Wat zeg jij tegen een opschepmoeder?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MamaMarije, 16 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    mijn meisje is 19 maanden en loopt nog niet.
    door een fikse heupafwijking
    en ik word schijt en schijt ziek van mensen die weten wat mijn dochter heeft meegemaakt
    en toch bijna wekelijks vragen
    ennnn loopt ze al?
    neeeeeeee ze loopt nog niet maar vliegt al wel
    is al de halve wereld overgeweest
    is dan mijn antwoord

haar buggy is verder geweest dan jij ooit zal komen
    is ook een opmerking van mij

2. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    @ Mirell: dat is wel heel irritant,vooral de mensen dat weten!
    Maar is het dan geen medeleven of iets??

3. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Onze buurvrouw is 8 dagen voor mij bevallen van een dochter en volgens mij loopt ze erg voor op mijn zoontje, want ik hoor regelmatig wat ze allemaal al kan, wat mijn zoontje nog niet kan. Maar ze zegt het niet opschepperig en ik zeg zélf dat die van ons dat nog niet kan. Ze reageert dan ook niet raar of zo. Ben blij dat wij dat probleem niet hebben ;)

Als het me wel zou overkomen... Mijzelf kennende, ik denk dat ik op dat moment zelf niets zeg, omdat ik met m'n mond vol tanden sta. En dat ik achteraf zooooveel dingen weet te zeggen... :)

Ik hóóp dat ik adrem genoeg ben om er goed op te reageren. Ik zou bijvoorbeeld aangeven dat ieder kindje wel iets anders eerder kan dan een ander kindje. Ik zou aangeven dat die van ons waarschijnlijk beter of eerder is in ándere dingen. En dat als een kindje iets heel vroeg kan, dit niets zegt over de rest van zijn leven. Als ze echt vervelend zou doen, zou ik aangeven dat als d'r kind haar karakter erft, hij/zij vast niet veel vriendjes zal krijgen. :p

4. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    nee ik noem het meer dommigheid
    ik heb al meermale verteld dat haar spiertjes nog niet sterk genoeg zijn omdat ze tot haar eerste jaar 24 uur per dag gespreid heeft gezeten.

en nog vragen ze het heel vaak
    enn loopt ze al los

5. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    ik was vandeweek met dochtertje te spelen bij een kennisje
    dochter is 10 maart 1 geworden.
    en praten.........ik stond met mijn mond open
    mika mee spelen
    liz broodje eten
    en mijn kennis schept er niet over op.
    ze zei wel moet je ff sjalaliesjalala zingen
    ging die kleine meezingen

6. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Da's een goeie! :)

7. kleinvisje

kleinvisje Niet meer actief

Hmmm mijn zoontje is ook relatief wat sneller dan gemiddeld maar dan met name in gedrag etc.
    Hij valt niet gelijk op zoals het zoontje van kuidebokibi maar zodra mensen even naar hem kijken en hem horen of zien hoe hij bezig is om dingen voor elkaar te krijgen zeggen ze ook altijd: oh hij is wel best snel he. Maar vooral: "oef dat is een pittig ding met een kop op" want dat is hij zeker. haha

hoef er zelf ook niet zo veel over te zeggen dan, scheelt weer

maar de opschepmoeders die dus werkelijk alles aandikken (dus anders dan trotse moeders of moeders die gewoon vertellen hoe hun kind is met een snel kind) kan ik ook niet zo goed hebben. Of van die ouders die zogezegd nooit wat fout doen en alles wel weten etc etc.
    Bah

Deel Deze Pagina