Hallo Allemaal, mijn dochter is vandaag 21 maanden oud en gebruik al sinds dat zij 2 maanden is de cerazette pil. Ik geef nog steeds borstvoeding aan haar. Omdat mijn aderen op mijn borsten ineens heeel erg zichtbaar waren en ik erg moe ben en paar keer misselijk ben geweest heb ik een test gedaan. En nu staat er dus een heel licht streepje. Ik heb de kv2v5 gebruikt. Ik heb hier al vaker mee getest en eigenlijk nooit een streepje als ik niet zwanger was dus ik schrok een beetje toen ik wel een heel licht streepje zag op 5 minuten die daarna nog iets donkerder is geworden. Later heb ik nog weer een druppel water erdoor gedaan, omdat ik eigenlijk eerder denk aan een indroogstreepje, alleen het streepje blijft staan. Heb de foto ook in negatief gezet en daar zie ik het ook een licht streepje op. Nu is mijn vraag zijn indroogstreepjes ook te zien als je de foto in negatief zet?? Alvast bedankt voor het lezen en antwoorden Liefs stokstaartje
Antwoord op je vraag: ja indroogstrepen zie je ook op negatief. Tis en blijft immers een (valse) verkleuring op de foto Maar als het resultaat er stond binnen 5 minuten en daarna donkerder werd is het dus een geldig resultaat. Kan je de foto hier plaatsen?
Hoi Heb je een foto van de test voor me zodat ik mee kan kijken? Ik heb vaak bij kruidvat negatief is echt negatief en postief is echt postief Knuffel
ik kreeg hem moeilijk op de foto. In het echt is ie beter te zien. En nu de foto's verkleind zijn door mijn album nog slechter te zien op de foto. Je moet echt goed kijken en scherm kantelen en/of links naar rechts met je hoofd. http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-SPB78VOE.jpg http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-EYBPA7HB.jpg http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-SZLWDC4I.jpg http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-MYBSGMJ6.jpg http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-6SRBJUR4.jpg volgens mij is de vierde foto nog het duidelijkst
ik ben geen pil vergeten, niet ziek geweest etc. Dus de kans is klein, maar omdat ik als ik niet zwanger was altijd omowitte testen had en toen ik zwanger was van mijn dochter het ook begon met een licht streepje begin ik een beetje te twijfelen
poeh ik schrik wel van jullie reacties eigenlijk. Had eigenlijk verwacht dat jullie zouden zeggen dat het niets zou zijn. Ik denk dat ik maar eens naar de winkel ga nu want uiteraard was dit de enige test die ik in huis had. Bedankt alvast voor de reacties. Ben benieuwd wat er nog meer voor reacties komen..
Ziet er in mijn ogen ook niet uit als een indroger, dit ziet er uit als licht positief.. de pil is niet 100% betrouwbaar.. ik zou idd ook over 2 dagen nog een keer testen om te kijken of ie donkerder is..
Nee dat lijkt mij ook geen indroger!. Idd nog eens testen morgen of overmorgen maar ik vindt het te duidelijk voor een indroger en te roze.
jeetje nu word ik wel zenuwachtig hoor. En dan zul je zien test ik weer en is ie gewoon wit. En dan ben ik helemaal teleurgesteld haha. Ging testen om uit te sluiten, verwachtte niets. Zijn er ook niet voor bezig dus, maar zou niet erg zijn als het gebeurd. Maar nu ik in deze situatie zit vind ik het reuze spannend en zal ik teleurgesteld zijn als het niets blijkt. Raar hoor hoe zo'n vrouwenlichaam werkt hahaha
Ik denk dat het geen indroger is, zeker als je niet te lang gewacht hebt. Maar moet wel zeggen dat ik zelf ook twee keer zo'n "streepje" gehad heb bij kv testen en beide keren was het niks (of iig bleef hij niet plakken). Twee,drie dagen na testen nogmaals getest en toen of snel ongesteld, of daarna echt Omo wit! Succes!
Ik zie wel een roze streepje maar het zou ook kunnen dat hij reageert op een eisprong. Het is bij cerazette namelijk wel mogelijk dat je er een eisprong doorheen krijgt. De werking van deze pil berust voor het grootste gedeelte op het tegengaan van de opbouw van het baarmoederslijmvlies zodat er geen bevruchte eicellen kunnen nestelen. Dus in sommige gevallen wordt de eisprong door de hormonen niet geremd. Maar dat is in theorie natuurlijk het kan net zo goed wel het begin zijn van een kadootje Als hij de komende dagen donkerder wordt dan weet je dat het om een zwangerschap gaat, wordt hij lichter of verdwijnt het streepje heb je goede kans dat het om een eisprong gaat. (de KV kan hele mooie streepjes geven bij een ei)
Nog even een bron vermelding 1.WAT IS CERAZETTE®? Roe werkt het ? Cerazette® bevat slechts een vrouwelijk geslachtshormoon, het progestogeen desogestrel. Daarom wordt Cerazette® ook wel een minipil genoemd. Minipillen bevatten - in tegenstelling tot combinatiepillen - naast het progestogeen geen oestrogeen hormoon. De werking van de meeste minipillen berust vooral op het feit dat ze het binnendringen van de zaadcellen in de baarmoeder voorkomen. De rijping van een eicel wordt niet altijd tegengegaan. Dit laatste is de belangrijkste werking van de combinatiepil. Cerazette® verschilt van andere minipillen doordat de dosis hoog genoeg is om in de meeste gevallen wel de rijping van een eicel te voorkomen. Cerazette® is daardoor heel betrouwbaar. Gezondheid Nieuws, Medische Dossiers, Ziekten & Medicijnen - ConsuMed
ik word door de cerazette niet of heel enkel een keer ongesteld. En als ik ongesteld wordt is dat een paar dagen bruinverlies en meer niet. Dus daaraan kan ik het niet afmeten. @shart: thnx!, maar toevallig wist ik deze info over de cerazette al. Ik ben een van weinige mensen die altijd de bijsluiters helemaal doorleest haha. Ik heb toen we voor onze dochter gingen eens getest toen ik een eisprong had. Omowit. Maar we gaan het zien de komende dagen. Ei zou natuurlijk kunnen, omdat ik door de cerazette geen idee heb waar mijn cyclus zich bevindt Heb al contact gehad met de huisarts. Voor de zekerheid stoppen met cerazette en als ik morgen weer vage streepjes heb kan ik bloed gaan prikken... Heb ook voor de zekerheid verschillende testen meegenomen. KV weer en de action test en ook een clear blue weken indicator.