LovelyDk, ja ik mag haar inderdaad niet. Ze overschreeuwt altijd alles en iedereen. Mijn irritaties richting haar zijn al in mijn zwangerschap begonnen, toen deed ze ook al zo betweterig en vroeg ze echt dingen zodat ze over zichzelf kon lullen. Mijn collega is trouwens een tof mens, alleen als het om zwangerschap en kind gaat Beide dames zijn zeer overheersende persoonlijkheden en zelf ben ik nogal rustig dus das ook niet een geweldige gesprekscombi Zoals anderen ook al zeggen, het gaat hem om de manier waarop. Ik reageer meestal ook normaal op deze mensen met bv; wat leuk, knap hoor! (misschien dat ze het daarom telkens weer doen hahaha)
Proest Ik heb nooit zo te maken met "echte" opschepmoeders eigenlijk... alleen met moeders die heel trots vertellen wat hun kind al kan. Soms een beetje TE trots en TE veel vertellen naar mijn mening, maar ach, dat zal ik zelf misschien ook wel eens (onbewust?) doen.
jo79; van de toon van je reactie kan ik zien dat het je wel heel erg dwaars ligt zo een meisje met ouders die in hun meisje veel meer zien dan de anderen...slomme donder????vergeet niet dat je het over een klein meisje hebt...pfff. waar heb je het nou echt over? waarom irriteer je zo...laat het...kun je het niet laten?
oow ik word soms zo misselijk mijn vriend zijn nichtje heeft een dochtertje is 6 weken ouder dan mijn dochtertje. en dan hoor je oow die van mij is zo sterk kan al haar hoofd recht houden staan zitten kwijlt al dus krijg snel tanden dan lach ik in mezelf en denk ik ja die van mij kwijlt ook al maar krijg echt nog geen tanden maar goed is ook haar eerste. nou mijn meisje mag het lekker op haar tempo doen hoor ieder kind ontwikkelt op zijn of haar eigen tempo sommige ouders willen alles te snel haar dochtertje was nog geen 4 maand en kocht al een loopstoel een veel te snel en twee ze kwam niet eens met de voeten op de grond. en dan denk ik weer waarom niet even wachten. maar goed geniet van je kindje nu ze nog zo klein zijn want ze zijn zo groot. en de een loopt sneller dan de andere en de ander praat weer sneller dan de ander dus zo kunnen we aan de gang blijven toch ieder kind is uniek. gr jojo29
Tis echt maar net hoe je het bekijkt geloof ik hoor. Als ik dit verhaal hierboven leest, dan denk ik wat maak dat nou uit dat ze dat zegt!! Mijn vriendin riep ook al vanaf 3 maanden dat hij kwijlde.. Zou hij tanden krijgen?? Nou dat mag je toch zeggen??
ja hoor mag ze van mij zeggen maar het gaat op de manier hoe ze het zegt en ook dan opscheppen erbij kijk ieder moeder is trots op haar kind maar het is ook zo oow dat kan die van jouw nog niet een beetje op zo'n manier die van jouw is niet zo vlot nee die is ook 6 weken jonger. kijk dan vind ik het een ander verhaal. er word te veel vergeleken daar gaat het mij om. maar goed zoals ik al zei het is haar eerste dus dan is alles nog nieuw gr jojo
Jo79 ik vind je post echt niet normaal.. Zo praat je toch niet over een kind?! Komop zeg... Ik denk dat geen 1 moeder bewust dingen zegt of doet om een andere moeder de grond in te boren maar gewoon trots is! En dat andere moeders daar jaloers van worden lijkt me eerder hun probleem als dat van de 'opschepmoeder'
Nee, ik kan het niet laten . Ik heb het hier niet eens over een klein meisje, ik heb het hier over iemand die jaren later nog steeds moet vertellen dat haar kind vroeg liep (ongevraagd) en daarbij vertelt dat als je kind later loopt, dat dat aan de ouders ligt, omdat die hun kinderen niet motiveren...hahaha, tuurlijk. Slome donders bestaan toch, net zoals klierkinderen, lelijke kinderen, etc., maar dat mag je natuurlijk nooit uitspreken, dat zal ik ook niet zeggen hoor tegen ouders, maar ik ben niet blind. In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst zullen we maar zeggen.
