Wel prachtig is het om te horen he die kleintjes hebben zo'n bijzondere kijk op alles! En het dan ook nog eens kunnen vertellen. Ik vind het een zegen. En ja kan niet alles hebben he hihi Hier is het weliswaar op elk vlak.. Gedetailleerde tekeningen.. Bijna geen 1 puzzel is te moeilijk (puzzels voor 4+) al heel lang zindelijk. Ook snachts. Wert niet meer goed hoe ik bij moet houden en m tegelijk peuter moet laten zijn. Als het aan hem ligt -wat ook meestal gebeurt- is het Sochtends zelf douchen zelf aankleden. Zelf eten maken Zelf avond eten. Hij is beledigd als ik zijn bord etc opruim. Hij wil altijd zelf schoonmaken De was doen. Ophangen. Weet hoe de tv en dvd speler werkt.. Zelf drinken pakken. Krijgt mijn telefoon van de screenlock code af en mijn telefoon is niet veilig want weet hoe alles werkt.. Kan het zo gek niet bedenken Ja haha ik ga hier toch maar n topic over starten want i vraag me af hoe andere mama's dit doen. Hij blijft toch echt nog steeds 3..nog niet eens n maand
Colin heeft tot 5 mnd geleden logopedie gehad, die heeft rond zijn 2 e veel last van zijn oren gehad door de amandelen. Bekenden knden hem verstaan maar vreemden pas net voor zijn 4e verjaardag en dan waren sommige woorden nog moeilijk. Shannon voerde ik echte discussies mee dat ze 25 maanden was. ook niet ideaal hoor. een net 2 jarige die haar broer eruit praat en zo eigenwijs is dat ze zichzelf heel snel volledig verstaanbaar wou maken want het moest zoals zij wil.. hihi .. papa en mama waren het daar dus vaak niet mee eens. vergeet nooit meer ze was 23 maanden wij bij de ballorig. en mevrouw wou zelf op het springkussen klimmen. dat kon ze helemaal nog niet qua hoogte. Dus ik: Shannon kom, ik til je er even op kan je naar Colin toen. Nee mama, ik ga zelf kjimmen.. Probeer maar.. Nou , mijn benen niet gjoot gejoeg.. Zal ik helpen Shannon. Nee ik ga zelf kjimmen. Nee kom ik til je , dan kunnen we spelen. nee hoor, ik doe zelf. Shannon dat past nog niet Wel, ik pak stjoel. en inderdaad mien schoof een stoel aan en klom er zelf op.. kan heel vermoeiend zijn zon draakje. vaak heeft ze niets te willen hoor trouwens maar daar tegenover valt ze nog steeds 6-10 x per dag , meestal doordat ze op dingen klimt maar soms ook gewoon over haar eigen voeten, zindelijkheid is nog helemaal niet aan de orde, ze kan nog steeds niet makkelijk echt lange stukken lopen.(nu laat mevrouw zich ook wel graag rijden hoor, heeft nooit een probleem gemaakt van in een kinderwagen zitten..
Mijn meisje zingt nu ook zwarte piet wiede wiede wiet . Ik had het filmpje op facebook gezet weet alleen niet hoe ik hem hier kan plaatsen.. Ze is 23 mnd maar kwa spraak ligt ze echt ver voor. Is zo grappig als ze in de supermarkt loopt met een kinder karretje. Ze praat tegen iedereen. Ze zegt iedereen gedag en gaat hele gesprekken aan. Ze vertelt dan dat ze boodschappen gaat doen en dat ze mag helpen enzo. Mensen vragen ook vaak hoe oud ze is. Als ik zeg 23 mnd oud geloven ze het haast niet omdat ze zo groot en bijdehand is vooral ook op spraak gebied.
Ja mijn zoontje is dus wel snel op al het andere.. Haha! Idd puzzelen kan hij als de beste! Zitten in de kinderwagen? Nee dat zit er niet meer in,, meneer loopt alles mee! Maakt niet uit hoe ver!! Moeten we het ook niet hebben over i-pad of i-phones hij weet precies hoe ze werken! Van t opstarten tot zelf spelletjes uitzoeken! Zelf foto's maken etc.. Daar is hij dan wel snel in.. Doet zelfs al rollenspellen.. Met het poppenhuis bij oma/oma speelt hij met poppetjes die zogenaamd in de keuken aan het werk zijn.. Helpt mij in het huishouden ( vaatwasser uitruimen favoriet hier! ) maar goed genoeg dingen op te noemen wat meneer wel kan Maar praten,, tenminste verstaanbare woorden zit er dus niet in.. Ik hoop dat hij over een paar maanden meteen aan het 'echte' werk begint! Kan niet wachten om met hem te kunnen discussiëren etc!
Onze oudste dochter is 2 jaar en 2 maanden en daar zit gewoon geen stopknop op qua praten en zingen (vreemde op straat noemen haar zelfs een vrolijke kletskous) Ze zegt volledige zinnen en zingt complete liedjes mee. Ze loopt hierop enorm voor. Met andere dingen is ze weer wat minder snel.