Ik wil graag poliklinisch bevallen, en ben deze week begonnen met het inpakken voor de bevalling. Echter lees ik op internet uiteenlopende ziekenhuistas/vluchtkoffer lijsten. Nou leek het mij dus een stuk verstandiger om gewoon van de echte mama's te horen wat ze hebben meegenomen en wat ze ook echt hebben gebruikt. Ook hoor ik graag wat ik niet hoef mee te nemen, ik heb namelijk het idee dat er al snel te veel op die lijsten staan! Dus; Wat zat er in jou tas? Wat heb je echt gebruikt? (Niet vergeten) Wat heb je niet gebruikt? (Niet meenemen) Wat miste je? (Moet je echt meenemen)
Wat zat er in jou tas? Bevalshirt, shirt voor erna, kleding voor de baby (2setjes), shampoo en douchegel, AAdrink, slippers, ondergoed, knuffel voor de baby, eigen flesje, dikke sokken. Wat heb je echt gebruikt?(Niet vergeten) Shirt voor na de bevalling, 2 setjes kleding voor de baby, shampoo en douchegel (heerlijk verfrissend na de bevalling), AAdrink voor na de bevalling, dikke sokken (ijsvoeten direct na de bevalling), ondergoed, eigen flesje (kan baby gelijk daaraan wennen), knuffel (maar was niet onmisbaar uiteraard) Wat heb je niet gebruikt?(Niet meenemen) Bevalshirt, gewoon bevallen in het short waarin ik in het ziekenhuis kwam Wat miste je?(Moet je echt meenemen) Speentje, baby had behoorlijke zuigbehoefte direct
Ik heb de mijne nog niet gebruikt (hoop ik ook niet te gaan doen eerlijk gezegd omdat ik thuis wil bevallen) Maar: - fototoestel - Ipod met eigen muziek - bevalplan - iets te eten (liga of zo) Lijken me ook handig
Wat zat er in jou tas? Kleding om in te bevallen, kleding voor na de bevalling (joggingbroek), kleding voor de baby (2setjes), toiletspullen, slippers, dikke sokken, ondergoed, een boek, tablet, telefoon, tijdschrift en wat lekkers voor vriendlief en mijzelf. Wat heb je echt gebruikt? (Niet vergeten) Ik werd ingeleid en moest steeds van de kraamsuite naar de bevalkamer. Ik liep de hele tijd op mijn slippers. En door het wachten tot het begon had was ik erg blij met mijn boek en tablet. En eigenlijk alle kleren heb ik gebruikt die ik mee had genomen. Wat heb je niet gebruikt? (Niet meenemen) Dikke sokken. Wat miste je? (Moet je echt meenemen) Ik miste niets.
Hier bovenstaande. En bij de 2e hebben meer kleren mee genomen want bij de 1e x had ik te weinig mee.dus ik had 2x een fijn zittende piama en 2 setjes kleding voor mijzelf.en een extra paar sokken want bij mij waren ze nat geworden door het breken van de vliezen(vandaar ook meer kleren) Dextro vond ik trouwens fijner dan energiedrink.
Labello oid, dextro, schone kleren voor mijn man, voldoende makkelijk zittende kleding voor mezelf, voedingskussen, badjas, voldoende babykleertjes, wikkeldoek baby, voedingsbh, big shoppers (visite kwam al met cadeautjes), muntje voor de rolstoel, belangrijke telefoonnummers (familie, kraamzorg etc), ziekenhuispas, 'oma' onderbroeken, paspoort ed voor de aangifte, notitieblokje met pen (ik heb gelukkig veel opgeschreven de eerste dagen, ben nu heel veel kwijt van de tijd in het zh). (4 dagen zh met man en kind ivm geplande keizersnede)
Het valt me op dat niemand hydrofiel luiers heeft meegenomen. Niet nodig dus, ik dacht dat wel handig was.
Volgens mij hadden wij die niet mee nee, ik kan het me in ieder geval niet herinneren. Of misschien 1? Spuugdoekjes wel, bedenk ik me net.
Wat ik me afvraag... ik weet het namelijk echt niet meer. Ik ben na de bevalling lekker gaan douchen in het ziekenhuis, ik weet nou niet meer of ik een handdoek van huis mee had om af te drogen hierna of dat er handdoeken in de douche daar hebben gelegen.
Dit vroeg ik laatst ook aan de vrouw die langskwam van de kraamzorg. Of ik me eigen handdoeken moest meenemen voor na het douchen. Zij zei dat het niet hoefde omdat er in het ziekenhuis wel handdoeken zijn.
Wat zat er in de tas: 2 schone setjes kleding voor mij, pyjama voor mij (ik moest 2 nachtjes blijven), schone kleren voor ml, 2 setjes kleding voor de baby, dik vest voor de baby, sjaal en handschoenen voor de baby (het was buiten 10 graden) dekentje voor over de baby in de maxi cosi, toilettas, boekjes om te lezen of te puzzelen, slippers. En het bevalplan. Wat heb je echt gebruikt: Eigenlijk alles, ik werd ingeleid en had geen tv op de kamer waardoor het fijn was om even te kunnen lezen. Wat heb je niet gebruikt: mijn toilettas, er stond shampoo ed standaard klaar in het ziekenhuis, heb alleen mijn tandenborstel gebruikt Wat heb je gemist: ik miste op vrijdagavond de slippers, die heb ik zaterdag mee laten nemen
Is het de bedoeling dat je kraamverband en zoogcompressen zelf meeneemt? Of krijg je deze ook in het ziekenhuis? Mijn tas zit al behoorlijk vol, en het kraamverband zit in een enorm pak, zo ook de zoogcompressen...
In de tas; Belangrijke papieren en ponsplaatje, beval jurkje, kleren voor daarna, 2 setjes kleding voor de baby, jasje, mutsje, onderbroeken, fototoestel, iPad, iPhone, oortjes voor muziek, warme sokken, slippers, Dextro, redbull, make-up, muntje voor de rolstoel. Maxicosi en wikkeldeken ook mee natuurlijk. Heb eigenlijk alles gebruikt.
in mijn vluchttas zit camera + extra batterij babykleding 2 pakjes 2 rompertjes, skipakje (wordt december/januari) sokjes maillotje 2 mutsjes pyama voor mijzelf bevallings tshirt ochtendjas sokken voedingsBH van die netonderbroekjes voor na de bevalling schone kleding voor na de bevalling naast de vluchttas staat nog de maxicosi met een voetenzak de verloskundige papieren bewaar ik in mijn tas samen met het ponskaartje van het ziekenhuis. kraamverband en zoogcompressen krijg je in het ziekenhuis deze hoef je niet mee te nemen, evenals luiers voor de baby en babyvoeding mocht je geen borstvoeding geven, wel handig is een speentje en/of eigen flesje welke je ook thuis wilt gaan gebruiken.