Lieve leden, Vergeef mij als ik het verkeerd doe, dit is de eerste keer op deze site/Brit forum. Mijn cyclus is vrij regelmatig (na mijn bevalling 21 maanden geleden) ≈28 dagen. Ik heb op donderdag 8 december een ovulatie test gedaan van Sensitest en deze was pimpelpaars, even daarvoor heb ik gemeenschap gehad. Op 13 december zou ik mijn menstruatie moeten hebben, inmiddels ben ik 4 dagen over tijd wat niet voorkomt bij mij. Ik heb getest, maar negatief, dit komt waarschijnlijk omdat mijn eisprong verlaat is geweest…. Wanneer moet ik testen? Dank jullie wel!
Als 8 december je eisprong was zou je 2 weken later (rond 22 december) een zwangerschapstest kunnen doen.
Als je op de 8ste een positieve ovulatietest had springt je ei pas rond 9 of 10 december, dus dan kan je nooit positief testen op 13 december.
Ik heb vandaag getest omdat ik 4 dagen NOD ben als je mijn cyclus volgt… maar ik heb nooit een ervaring gehad met een verlate eisprong vandaar mijn vraag .
Ik denk dat ik het niet zo begrijp, maar dat geeft verder niet. Als ik de ovulatie test niet had gedaan (dit was overigens de eerste keer hh) dan had ik 13 dec moeten menstrueren en had ik het wel als “overtijd” gezien… gezien mijn cyclus 28 dagen is.
Klopt, maar je bent niet overtijd in de zin dat je menstruatie te laat is, deze is gemiddeld 14 dagen na je positieve ovulatietest. Je cyclus is dus een keer langer. Of je hebt een kortere tweede fase van je cyclus, dat kan ook. Als je zwanger wilt worden kun je een tijdje ovulatietesten kunnen gebruiken om meer inzicht te krijgen.
Ik weet niet of iemand dit nog leest, maar voor het geval dat…. Ik heb vanochtend lichtbruine afscheiding verloren, 13 dec zou ik “officieel” mijn menstruatie moeten krijgen, nu op dag 35 zie ik dus de afscheiding….. kan dit innesteling zijn of is dit gewoon mijn menstruatie?
Ik zou even afstappen van 13 december en uitgaan van je positieve ovulatietest. Je menstruatie zou dan op 23/24 december verwacht worden met een “normale” luteale fase. Qua afscheiding is iets waar we geen antwoord op kunnen geven helaas, kan van alles zijn.