Mooie discussie Hier zat er in de schoen van de oudste een mooie letter en een zakje snoepgoed en bij de jongste een letter (die ik waarschijnlijk op eet) en een lange vinger.
Dan zou IK beslissen dat de schoen niet gezet wordt, maar ik zou niet sinterklaas er iets over laten zeggen. Nu luistert ze namelijk naar sinterklaas en niet naar jou.... en ik zou dus willen dat ze naar MIJ zou luisteren. Je hebt met jouw actie eigenlijk bevestigd dat mama niet genoeg autoriteit heeft en iemand van buitenaf nodig heeft om dochterlief te laten luisteren. Dat zou ik dus niet willen, ik heb zelf voldoende autoriteit om m'n kids naar me te laten luisteren.
ik moet zeggen, wij zijn thuis behoorlijk streng opgevoed maar werden meteen 'gestraft' als we niet luisterde, ze dreigde er weleens mee als chantage middel mbt sinterklaas maar we hebben nooit een boze brief oid gehad en nee ook zaten er geen grote cadeaus in maar gewoon kruidnootjes, een mandarijntje een klein speeltje oid voor de rest zip ik gewoon mn mond
Hier is de schoen nog niet gezet trouwens. Doen we na de verjaardag wel, (vrijdag is ze jarig, zondag feest).
Mee eens, ik beslis nog altijd als ik zeg hij wordt niet gezegd want je luisterde niet is dat mijn keus maar het moet wel een erg vreselijke dag zijn geweest wil ik dat zeggen
Huh Je snapt het niet denk ik, dat is niet als zijnde iets boos hoor, hij zag laatst op tv de rommelpiet en zei gisteren dus dat hij het wel grappig zou vinden als die hier ook zou komen, heb daarom wat pepernootjes neergelegd ( verkruimeld ) om te doen laten lijken dat rommel piet rommel had gemaakt. Tjiesus overdrijf toch eens niet zo. Sommige waaronder jij zouden zich kapot moeten schamen om de reacties die jullie geven. Vraag eerst eens even WAAROM die verkruimelde pepernootjes er lagen en oordeel niet gelijk.
Mayron had zo'n hamster die geluidjes maakt. Ik zeg trouwens wel, als hij herhaaldelijk stout is, dat hij zijn schoen niet mag zetten, maar als hij wel zijn schoen mag zetten doe ik er zeker wel een kadootje in. Zou het echt zielig vinden als ie eeeeh .... verkruimelde pepernoten zou vinden??? En dan verkneukel je jezelf ook nog als je die pepernoten aan het verkruimelen bent? Hoe moet ik dat zien? Ik zie het namelijk niet voor me dat ik zoiets zou kunnen doen. Ik vind dat ouders zelf moeten weten wat ze doen, maar pepernoten verkruimelen (vertrappen) nee dat vind ik best ver gaan, en riep je vanmorgen toen je kind bij zijn schoen stond triomfantelijk zie je wel? Zoiets?
Niets gaap, je oordeelt over iets waarvan je niet eens weet waarom we het hadden gedaan. Hou dan gewoon lekker je snaveltje dicht.
wat heeft dan een verjaardag met schoentje zetten te maken? mischien dat ik dat niet begrijp hoor maar mijn dame is echt in de ban van haar schoen zetten en was helemaal aan het zingen en mammmmm mag ik mijn schoen nu zetten
Hihi die van mij willen hem ook al zetten, maar hij komt pas volgende week met de boot hier aan, vind t eigenlijk wel zo leuk om dan pas te starten. Mijn oudste 2 geloven niet meer er in maar de jongste nog wel. Ik heb kleine cadeautjes, gewoon goedkoop spul, puzzeltje, nagellakje, make upje, deo etc. En gezamelijk een 3DS spelletje.
In zijn schoentje zat een spekletter, paar pepernootjes en mandarijntjes lagen ernaast en een plastic politie helm, hij is dol op motoren en helmen.. Hier zou het nooit in mij opkomen om geen kadootjes te geven.. zo zielig! Als ze 's ochtends wakker worden beginnen ze de dag weer fris en fruitig en dan herrineren ze toch ook niet meer wat ze dag ervoor hebben gedaan, dat is dan toch weer vroorbij?! Lijkt me echt heel zielig om dan zo'n teleurgesteld koppie te zien. Maar ach iedereen zijn ding , als sommige mama's denken dat dat helpt waarom ook niet, iedereen zo zijn ding.
Eerst een hele discussie doorgelezen.... Wij hebben wel van de week een keer sinterklaas gebeld toen ze niks wilden eten. En hij zei dat ie het wel heel fijn zou vinden als ze hun bordje leeg zouden eten. Een brief in de schoen en geen kleinigheidje? Ammenooitniet!! Of geen schoen, of iets erin. Maargoed, dat is mijn mening. On topic. Hier wat chocomuntjes, pepernootjes en voor beide een 'echomicrofoon'.
allebei een bal (1 met prinses erin en 1 met auto van mariokart) beetje chocola en een leuke film die we vanochtend op bed hebben gekeken (up) oma had nog boeken van de c1000 over sinterklaas gegeven dus die waren er ook bij, misschien volgende week nog 1 keer hun schoen zetten. doen we maar niet iedere dag want zoonlief stond extra vroeg naast zijn bed.
Oke, ik heb het gelezen, en heb ook gelezen dat je er gewoon een kadootje bij had gedaan. Dan heb ik niets gezegd. Ik dacht, nav de andere reacties, dat alleen dat erbij lag. Ik zou zelf geen schoen laten zetten en er dan alleen een briefje in doen.
Nope, de schoen was gewoon gevuld met een kado'tje maar wel met een briefje van de sint erbij, en die verkruimelde pepernoten kwamen door de rommel piet. Thats all..