vraagje over themperaturen.

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door penr, 8 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. penr

penr Actief lid

2 jul 2008
    494
    0
    0
    Verzorgende IG
    noord brabant
    hoi dames.

ik heb een vraagje ik ben deze maand voor het eerst aan het tempen en wil graag wat advies van jullie want ik snap er niet veel van.
    ik themp rectaal en meestal tussen 6 uur en 7 uur daar ik onregelmatig werk.
    nu ziet mijn temp lijst er zo uit.
    13-6 savonds mij eerste bloeding
    14-6 36.6, 15-6 36.8, 16-6 36.7, 17-6 36.5, 18-6 36.6,
    19-6 36.6, 20-6 36.5, 21-6 vergeten want had 20-6 een bruiloft.
    22-6 36.8, 23-6 36.5, 24-6 36.6, 25-6 36.8, 26-6 36.8,
    27-6 36.5, 28-6 36.5, 29-6 36.7, 30-6 37.1, 01-7 36.8,
    02-7 36.8, 03-7 36.8, 04-7 36.7, 05-7 36.8, 06-7 36.7,
    07-7 37.0, 08-7 37.0.

nu zou ik graag van jullie willen weten wanneer ik mijn eisprong heb gehad en of het goed is dat hij blijft stijgen.
    en gaat hij zaken als je weer ongesteld moet worden?
    ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

groetjes van p

2. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    meid, ik wordt een beetje scheel van de cijfertjes ;) zou je ze eens onder elkaar kunnen zetten?

3. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Vul gewoon eens een kaartje in op ff, dan zie je het veel duidelijker.
    En als ik het zo zie is de 28e je ei geweest.

4. penr

penr Actief lid

2 jul 2008
    494
    0
    0
    Verzorgende IG
    noord brabant
    zouden jullie dan op deze link willen kijken. want ik krijg het kaartje niet hier op het beeld geplaatst.
    ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
    sorry dat jullie gek werden van alle getallen :( hoop dat het zo beter lukt.

groetjes van p

http://img57.imageshack.us/img57/174/tempkaartjees2.png

5. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ik denk dat FF goed zit met je kruis (= ovulatie) op dag 24, maar het is niet zeer duidelijk. Als de temperaturen in deze range blijven, zul je inderdaad wel op dag 24 geovuleerd hebben.

6. QMerelQ

QMerelQ Fanatiek lid

9 jul 2008
    4.276
    0
    0
    He P,
    Heb je cijfellijst even bekeken, daar ik ook ongeveer 6 kaarten vol heb gemaakt. (ben intussen zwanger dankzij het inzicht wat de kaarten mij gaven, dus hou vol!)
    Je temp ging dag 24 wel omhoog, maar bleef niet hoog. Volgens mij blijft die na je eisprong wel hoog. Na dag 27-28 heb je 2x 37 graden gehad. Ik zou dus nog even door temperaturen. Misschien is je cylcus langer deze keer? Ik heb zelf altijd cylcussen van 34 dagen gehad, met op dag 22 de eisprong. Ben je wel regelmatig?
    Je weet pas of je een eisprong hebt gehad als je een hele kaart vol schrijft tot aan je menstruatie. Is dit je eerste keer met temperaturen?
    Onregelmatig werken is ook niet bevorderlijk, aangezien je in rust toestand moet zijn. Meten rond hetzelfde tijdstip heeft lijkt me alleen maar zin als je rond die tijd ook net wakkert wordt.
    Succes ermee!

7. penr

penr Actief lid

2 jul 2008
    494
    0
    0
    Verzorgende IG
    noord brabant
    hoi meesje.

ik heb een regelmatige cyclus altijd gehad.
    dit is de eerste keer dat ik temp ja en ben nu al 11 maanden bezig.
    en 1x was ik 4 dagen overtijd.
    ik blijf me kaartje invullen en me temp blijft stijgen.

