Wat zeg je als er naar gevraagd wordt?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Bosuiltje, 9 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Enfermera

Enfermera Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.354
    0
    0
    Nice, wat goed joh. Die ga ik inderdaad ook onthouden... Sommige mensen denken idd niet na voordat ze wat zeggen :)

2. DLight

DLight Actief lid

22 jun 2011
    446
    4
    18
    NULL
    NULL
    Hier ook een gevalletje van tja wat moet ik nu weer zeggen.
    Niemand weet dat wij bezig zijn. Omdat 1 we het als een verrassing willen vertellen. En 2 bestoken ze ons niet snel met en deze maand al gelukt.
    We hebben wonen nu 4 maanden in onze nieuwe koopwoning en voor vele is dat al een teken dat je morgen al zwanger wilt zijn of al bent. Helaas werkt de realiteit anders.
    Als ons wat wordt gevraagd is het antwoord kort maar krachtig 'het komt als het komt' of ' daar hebben we helaas niets over te zeggen.

3. fafje

fafje Niet meer actief

ik zei altijd....ja zou het heel graag willen, maarja ligt aan de natuur heh (en dan zo'n knipoog geven van, dat begrijp jij toch ook wel HEH)..dus wel het zeggen met een soort van steekje :p
    Ik kon er ook steeds nie tegen, ën wanneer gan jullei voor nr 2" en wanneer komt er een broertje of zusje"
    Wij hadden ook ff wat moeite met eerst uberhaupt ongesteld worden en vervolgens zwnager raken ...

4. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Onze vriendenkring en familie weten er natuurlijk alles van als je al 12 jaar bezig bent.

Maar wildvreemde mensen vragen het ook hoor, als ze vragen heb je kinderen, ja eentje, hoe oud, 2,5 jaar, wanneer komt de 2e...

Geen idee we zijn verminderd vruchtbaar en lopen al jaaaaaaaaren in het ziekenhuis. Ons zoontje hebben we geadopteerd..

Punt klaar, die mensen stellen vreselijke persoonlijke vragen, moeten ze maar tegen het antwoord kunnen.

5. Kiewie

Kiewie Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.341
    5
    38
    Ik vind het ook heel vervelend als ze die vragen stellen, want ik wil niet dat mensen weten dat we er (net pas) mee bezig zijn! Dat is iets van ons en als ik wil dat iemand het weet, dan zeg ik het uit mezelf wel (zoals tegen mn tweelingzusje en tegen mn beste vriendinnen). Mijn vriend en ik zijn heel gek op kinderen, en dat is iedere verjaardag en familiefeest wel te merken. Maar daardoor krijgen wij heel vaak de vraag 'en wanneer gaan jullie beginnen?' of 'ben je nog niet zwanger?'. Meestal zeg ik dan "ja ik ben zwanger... van mn 3e vetrol!' :D Hahaha, ik moet zeggen, dat die het wel goed doet en dan vragen ze (meestal) niet verder. Als ze dan verder vragen dan zeg ik dat we dat tegen die tijd wel zien.. maar dat komt er meestal niet zo geloofwaardig uit :)

6. muppet83

muppet83 Bekend lid

2 nov 2011
    678
    0
    0
    De week nadat wij getrouwd waren kregen we al de eerste vragen en opmerkingen. He je zit aan het bier, dus nog niet zwanger. Wanneer komt er bij jullie een kleintje, etc. Van mijn vrienden kan ik dat wel hebben. Een stel in onze vriendengroep is al jaren bezig, aan hen vraagt niemand iets. Ze weten precies hoe de situatie daar is. Wij zijn echter startend, dus dan schijn je het te mogen vragen lijkt het op?
    Ik zeg meestal maar, joh we zijn net getrouwd. Voorlopig bevalt het met z'n tweeen ook goed.

Heel informatief om alle tips/opmerkingen te lezen trouwens;)

7. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Hier ben ik dus bang voor, dat je zo in de gaten wordt gehouden.

8. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik zeg altijd:
    Later als we groot zijn...

Lekker luchtig en het onderwerp veranderd meestal meteen daarna, wel zo lekker.

9. Fortuna

Fortuna Niet meer actief

Vraag; En hoe zit het met jullie, wanneer krijgen jullie een kindje?
    Antwoord; Wanneer het er tijd voor is hé. Zeg, over brutale vragen gesproken, is het waar dat de sex minder wordt na de bevalling? Hebben jij en je man daar ook zo'n last van? Ving er iets over op namelijk. (dit laatste hoef je ook niet te zeggen hoor ;))

Einde vragenrondje, gegarandeerd.

Edit;
    Zou eerst zeggen dat het erg prive is, maar na heeel veel vragen en vele verjaardagen later was dit wel het antwoord wat het best werkte.

Een vrouw die zelf bevallen is en dan denkt dat het voor de hele wereld maar meteen tijd is om aan kinderen te beginnen en er niet over nadenkt dat niet iedereen een kind krijgt als haar man haar alleen maar aankijkt...;)

Ik word die vragen zo langzamerhand zooooo zat..

