Ik heb het ook vertelt na mijn eerste bezoekje aan de gyn, dus toen ik wist dat ik met clomid zou gaan beginnen. Ik werk fulltime (in Haarlem terwijl ik in Amsterdam werk) dus moet elke keer een paar uurtjes eerder weg of later op mijn werk komen. Ik had geen zin om elke keer een smoes te moeten verzinnen. Mijn baas doet daar heel gemakkelijk over. In principe hoef ik de uren ook niet van mijn vrije dagen af te halen. Ze vindt het belangrijker dat ik gewoon zorg dat mijn werk af is (ik werk er al ruim 6 jaar dus ze weet dat ik daar hoe dan ook voor zorg, al moet ik een keer thuis wat afmaken -gebeurt gelukkig bijna nooit). Groet Chrizzzy
mede omdat ik eerder een miskraam heb gehad is mijn baas volledig op de hoogte. Hij heeft zelf ook ervaringen in het circuit, dus is erg begripvol. Een aantal collega's weet het, de rest niet. Ik kan gewoon even weg als het nodig is. Hier wordt niet moeilijk over gedaan. En aangezien ik in het onderwijs werk kunnen ze geen snipperdagen inhouden, want die hebbeb we toch niet. het scheelt denk ik ook wel dat ik zo'n 10 minuten fietsen van het ziekenhuis werk.
Hoi Dee en alle anderen, Ik was van plan dezelfde vraag te stellen omdat we aan het begin van een behandeling staan. Mijn baas is een beetje een flapdrol, die al eens eerder iets er uit geflapt heeft wat ik hem in vertrouwen had verteld. Dus ik vind het heel moeilijk wat ik nu moet doen. 2 directe collega's weten het wel, maarja die mogen mij geen vrij geven. Ik zit in het onderwijs en voel me wel schuldig als ik leerlingen weer een paar uur geen les kan geven. Voor mijn man is het ook lastig want hij werkt in een echte mannenwereld en hij weet niet of ze er wel begrip voor zullen hebben. Tot nu toe hebben we voor alle onderzoeken tandarts of dokterbezoeken bedacht. Heel lastig wat wijsheid is.
Hoi Lenneke, ook ik zit in het onderwijs, en mijn vriend bij defensie. komt aardig overeen dus. ik had het er met de directeur wel over gehad, maar verder wilde ik niet dat de adjunct hiervan wist. Met hem heb ik afgesproken om te zeggen dat ik naar de gyn moet voor controle (en dus niet voor behandeling). Als je dichtnbij het ziekenhuis werkt, hoeft het niet eens zo gek veel tijd te kosten, is het alleen wel een gehaast. Voor de inseminatie sta je in principe na een kwartier weer buiten de deur. Dit is vaak rond het middaguur aangezien je man de boel 's ochtends vroeg heeft moeten inleveren. Succes met je dilemma. groetjes Femke
Ik zeg helemaal NIETS op mijn werk....Pas als ze er na vragen wil ik wat zeggen. Maar het scheelt dat ik een drukke managementbaan heb en veel afspraken heb buiten de deur. Dan hebben ze niet door dat ik ook weleens weg ben om andere redenen.
ik heb t mijn teamleider gezegd plus iemand op de 2 e locatie waar ik werk binnen dezelfde stichting. mijn vriend heeft het zijn baas gezegd,en die heeft al gezegd dat elk zhuisbezoek dat ik moet afleggen, dat vriendlief mee moet gaan en uren hoeft ie niet daarvoor in te leveren..is dat geen fijne baas? hier reageerd e teamleider ook fijn, zo van komt dus goed, rustig aan, zijn meerdere mensen, enstel dat je tweeling ooit zal krijgen, dat heb ik ook en is heel leuk enz enz. dus wel opgelucht op de werkplek..