Om het even over een andere boeg te gooien.... Ik heb me gisteren serieus afgevraagd of ik mijn dochtertje niet gewoon lui aan het maken ben.... Ik was bij mijn moeder en mijn dochter zat in de wipstoel dicht bij haar. Mijn meisje had haar spuugdoekje per ongeluk over haar gezicht gelegd. Dus ik vroeg aan mijn moeder: "wil je dat doekje er even afhalen?". Zegt mijn moeder: "Dat mag ze zelf ook wel proberen hoor". Ik was al bijna boos geworden, toen ik mijn dochter dat ding van haar gezicht zag trekken. Ze moest er zelfs om lachen.... Ineens dacht ik: oh, dat kan ze al, wat kan ze straks nog meer dat ik niet in de gaten ga hebben.... Ik maak er straks nog een lui kind van ook... En als ik dan dit topic lees, dan denk ik dat ik straks 1 van de moeders ben die kan zeggen: "mijn kind kon PAS .......toen ze ........jaar was, en niet omdat mijn meisje het niet kan, maar omdat mama het wel even voor haar doet.......ghehe" (En dat te bedenken dat ik (ik ben leerkracht) altijd tegen de kinderen in mijn groep zeg: "Nee je moeder is niet verantwoordelijk voor het inpakken van je gymtas... Nee, je moeder hoeft niet te zorgen dat je werkstuk af is,.. Nee, als je je huiswerk kwijt bent, hoef je niet je moeder de schuld te geven.)
Ah joh, dit is een forum, niet te serieus nemen! Iedereen ergert zich toch weleens aan een opschepper? Of het nou een moeder is of iemand anders....
Ik kan me er wel in stilte aan ergeren denk ik (ik ben alleen nog nooit zo'n moeder tegengekomen?), maar ik zeg gewoon 'goh wat goed' en 'mijn zoontje liep pas met 17 maanden' Kan mij het schelen dat iemand anders haar kind sneller is en dat mijn zoontje in zijn grove motorische ontwikkeling wat traag. Ik was ook geen snelle jelle en studeer ook gewoon aan de universiteit dus lekker belangrijk (bovendien was ik ook goed in gym en heb ik op de dansacademie gezeten, dus daarin maakt een trage ontwikkeling in de grove motoriek blijkbaar ook niet zoveel uit) Ik ben evengoed net zo trots op hem als een moeder die trots is op haar snelle kind.
Yukl, ik ken er dus nog een, wil je dr adres? Haha. Ik herken wel wat je zegt, mijn dochter is ook wat traag in haar grove motoriek. Vaak zie je dan dat andere dingen wel wat sneller zijn, valt me ook op bij andere kindjes.
zelfde hier!! bij mila moest ik alles blijven verdedigen omdat ze prematuur was, nu moet ik mezelf blijven verdedigen omdat fenne zo snel is en ik gezien word als opschepmoeder. ik ben gewoon trots, maar het is nooit goed! van mij mag het ook wel wat langzamer hoor, ik wil ook gewoon eens knuffelen met haar zonder dat ze meteen gaat staan, rollen etc..
Om eerlijk te zijn boeit het mij nul komma niks wat een ander kind sneller kan dan mijn zoon. Waarom? Omdat hij voor mij de allermooiste en allerliefste is, en daardoor onvergelijkbaar is met andere kinderen. Ik vind opschepmoeders ook wel irritant (opschep oma's zijn trouwens NOG irritanter), maar ik word er niet onzeker door. Omdat ik gewoon vertrouwen heb in mijn kind, en zie dat hij vooruit gaat in zijn ontwikkeling, al doet een ander kind alles misschien sneller dan hij. Dat andere kind haalt het voor mijn gevoel toch nooit bij die van mij...so why bother...
het rottige is gewoon dat iedereen met zijn eigen set ervaringen en ideeen naar iemands anders kind kijkt, en dat je dingen aan gaat nemen. Ik betrap me er zelf ook op hoor. Mijn kind is aan de grote kant en heeft niet zulke grofmotorische ambities (oftewel, waarom kruipen als je ook andere mensen voor je kan laten lopen). Als ik dan een veel kleiner kind zie, ga ik ervan uit dat die veel jonger is dan mijn kind. Maar goed mijn kind is ook wel eens een joekel genoemd Probeer je gewoon niet te erg te storen en er boven te staan. Vergelijken kun je moeilijk doen zonder in termen van "beter" en "slechter" te denken, dus ik zou zeggen, doe het dan gewoon niet, waardeer je eigen kind zijn/haar ontwikkeling want het maakt hem/haar uniek en als je dan zo'n opschepmoeder tegenkomt prijs je dan tenminste gelukkig dat jij er niet zo bekrompen inzit