Lieve allemaal, Sorry dat ik dit in de lounge zet maar weet niet zo goed waar ik het anders kan plaatsen. Iemand die wij kennen is haar kindje verloren in de zwangerschap (+24 weken) Ik wil een kaartje sturen maar vind het zo ontzettend lastig wat ik erin moet zetten. Ik had iets in gedachte van woorden schieten te kort bij het vreselijke verlies van jullie kindje en dat we ze heel veel sterkte wensen deze moeilijke tijd en dat onze gedachte bij hun zijn. Maar als ik het na lees begin ik weer te twijfelen.. Alvast bedankt.
Na mijn vroeggeboorte heb ik verschillende reacties gehad en ik vond ze allemaal mooi, omdat ik weet dat ze oprecht waren. Wat ik dan wel weer vervelend vond was wanneer de bevalling een miskraam werd genoemd (bevalling bij bijna 24 weken). Vind ik trouwens nog steeds, nu na 13 jaar. De tekst hierboven vind ik zeker passend voor het overlijden van een babytje. Superlief van je @miss C.
Je tekst is helemaal goed. Ze hebben het kindje ongetwijfeld ook een naam gegeven en ik zou ze dan ook feliciteren met de geboorte van * naam kindje *. Naast dat ze vreselijk verdrietig zullen zijn vanwege het verlies, zijn ze ook heel trots op hun kindje namelijk! Die emotie mag ook erkend worden.
Superlief, als het na 24 weken is, hebben ze ook het kindje aangegeven. Ik vond het heel fijn om hun namen terug te lezen.
Wat verdrietig zeg! Jou woorden klinken oprecht, niet twijfelen hoor. Zelf ook meegemaakt in onze familie en vriendenkring en ik vond het toen ook zo erg moeilijk om een tekst voor op de kaart te schrijven. Geen woord of zin wat ik kon bedenken dekte echt de lading van het verdriet, maar dat hoeft ook niet. Zo lang je oprecht vanuit je hart schrijft is het volgens mij altijd goed. oja en inderdaad wat hierboven ook wordt genoemd, de naam van het kindje in je tekst verwerken. De ouders die ik kenden hadden naast hun verdriet ook een gevoel van trots en door de naam van het kindje te noemen hoopte ik te laten weten dat ze ook erg trots konden zijn op het kindje en de zorgvuldig gekozen mooie naam.
star and rainbow heeft mooie dingen met teksten ik zou ook feliciteren, dit kindje heeft hen ook papa en mama gemaakt
Ik vind dat je een mooie tekst hebt hoor. Zou idd ook de naam van het kindje benoemen. Het belangrijkste is dat ze weten dat er aan hun gedacht wordt.
Lentezoet heeft altijd zulke treffende gedichtjes voor dit soort situaties (ook op ansichtkaart verkrijgbaar in haar webshop)
Ik heb helaas recent ervaring hiermee, wel een stuk eerder in de zwangerschap maar ik kan je vertellen dat je tekst helemaal goed is. Puur het feit dat iemand aan je denkt en dat laat merken door een kaart te sturen is eigenlijk al genoeg. Persoonlijk vond ik dat nog fijner dan de kaarten met hele gedichten of uitgebreide teksten erop.. Zolang je maar wegblijft van opmerkingen als ‘je bent vast weer snel zwanger’ of het met die termijn een ‘miskraam’ noemen, of andere ongevraagde adviezen.. Maar dat had je zelf vast ook al bedacht als je er zo bewust over nadenkt wat je op zult schrijven En inderdaad wat anderen ook zeggen, de naam van het kindje noemen als je die weet, doet ook heel goed! En nog een tip; vraag over een aantal weken/maanden af en toe nog eens hoe het gaat, of stuur nog eens een kaart. Valt mij nu op dat sommigen hele verhalen sturen als het net gebeurd is en het er dan met een paar weken niet meer over hebben. Terwijl het juist heel fijn is als je laat merken dat je er dan ook nog aan denkt!
Helemaal mee eens. Voor mij is het nu 5 maanden geleden en er wordt al een aantal maanden niet meer naar gevraagd. Niet eens de vraag hoe het met me gaat. Alsof iedereen het vergeten is. Dus hele goede tip dit!
Wat @Paardenbloem aangeeft is inderdaad ook goed om bij stil te staan. Vraag er over een aantal weken / maanden nog eens naar. Want het gevoel dat de hele wereld verder gaat maar die van jou (als ouders van een overleden kindje) nog steeds stil staat is heel rot. Alsof men je kindje gewoon vergeet. En je hebt al geen levende herinneringen aan je kindje bij een stilgeboorte dus is het vaak fijn voor de ouders om te merken dat er ook anderen nog aan hun kindje denken.
Wat naar.. Hier door een heel beperkt aantal mensen nu na een maand ongeveer. Ook veel mensen die alleen (durven) vragen ‘gaat het lichamelijk weer een beetje?’ Maar neem het ze ergens ook weer niet kwalijk, het is vaak ook een soort onbeholpenheid. Maar het kan evenwel heel pijnlijk zijn, zeker als je niks meer hoort inderdaad..
De meeste zijn al genoemd maar Vlinderkusje heeft hele mooie passende kaartjes. Ik weet niet hoe dichtbij ze bij jullie staan maar wij hebben toen van dierbare vrienden een kristallen raamengeltje gekregen, kost een paar euro maar is ons zo enorm dierbaar. Als de zon er op schijnt stralen er prachtige regenbogen de kamer in. Onze kinderen roepen dan steevast dat hun broertje op bezoek is. Het geeft troost
Wat mooi dat je dit doet. Veel is er al gezegd. Ik weet niet of het kindje ook geleefd geeft. Onze zoon wel. En van collega van mijn man kreeg ik een kaartje met naam van onze zoon en dan erbij groots in aanwezigheid te klein voor deze wereld. Moest veel slikken maar onwijs mooie tekst. Hebben we veel aangehad in die dagen. En van een vriendin kreeg ik een kaartje met de naam met eromheen sterren van een sterrenhemel met achterop woorden heb ik niet maar als jij wil praten ben ik er. En nu 4 jaar later stuurt ze nog met zijn geboortedag een kaartje.
Wat verschrikkelijk om je kindje te verliezen. Van alle reacties vind ik dit hele mooie teksten. Krijg er een brok van in mijn keel