Goh eerst was mijn leidinggevende heel begripvol en was er niks aan de hand. Vandaag komt ze naar mij toe en vraagt ze waarom ik de hele middag vrij genomen had voor HSG onderzoek. Ik uitleggen dat het lang wachten was en dat ik er de hele middag bijna mee bezig was. En dat ik nog een na reactie had etc.... Zegt ze, je mag alleen de uren schrijven die je daadwerkelijk nodig hebt: gesprek met de doktor/ onderzoek en alles erom heen zijn uren voor mij zelf Ik maak echt nooit gebruik van situaties doktors enzo en ga nooit tevroeg weg of iets dergelijk en ben bijna nooit ziek. Ik vond het dan ook niet zo'n leuke reactie en hoop van harte dat ik niet in het behandeltraject kom (IUI) want volgens mij ben ik dan nog veel meer tijd kwijt dan de onderzoeken die ik tot nu toe gehad heb. Het is gewoon niet eerlijk toch? Nou ja ik ga me er ook maar niet te druk over maken :x
Hi, Ster, als je je na die hsg niet lekker voelt ben je toch gewoon ziek? Vervelend dat je baas zo reageert. Voor een ziekenhuisbezoek staat 4 uur dus die tijd moet je in ieder geval krijgen. Mijn baas doet gelukkig niet moeilijk. De eerste 2 keren heb ik gezegd dat ik naar het ziekenhuis moest, was geen probleem. Daarna een beetje globaal verteld waarom en dat ik wel vaker moest, was ook geen probleem. De meeste van mijn collega's weten het ook. Er wordt ook openlijk over gepraat op de afdeling. Wel een beetje raar, want mijn ouders weten bijvoorbeeld nog niet eens waar we mee bezig zijn. (ik hoop ze ooit te kunnen verassen met het feit dat ik zwanger ben...) Op mijn werk zullen ze het als een van de eersten weten als ik zwanger ben, ze leven allemaal zo mee, zo lief! Als mijn vriend een keer meegaat, zegt hij op zijn werk dat hij naar het ziekenhuis moet en dan is het ook allemaal goed. Weten zij veel dat het niet om hem gaat eigenlijk, maar om mij... maar goed hij moet er net zo goed bij betrokken zijn vind ik. Dus hij gaat wel eens mee. groetjes, Snoopy
Ik heb gewoon eerlijk verteld dat ik geen eisprong heb en daarvoor in de MMM zit.. ze dachten eerst dat ik het alleen deed om mijn eisprong op te wekken maar het is nu uitgelekt dat we voor een kleine bezig zijn. Ik mag gewoon onder werktijd en wordt ook doorbetaald ( maar das een geheimpje tussen de baas en mij) Ik moest wel want zit af en toe 3x in de week bij de gyn en loop alleen maar te huilen door de hormonen.. Is ook wel lekker hoor als ze het weten. als ik dan slecht nieuws heb gehad is er altijd wel iemand bij wie je je verhaal kwijt kan. xxx
He Kaatje, Je hebt er gewoon recht op hoor om doorbetaald te worden als je naar de gynaecoloog moet. Dus dat het een geheimpje is tussen jou en je baas snap ik niet. groetjes, Snoopy p.s. Als jouw pendel voor mij klopt raak ik deze ronde zwanger, ben benieuwd!
Weten jullie ook hoe het zit met part-timers? Ik werk 3 dagen in de week en vlgs mijn cao moet ik mijn arstenbezoeken zoveel mogelijk in mn vrije tijd plannen. Maar ja, dat is gezien de cyclusgebondenheid bijna onmogelijk. Ik moet altijd mijn snipperuren aanspreken..
He Marjo, Je probeert toch zoveel mogelijk in je vrije tijd te plannen? Als het dan niet lukt ivm je cyclus kan je daar niets aan doen en hoef je niet je snipperuren te gebruiken hoor volgens mij. Ik probeer mijn afspraken altijd goed met mijn werk af te stemmen maar vaak kan dat nu eenmaal niet. Gelukkig is er op mijn werk veel begrip voor. groetjes, Snoopy
Ja ik zit nu ook wel erg in twijfel. Gelukkig dat ze bij jou op het werk zo begripvol zijn zeg! Wij werken met een kloksysteem. Dus als ik om 9.00 binnenkom, dan klok ik in en dan gaat er weer een uur van mn snipperkaart af. Vind het ook best lastig hoor, ik heb de goedkeuring dat ik ten alle tijde weg mag, maar de baas gaat er niet aan 'meewerken'.. Laatst moest ik overwerken en werd me voorgesteld dat ik die uren dan op mocht nemen ipv dat ze uit betaald zouden worden zodat ik wat meer ruimte zou hebben.. Maar dat zit me toch scheef, ga toch niet extra werken zodat ik vaker naar het zkh kan
Nee ben geen lid van een bond, val onder de cao metaal-electro. Zal het eens even goed moeten nakijken..
Tuurlijk mag dat! Hihi mag ik dan vragen of je nieuwschierigheid een reden heeft? Ik werk als secretaresse bij een bedrijf in het noorden dat o.a. motoren maakt voor defensieschepen..
Nou omdat je in de metaal cao valt...daarom eigenlijk Maarre, in het Noorden...Groningen? Friesland? Woon zelf in de provincie Groningen. *wel een pietsie offtopic*
Lieve Marjo, Als jij werkt waar ik denk dat je werkt is het erg handig om lid te worden van de vakbond. Aangezien het een mannenwereldis kunnen ze lekker moeilijk en tactloos doen. Vaak is dit ook nog eens uit onwetendheid. Bij een vriend van mij probeerden ze namelijk in dezelfde branche zijn ouderschapsverlof tegen te houden.Terwijl dat toch een recht is dat iedereen heeft (alleen wel of niet uitbetalen verschilt per branche). Ik zou gwoon eerst eens gaan googlen naar je CAO en anders de rechtswinkel maar eens bellen. succes, groetjes uit dezelfde regio