Wat zat er in de schoen van jouw kindje?

Discussie in 'De lounge' gestart door Fuchsia, 18 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Ze was gisteren doodmoe van de Sinterklaasoptocht, dus ze was het helemaal vergeten. Ze vroeg vanmorgen wel meteen of ze hem dan vanavond mag zetten :)

Ik ga geen brief in een schoen stoppen om te zorgen dat onze kids gaan luisteren. Ze moeten gewoon naar mij luisteren en niet naar Sinterklaas en al helemaal niet omdat er iets tegenover staat (kadootjes).

2. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Mijn zoontje heeft vanochtend een paar pepernootjes in de ene schoen en een dolfijntje (van schleich) in het andere schoentje gekregen.Hij was helemaal blij vooral met de pepernootjes hahaha!

we gaan nog drie keer zetten met nog twee keer een beestje en een keer een boekje van kikker. dan sinterklaas nog en dan vind ik het genoeg.Hij is nog geen 2 1/2

3. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Gaap!!
    Zoooo erg, een briefje in de schoen van Sint ;)
    En dan die verkruimelde pepernoten, neeee, dat kan niet hoor. Niet van de standaard afwijken en een lollige draai eraan geven.
    We moeten maar gewoon burgerlijk blijven.

4. Ukje1

Ukje1 Niet meer actief

Hier nog geen schoen gezet (kleine man is net meer dan een week oud...) maar wij als ouders kregen om half 7 een goed gevulde luier :D

5. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Nee, ze heeft er nog nooit wat over gevraagd en weet helemaal niks van het hele concept schoen zetten. Ze weet niet eens dat Sinterklaas iets met cadeautjes van doen heeft. ze hoorde alleen dat ze stout was en dat ze niks kreeg en vind dat echt niet leuk.

6. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Niet van de Sint hoop ik? :)

7. Fuchsia

Fuchsia Niet meer actief

Interessante discussie geworden!

Hier in de straat zijn er ook meerdere kindjes die eenbrief van Sint hebben gehad naast een kleinigheidje met de boodschap dat ze wat beter moeten luisteren en liever voor elkaar moeten zijn.

8. Ukje1

Ukje1 Niet meer actief

Goddank niet!!! Dat zou nog meer stinken :p

9. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    :( ik neem aan (hoop) dat een kind van 4 toch nog wel in de sint gelooft (als het gezin sinterklaas viert)

10. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    wij vieren geen sinterklaas, daarom vroeg ze het denk ik. Maar ik vind het niet nodig om haar te gaan vertellen dat hij niet bestaat.

11. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    helemaal met je eens
    omdat je iets niet viert/geloofd zou ik ook niet zeggen dat ie niet zou bestaan

is hetzelfde als bij ons
    wij doen niet aan een geloof
    maar wie ben ik om aan mijn dochter te zeggen
    dat iets dan niet bestaat

12. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Dit was weer zo'n topic om even met een bakje pepernoten en een koffie te gaan lezen :D

hier nog te jong voor een schoentje te zetten, maar ik zou zelf nooit een briefje erin doen, met liever zijn etc,
    of geen cadeautje in de schoen doen, gewoon omdat ik dat niet nodig vind. Ze moet naar ons luisteren niet naar ''sinterklaas''
    Maar dat dat dan hier mishandeling genoemd word??
    tjee zeg, doe toch normaal!

13. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    als je ergens niet aan doet vraagt een kind daar ook niet naar denk ik

14. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    ieuwwww:)

15. A2CA

A2CA Niet meer actief

Mijn kleintje begrijpt het zelf nog niet, maar ik zou vaak wat snoep, fruit en af en toe een kadootje erin doen.

Wat betreft sint als machtsmiddel gebruiken, ik zou als ze echt stout zijn geweest ook niks in de schoen doen, of de roe dat hoort bij de traditie van vroeger, als je dan de traditie volgt van vroeger, doe het dan ook zoals het hoort, en als je dat niet doet, reken andere daar dan niet op af.

16. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36

zo bedoelde ik het niet dat snap ik

maar omdat er werd verondersteld dat het kind nu toch wel zou weten dat sinterklaas niet bestaat en toen keek ik naar leeftijd

maar mag hopen dat mn kids op 4 jarig leeftijd toch nog wel erin geloven, laat ze er lekker zo lang mogelijk van genieten het is niet voor niets een kinderfeest in feite

17. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Moet je niet doen, is niet goed voor je ;)

18. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Lees de berichtjes erna dan ook even goed aub ;)
    Dat iemand het zo voelt, wilt niet zeggen dat het voor een ander ook zo geld.
    Maar dat is met alles, ook met een tik etc.

Mijn dochters waren 7/8 toen ze niet meer geloofde.
    Kindjes uit de klas hadden verteld dat ie niet bestond , en vroegen ze thuis of het waar was.
    Dan ga ik ook niet liegen natuurlijk, maar zolang er nog kids bij ons thuis geloven, krijgen ze gewoon een kleinigheidje :D

19. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Hier nog geen schoen gezet!.... Volgende week komt hij hier aan en dan vinden wij het vroeg genoeg... Onze kinderen weten dat de sint en de pieten in Nederland zijn maar nu nog in andere plaatsen... Ze kijken dus erg uit naar volgende week.
    Persoonlijk vind ik het leuker als ze hem in het "echt" hebben gezien dan vanaf de tv.

Maar wat een ophef in dit topic.. Respecteer iedereen zijn eigen mening en manier.
    Zelfs op de dvd van de Sint die je kunt laten maken kun je het onderwerp " beter luisteren" aan klikken zodat de Sint hierover een stukje verteld.
    Laat iedereen het op zijn / haar manier doen!

20. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Niks wij zetten nog geen schoentje dit jaar.
    Hij snapt er nog niks van..

Deel Deze Pagina