voor zich hoor maar ik vind t toch echt aan de ouder(s) liggen als het kind slecht tot niet luisterd, uitzonderingen daar gelaten.
Jawel daar ging het mij wel om...dat was mijn vraag. Bij deze beantwoord Dus ze krijgen met verjaardag wel een cadeau ( ook al waren ze de hele week vervelend) en met sinterklaas niet... Prima toch Niet mijn ding
En zo krijg je in mijn ogen "verwende" kinderen.. Als ik. Niet luister krijg ik toch wel cadeautjes.. Maar goed ieder zijn ding... Ennuh jij wil zeggen dat jou kinderen altijd voorbeeldig luisteren? Keurig bij je blijven in de supermarkt? Of blijven zitten zijn het karretje? alles doen wat jij van ze wil? Nooit boos worden omdat ze hun zin niet krijgen?? En als jij zegt dat ze iets moeten doen dat ook voorbeeldig doen?, Heb jij dan robot kinderen ofzo? In mijn ogen moet zo n kind namelijk nog uitgevonden worden
Nee hoor kleintje, mijn kinderen luisteren ook voor geen meter en dat hoort ook bij de leeftijden en pubertijd. Maar ik zou een leuk feest nooit van ze afpakken met een brief. Mijn oudste is altijd al jaloers geweest, tot krabbelen aan toe, dus als ik dat zou doen, vrees ik het ergste. Alle kinderen zijn stout, omdat ze horen te ontdekken hoe het leven in elkaar zit, dat hoort bij een kind!
Haha we waren het gisteren vergeten de kids ook dus ze mogen vanavond heb mooie houten nopjespuzzels gekocht voor mijn dochter daar krijgt ze er eentje van en eentje van wat meer stukjes voor mijn stiefzoontje... verder voor dochter een manderijn en stiefzoontje een chocomunt..
Je pakt het feest niet van ze af, vind gewoon dat ze moeten leren dat als ze vervelend zijn echt niet iets krijgen. Nogmaals, je zingt toch ook '' wie zoet is krijgt lekkers, wie stout is de roe '' ?? Waarom zingen we dat dan ?
Vind een verjaardag iets totaal anders dan een Sinterklaas feest waarin duidelijk word aangegeven dat alleen zoete kindjes wat krijgen. Tja dat is wel mijn ding, prima toch ?
Maar dat leer je toch ook buiten Sinterklaas? Daarom vind ik deze periode niet geschikt om te straffen. Leuk voor school, ik kreeg niks omdat ik stout was...
Ik zou dat persoonlijk ook niet doen, een kind niks geven maar een brief omdat het die dag niet geluisterd heeft. Vind dat een beetje misbruik maken van de situatie en daarnaast geeft het in mijn ogen ook de machteloosheid aan van ouders. Als het niet luisteren wil dan maar zo? Mijn kinderen zijn niet perfect, en er is elke dag wel een moment dat ze een keer niet luisteren oid. Daar zijn ze kinderen voor. Moet dat dan betekenen dat ze helemaal niks in hun schoen moeten krijgen de gehele sinterklaasperiode?
Hier zat er overigens een setje met mickey mouse plakband voor zoon en een nijntje armbandje voor dochter in de schoen.
Hmm ik zou dan eerder gewoon zeggen dat ze d'r schoen niet mag zetten van mij. Ik ben degene waar ze naar moet luisteren en die de straffen uitdeelt. Moet zeggen dat het nooit van toepassing is want wij hebben namelijk wel een grotendeels voorbeeldig kind Alleen vandaag is het drama... Overprikkelt door het feest van gister. Daar kan ik d'r 60x straf voor geven maar ze kan er niet echt iets aan doen.. en ze gaat er niet beter van luisteren ook. Dus wij rommelen lekker in huis en straks even naar het park. Lekker niksen, knutselen.. Beetje crea en frisse lucht en dan kan ze morgen er weer tegen. Gisteravond brief in d'r schoen gestopt dat ze echt te moe was en dan morgen haar schoen wilde zetten... Vanochtend briefje terug met 5 pepernoten erbij. (Helemaal blij want ze had niet eens gezongen en niks voor het paard neergelegd!) En dan vanavond echt d'r schoen zetten... Krijgt ze wat ik eigenlijk in de planning had voor gisteravond (Playmobil zeemeermin)
Inderdaad zoals saskia zegt, dan gewoon de schoen niet zetten. Kinderen moeten niet ineens gaan luisteren omdat sinterklaas dat zegt. Sinterklaas is over 2 weken weer weg!
Mijn dochters hebben een knuffeltje gekregen (hadden ze ook heel netjes in een briefje gevraagd aan Sinterklaas) en allebei een paar chocolademuntjes. Ze mogen hier op zaterdag hun schoen zetten. Ik zou zelf Sinterklaas nooit als machtsmiddel gebruiken, ookal waren ze vervelend. Ik denk dat mijn kinderen dat voor altijd zouden onthouden (toen kreeg ik niets in mijn schoentje want toen vond Sinterklaas me niet lief). Nee dat is absoluut niet mijn stijl en vind het eerlijk gezegd nogal een zware straf. Maargoed, iedereen z'n ding!