Met 17 maanden: - mama - papa - opa - oma - auto - bal - klaa(r) - hebbuh (hebben) - die - pfff (= poes) - nah nah (waf waf = hond) - ie ie (= kiki = Kick) en natuurlijk: NIJN! Gedeeltelijk dus heel duidelijk en gedeeltelijk moet je het echt weten Hij is wel steeds meer bezig met woorden, erg leuk. De een is snel met lopen (1 jaar), de ander met praten. Je kan niet alles tegelijk hahaha.
Noah is 10,5 maand en brabbelt er lekker op los. Echt woorden zegt hij nog niet, wel klanken. Hij begrijpt wel dingen, hij kan zwaaien en klappen. Liefs Suzanne
Mijn zoontje is 16 maanden dus al iets ouder maar rond zijn 1e jaar zei hij niet zo heel veel nog maar hij heeft ineens een inhaalslag gehad. Hij zegt: papa mama opa oma Bumba aaien auto eten oren nijntje (Nijne) huis dag heet au bah dicht open koud bal eendje die klaa(r) daa(r) toet toet boem ooh ooh Verbaas me elke dag weer wat hij allemaal kan zeggen maar dit zijn echt de woorden die hij duidelijk kan zeggen. Hij kan nog wel meer woorden als wij ze zeggen zodat hij ze nazegt, net zoals met onze namen en zijn eigen naam. Niet alles is even verstaandbaar maar hij kan goed duidelijk maken wat hij bedoelt.
Mijn zoontje is pas 4,5 maand, dus ik hoor hier eigenlijk helemaal niet Maar het valt mij op dat verreweg de meeste woorden die jullie kindjes zeggen een a erin hebben. Blijkbaar is dat het makkelijkst. Dat zal ook wel de reden zijn dat wij onszelf papa en mama noemen!
Onze kleine meid zegt nu soms papa en mama dees die tuut wapwap ze probeert: dag ja vandaag voor het eerst: nee dada en dat soort gebrabbel natuurlijk