teveel eiwitten in urine

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mamasboefje, 13 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamasboefje

Mamasboefje Actief lid

25 mrt 2013
    195
    0
    16
    Noord-brabant
    Hoi dames

Ik maak me nu dus ernstige zorgen en ben eigenlijk opzoek naar ervaringen. Sinds gisteravond begon ik opeens mega veel vocht vast te houden zowel in mijn voeten, vingers en gezicht. Hier ben ik vanmiddag mee naar de verloskundige geweest en mijn bloeddruk was wat te hoog voor mijn doen. Ze heeft me meteen doorverwezen naar het ziekenhuis voor onderzoeken. Mijn bloeduitslagen waren goed en over mijn bloeddruk maakte ze zich ook geen zorgen. Ik had alleen verschrikkelijk veel eiwitten inmijn urine en de verloskundige denkt dat dit met mijn nieren te maken heeft. Nu ben ik opgenomen in het ziekenhuis om 24uur mijn urine op te vangen en hopelijk heeft de internist mij morgen meer te vvertellen. Ik ben pas 25 weken en 2 dagen zwanger dus maak me nu best wel zorgen. Zijn er meer dames die dit hebben gehad en hoe is dat toen afgrlopen??

2. Liesje92

Liesje92 Niet meer actief

Wat erg voor je. Ik herken het wel: jouw verhaal lijkt als 2 druppels water op die van mij, op het termijn na. Ik zat steeds op het randje met mijn bloeddruk (maar voor mijn doen wel hoog) en elke keer van die nare symptomen. Ik ben toen overgedragen naar de gyn ipv de vk en elke week 2x op controle. Ik was alleen al 34 weken zwanger. Toen ook opgenomen geweest om dezelfde reden als jij en weer zat ik op het randje. Mijn bloeduitslagen waren net als bij jou wel goed. Zolang dat goed blijft zou ik me proberen niet te veel zorgen te maken als dat je lukt. Totdat dat verkeerd gast of je bloeddruk onhoog schiet, zit je opzich goed.

Uiteindelijk hebben ze me met 38 + 2 ingeleid omdat mijn bloeddruk toch uit de pan was gerezen (130/100).

Ik wil je heel veel sterkte wensen, ik weet hoe rot je je moet voelen *knuf*

3. Mamasboefje

Mamasboefje Actief lid

25 mrt 2013
    195
    0
    16
    Noord-brabant
    Dank je voor je reactie dit stelt me toch wat gerust :). Bleken jouw nieren wel gewoon in orde? Bij mij zijn ze dus bang dat het daar aan ligt en moet de internist nu dus een beetje uitzoeken hoe of wat

4. Liesje92

Liesje92 Niet meer actief

Mijn nieren en lever waren beide in orde: ook op de dag dat mijn bloeddruk dus zo'n enorme sprong had gemaakt. Ze hebben toen voor inleiden gekozen vanwege het termijn, anders hadden ze het over medicijnen om de bloeddruk te verlagen.

5. Dehi

Dehi Actief lid

18 mei 2013
    468
    134
    43
    Brabant
    Hier een beetje zelfde verhaal alleen is mijn urine wel telkens netjes kwa eiwitten. Ik ben ook onder controle bij de gynaecoloog ivm hoge bloeddruk (140/90) iedere week controle en ook ctg etc. Mag niet meer werken en moet veel rust houden..

6. mientjuh2

mientjuh2 Actief lid

19 dec 2010
    282
    44
    28
    NULL
    Overal en nergens
    Bij mijn zwangerschap had ik iedere keer vanaf 25 weken standaard eiwitten in mn urine. Kon daar de klok op gelijk zetten. Bloeddruk was altijd netjes net als de bloeduitslagen. Op 40 weken en 1 dag had ik weer controle en was mn bloeddruk 200/140 dus veel te hoog. Gelijk doorverwezen naar ziekenhuis voor controles daar en half uur aan de monitor gehangen voor een ctg. Dat was in orde. Urine zat bomvol met eiwitten en de gyn is boos geworden op de verloskundige want ze had me veel eerder moeten doorverwijzen.

Uiteindelijk de dag erna ingeleid, was toch de uitgerekende datum al voorbij.

Deel Deze Pagina