10. muppet83

muppet83 Bekend lid

2 nov 2011
    678
    0
    0
    @Fluff: :$ hihi, ja dat kun je terugvragen ja. maar zou dat bij naaste vrienden niet zo snel doen.

'Later als we groot zijn' vond ik ook wel een grappige reactie

11. Fortuna

Fortuna Niet meer actief

daarom moet je proberen om het luchtig te houden natuurlijk.

Maar steeds dezelfde vragen van dezelfde mensen ook nog gaan echt wel irriteren.

Ik deed het altijd af als, ach, ze weten niet beter. Mijn antwoorden waren en zijn soms nog erg aardig hoor; Wanneer het er tijd voor is, we wachten het af, eerst studie afmaken, eerst een huisje kopen, zou ik ook wel willen weten. Zulke antwoorden.

Maar sommige mensen weten al van mijn verleden en vragen er toch naar. Dat snap ik niet en dan kan je na een miskraam behoorlijk bot uit de hoek komen. :);)

12. Bosuiltje

Bosuiltje Actief lid

15 jul 2010
    354
    0
    0
    Brabant
    Hahahahaha!!!! Dat is ook wel een hele goede: "Of ik nog zwanger ga worden? Umm, zeg, hoe zit het eigenlijk met jouw opvliegers? Nog geen? Weet je het zeker? Je ziet er wel een beetje verhit uit nu... "

En ik vind je verjaardagsonderwerpen lijstje ook wel heel goed... misschien bij een volgende verjaardag gewoon even ronddelen van tevoren :D

13. Grumpy

Grumpy Niet meer actief

Het is vervelend, bij mij wordt er ook met regelmaat naar gevraagd. Nu zijn wij pas sinds augustus ermee bezig, dus is allemaal nog kort. Mensen bemoeien zich met van alles. Toen ik nog niet getrouwd was kreeg ik daar vragen over. Nu ben ik getrouwd en wanneer komen de kinderen??? Probeer het je niet teveel aan te trekken, ik zeg vaak ook van 'het komt wanneer het komt', 'het blijft altijd een wonder'.
    Succes allen met zwanger worden!

14. muppet83

muppet83 Bekend lid

2 nov 2011
    678
    0
    0
    @Veerle: nog 32 dagen tot je ei?? das best lang. klopt je banner wel?
    ik ben ook net getrouwd, en ook hier de vragen over kids. op nog een ander stel na in onze vriendengroep is alles al aan de kinderen dus veel gesprekken gaan ook vaak over kids. ik leer zo wel een hoop :)

15. Bosuiltje

Bosuiltje Actief lid

15 jul 2010
    354
    0
    0
    Brabant
    Dit vind ik echt cool!
    Tof ook dat je meedoet met MvM!

Sowieso inderdaad mag je eigenlijk best een pittige reactie geven, gewoon om te laten merken dat het echt een heel persoonlijke en ongepaste vraag is op een verjaardagsfeestje. Realiseer ik me na alle verhalen ineens. Sommige mensen hebben echt geen flauw benul dat zwanger worden helemaal niet vanzelfsprekend is. Dat is een lesje dat dan maar geleerd moet worden! Zo!

16. Grumpy

Grumpy Niet meer actief

@muppet: heb cyclus van 49 dagen... Maar wel regelmatig:) Dus banner klopt wel. En had vorige cyclus een pos. ovulatietest, dus heb hopelijk wel een ovulatie. Zit er aan te denken om een keer naar acupunctuur te gaan. Schijnt een pos. invloed te kunnen hebben op je cyclus. Voor de rest nog even flink geduld voor de volgende periode... Wel irritant hoor! Heb namelijk geen geduld en iedereen om me heen is zwanger.

17. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Hier krijgen we regelmatig de vraag : "jullie willen toch niet weer zwanger worden? straks gebeurd je hetzelfde weer. Ik zou er toch maar eens goed over nadenken".:$:$
    (ons meisje is geboren met 22 wk zwangerschap)

18. muppet83

muppet83 Bekend lid

2 nov 2011
    678
    0
    0
    @Sprits: dat is een botte opmerking zeg!!! jullie willen juist heel graag een babietje! ik heb al heel wat 'leuke' botte opmerkingen gezien, dus kaats die maar terug dan;). sommige mensen snappen echt niet dat ze onzin uitkramen. ff de mond spoelen met zeep zou ik zeggen

@Veerle: ok, dan snap ik het beter. balen zeg zo'n lange cyclus! ik vind 30 dagen al lang. maar je hebt dus een ei, dus dan werkt het in ieder geval wel. Succes deze maand weer!

19. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83

20. muppet83

muppet83 Bekend lid

2 nov 2011
    678
    0
    0
    de bal terugkaatsen wellicht:
    - als ze kinderen hebben: als jullie dit was overkomen dan hadden jullie nu dus ook geen kinderen gehad??
    - als ze geen kinderen hebben: maar goed dat jouw ouders er niet zo over dachten als ze ditzelfde hadden meegemaakt, dan was jij er ook niet geweest

:x

Deel Deze Pagina