Mijn zoontje is 13 maanden en zegt ook niet heel veel.Hij brabbelt wel maar ik weet niet wat het betekend haha.Gelukkig zijn er meerdere.
Mijn zoontje is bijna 17 maanden en zegt: Mama, papa, opa, oma, Peter, Gaby, Thirza, Liesja, Nora, Bruno, ja, nee, op, hap, happen, eten, sok, voet, vis, visjes, boot, wind, zand, zee, schaap, paard, koe, aap, aan, uit, doen, mee, mag, is, buiten, kikker, vlees, auto, bumba, thuis, baby, dag, doei, hai, moi En ik zal er zeker weten nog een boel vergeten zijn haha. Sinds een paar dagen maakt hij ook al kleine zinnetjes: papa doen, mama mee, niet doen enzovoort. Heel leuk!
Met 15 maanden zij mijn zoontje zeker een woordje of 35 a 40. Heel veel kindjes op zijn opvang zeiden toen nog bijna niks of maar een paar woorden. Volgens het cb moeten ze met 18 maanden behalve mama en papa nog 3 woorden kunnen zeggen. En daar komt je dochter nu aan. Op deze leeftijd is vergelijken niet maatgevend. Het kan nog zo verschillen. Maar ineens gaat het heel snel, het lijkt of ze per dag een paar woorden bijleren.
Klopt helemaal. Mijn zoontje zei met 13 of 14 maanden alleen nog papa, mama en op en nu heeft hij in minder dan 2 maanden tijd zeker 40 tot 50 woordjes geleerd!
papa, mama, opa, oma, boe, lekker, hebben, happen, open, dicht, kwak, zitten, die, bah, daar, ja, nee Dat was het wel zo'n beetje geloof ik.
Dat gaat snel! Lijkt me heel gek als zoonlief over 2 maanden opeens 40 woorden meer kan zeggen Ben benieuwd
Onze meid heeft tussen 9 en 12 maanden vrijwel stil gestaan in haar lichamelijke ontwikkeling, en heeft zich helemaal gericht op het praten. Ze zegt al behoorlijk wat woordjes, ik denk zo'n 30. Ook al korte zinnen, zoals 'bal hebben'. Verder zegt ze veel woordjes die anderen niet zullen begrijpen, maar wij wel. Ze heeft een weekje ofzo gehad dat ze alles anders zei en dat is blijven hangen... Maar op het kdv daarentegen zegt ze erg weinig..
Mijn zoontje zegt nu bewust mama, papa, op, die en dan wijst hij ergens naar, aju en dan gaat hij zwaaien en zijn favoriet auto. Hij zegt tegen alles wat wielen heeft auto, de hele dag door, zo leuk!
Mijn dochter is zaterdag 1 geworden zegt: Mama Papa Koe (alle dieren zijn nu dus koeien) Klo (klok) Kas (kast) Bloe (bloem) Oh-oh Tis (dit of dat) Aai en Aaien Beh (dat doet de geit) oea (Hoera, goed geoefend voor d'r verjaardag ) Volgends mij gaat ze wel snel met praten maar het zou natuurlijk zomaar kunnen dat ze nu een paar maanden stil staat!!