Wat zeggen jullie kindjes van rond de 15 maanden?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Foxter, 18 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lorena81

Lorena81 Lid

19 jun 2009
    62
    0
    0
    Mijn zoontje is 13 maanden en zegt ook niet heel veel.Hij brabbelt wel maar ik weet niet wat het betekend haha.Gelukkig zijn er meerdere.

2. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Mijn zoontje is bijna 17 maanden en zegt:
    Mama, papa, opa, oma, Peter, Gaby, Thirza, Liesja, Nora, Bruno, ja, nee, op, hap, happen, eten, sok, voet, vis, visjes, boot, wind, zand, zee, schaap, paard, koe, aap, aan, uit, doen, mee, mag, is, buiten, kikker, vlees, auto, bumba, thuis, baby, dag, doei, hai, moi :D
    En ik zal er zeker weten nog een boel vergeten zijn haha.

Sinds een paar dagen maakt hij ook al kleine zinnetjes: papa doen, mama mee, niet doen enzovoort. Heel leuk!

3. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Met 15 maanden zij mijn zoontje zeker een woordje of 35 a 40. Heel veel kindjes op zijn opvang zeiden toen nog bijna niks of maar een paar woorden. Volgens het cb moeten ze met 18 maanden behalve mama en papa nog 3 woorden kunnen zeggen. En daar komt je dochter nu aan.
    Op deze leeftijd is vergelijken niet maatgevend. Het kan nog zo verschillen. Maar ineens gaat het heel snel, het lijkt of ze per dag een paar woorden bijleren.

4. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Klopt helemaal. Mijn zoontje zei met 13 of 14 maanden alleen nog papa, mama en op en nu heeft hij in minder dan 2 maanden tijd zeker 40 tot 50 woordjes geleerd! :$

5. Tese

Tese Niet meer actief

papa, mama, opa, oma, boe, lekker, hebben, happen, open, dicht, kwak, zitten, die, bah, daar, ja, nee

Dat was het wel zo'n beetje geloof ik.

6. Yukl

Yukl Niet meer actief

Dat gaat snel! Lijkt me heel gek als zoonlief over 2 maanden opeens 40 woorden meer kan zeggen :D Ben benieuwd :)

7. EmyD

EmyD Niet meer actief

Onze meid heeft tussen 9 en 12 maanden vrijwel stil gestaan in haar lichamelijke ontwikkeling, en heeft zich helemaal gericht op het praten. Ze zegt al behoorlijk wat woordjes, ik denk zo'n 30. Ook al korte zinnen, zoals 'bal hebben'. Verder zegt ze veel woordjes die anderen niet zullen begrijpen, maar wij wel. Ze heeft een weekje ofzo gehad dat ze alles anders zei en dat is blijven hangen..:).
    Maar op het kdv daarentegen zegt ze erg weinig..

8. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Hier hetzelfde verhaal als bij mvliam, in een paar maanden tijd is het supersnel gegaan!

9. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.285
    1.461
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Mijn zoontje zegt nu bewust mama, papa, op, die en dan wijst hij ergens naar, aju en dan gaat hij zwaaien en zijn favoriet auto. Hij zegt tegen alles wat wielen heeft auto, de hele dag door, zo leuk!

10. ynnel1

ynnel1 Actief lid

27 mei 2008
    251
    0
    0
    Kapster
    Mijn dochter is zaterdag 1 geworden zegt:

Mama
    Papa
    Koe (alle dieren zijn nu dus koeien)
    Klo (klok)
    Kas (kast)
    Bloe (bloem)
    Oh-oh
    Tis (dit of dat)
    Aai en Aaien
    Beh (dat doet de geit)
    oea (Hoera, goed geoefend voor d'r verjaardag ;) )

Volgends mij gaat ze wel snel met praten maar het zou natuurlijk zomaar kunnen dat ze nu een paar maanden stil staat!!

Deel Deze Pagina