Hallo dames, Ik heb gisteren een echo gehad bij de gynaecoloog en het hoofdje en buikje zijn qua formaat prima. Echter het bovenbeentje ligt onder de curve en dus te kort in verhouding. Nu maak ik me toch een beetje zorgen hierover, op de 20 weken echo was dit niet het geval en was alles goed. Heeft iemand ervaringen hiermee?
wij hadden dit ook. is volgens mij gewoon genetisch bepaald want de echoscopiste zij tegen mijn man toen hij opstond: oh nu zie ik waar die kleine het vandaan heeft. We hebben toch echt een heel normaal kindje hoor. Ik zou me er geen zorgen over maken als ik jou was, heb ik ook niet gedaan.
Ons kindje had dat ook. Bij de 20 weken echo niets aan de hand en rond de 30 weken bleek ineens dat het bovenbeentje onder de gemiddelde curvelijn zat. De rest erop of er net iets boven. Extra echo gehad en toen was het bijgetrokken. Was toen 34 weken zwanger. Uiteraard druk gemaakt en uiteindelijk gelukkig om niets want onze kleine meid is helemaal gezond en het is een kleintje, maar daar staan we niet zo gek van te kijken. Wij zijn allebei niet zo groot. Is je nog een extra echo (groeiecho) aangeboden?
Iefie en Fluitekruid, bedankt voor jullie snelle reacties! Er staat over 3 weken nog een echo gepland, dus hoop dat het er dan anders uit ziet. Nu ligt het bovenbeentje nl niet onder het gemiddelde maar helemaal onder de onderste curve, valt er dus buiten. Was dat bij een van jullie ook het geval?
Hoi Kaatje, Ons kindje had 2 softmarkers bij de 20 weken echo, te korte bovenbeentjes (ook onder de onderste curve) en verwijde nierbekkens.Nierbekkens waren bij de 30 weken echo weer normaal. Ik hoop dat het bij jullie niet zo is, maar ons kindje heeft Down. ik wil je ook zeker niet ongerust maken ....maar als je er op googled (deed ik ook teveel in die tijd) dan kom je soms inderdaad op chromosoom afwijkingen. Verder was de echo helemaal goed bij ons , en gelukkig gaat het heel goed met ons zoontje. Veel sterkte,
Hier heeft de kleine al vanaf de 20 weken echo te korte beentje ze lopen 1 week achter in groei, ook het buikomtrekje loopt een week achter.... Volgende week woensdag heb ik weer een groei echo en ben dan erg benieuwd of het nu wel mee groeit maar verwacht nog steeds een achterstand. Mn jongste had ook altijd te korte beentjes op de echo (begon bij de geboorte ook met maat 44 broekjes) en nu ze 2 is heeft ze nog steeds korte beentjes en draagt maat 74 broeken want anders zijn de pijpen gewoon te lang....
Onze oudste dochter had ook korte bovenbeentjes op de echo... En bij ons zit het in de familie manlief heeft ook geen lange benen ..
Hier ook een kindje met kortere bovenbeentjes. De ene echo wel en de andere echo weer op schema. Schrok me rot toen ik ging googlen. Twee weken geleden een kerngezonde dochter geboren...
Dames, Bedankt voor jullie reakties! Lief dat jullie reageren en ben blij te horen dat het meestal niets hoeft te betekenen heeft voor de gezondheid van het kindje. En inderdaad als je gaat googelen schrik je best wel even. Ik mag dinsdag al terug voor een consult bij mijn eigen gyn, ik kan het toch niet opbrengen om nog drie weken te wachten tot de volgende echo. Zit met best wel wat vragen.., hoe dan ook ons kindje is meer als gewenst wat er ook uit de volgende echo s eventueel mag blijken! We hebben er lang over gedaan om zwanger te worden van onze tweede en is allemaal niet zonder zorgen verlopen, jammer dat de zwangerschap nu ook niet helemaal zorgeloos verloopt maar probeer er toch zoveel mogelijk van te genieten.. X
Bij mijn dochter ook. De beentjes liepen twee weken achter op het hoofdje en buikomtrek. Die liepen allebei een week voor. Mijn dochter is kerngezond (nu ruim een jaar oud). Ik heb toen ook gegoogled. Had ik beter niet kunnen doen.