8. penr

penr Actief lid

2 jul 2008
    494
    0
    0
    Verzorgende IG
    noord brabant
  9. QMerelQ

QMerelQ Fanatiek lid

9 jul 2008
    4.276
    0
    0
    Hoi Penr,

Ik wil je geen valse hoop geven, maar mocht het zijn dat jullie tussen dag 23 en 26 flink geklust hebben....dan zit er wel een flinke stijgende lijn in je kaartje. Dan zou je gewoon wel eens een langere cylcus kunnen hebben en zou het nu raak kunnen zijn. Ik ga voor je duimen. Mocht het deze keer niet raak zijn, weet je in ieder geval wel dát en wanneer je een eisprong hebt gehad. Kun je de volgende keer ook gerichter klussen.
    Heb je trouwens ooit ovulatietesten gebruikt? Ik heb 2 cylcussen met ovulatietesten gewerkt, toen ik eenmaal een inzicht had na een aantal keren temperaturen, en het was bij de 2e ronde raak. Dit is naturlijk geen garantie, maar als je eerst getemperatuurd hebt, kun je iets gerichter met de ovulatietesten aan de slag gaan. Is het ook niet zo'n kostbaar plaatje. (bij www.sensitest.nl heb je goedkope en fijne testen)
    Succes en laat even iets weten komende dagen!
    Sterkte!

10. penr

penr Actief lid

2 jul 2008
    494
    0
    0
    Verzorgende IG
    noord brabant
    hoi meesje

ik heb goed nieuws ik ben nu 2 dagen overtijd en had vandaag een positieve zwangeschapstest van cb :thumup: . me temp is nu alweer 37 maar al wel 2 dagen lang.

11. QMerelQ

QMerelQ Fanatiek lid

9 jul 2008
    4.276
    0
    0
    Penr:
    :D Gefeliciteerd meid! :D
    Ik had er al voor je op gehoopt! De tekenen waren immers goed!
    Spannend!
    Vandaag kun je gelijk heel het internet afsurfen voor informatie!
    Voel je al iets?
    Ik voelde me namelijk totaal niet anders. Het enige wat ik wel had, was pijnlijke tepels. Had ik altijd tijdens mijn eisprong. Maar toen ik zwanger werd verdween dit gevoel na mijn eisprong en kwam het weer terug toen ik overtijd was. Ik dacht dus eerst dat het niet raak was.
    HEEL VEEL GELUK! En geniet ervan! :)

12. penr

penr Actief lid

2 jul 2008
    494
    0
    0
    Verzorgende IG
    noord brabant
    hey meesje.

dankje.
    ik voel me ook niet anders heb vandaag wel veel hoofdpijn.
    en een beetje erg moe verder gaat alles nog goed.
    en met jou ook alles goed?

13. QMerelQ

QMerelQ Fanatiek lid

9 jul 2008
    4.276
    0
    0
    Ik schijt in mijn broek van de zenuwen!
    Heb om 15:30 de 20 weken echo!
    Haal me de vreselijkste dingen in het hoofd, hopelijk slaan die gedachten nergens op!

Jij veel sterkte met je hoofdpijn, hopelijk wordt het gauw minder!
    X

14. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Gefeliciteerd!
    Misschien leuk als je je zwanger-kaartje nog even bij de andere zwangeren kaartjes zet! (sticky post hierboven)

15. penr

penr Actief lid

2 jul 2008
    494
    0
    0
    Verzorgende IG
    noord brabant
    hey meesje

hoe was je 20 weken echo was alles goed?
    snap best dat je zenuwachtig was.
    ik moet woensdag naar de ha.
    met mijn hoofdpijn gaat alles weer beter hoop dat hij nu weg blijft.

gr.

16. QMerelQ

QMerelQ Fanatiek lid

9 jul 2008
    4.276
    0
    0
    Hi Penr,

Gelukkig was alles goed! :D
    Als je bedenkt wat ze allemaal controleren: Hersenvocht, kleine hersenen, oogjes/kaken/lippen/maag/blaas/hart enz...
    Niet normaal dat dat allemaal kan he!
    Wat zijn onze ouders dan onwetend geweest! (wat soms ook wel lekker moet zijn geweest!)

Wacht maar tot je straks je eerste echo krijgt, dan is er nog bijna niks te zien, maar zelfs daar zul je al van opkijken: een kleine pinda met een hartslag! ;)
    (Ik heb met 7 weken al een echo gehad vanwege een eerdere miskraam, dus je begrijpt dat dat nog zo vroeg was dat er bijna niks te zien is)
    Voor jouw gaat het spannende wachten nu beginnen!
    Heel veel sterkte, en maar hopen dat het bij een beetje moe zijn blijft he!
    Niet iedereen is beroerd de eerste weken hoor, dus geniet maar flink van je kleine geheim!
    Wanneer willen jullie het vertellen? Na 12 weken of eerder?
    Op een gegeven moment knap je geestelijk echt uit je voegen en móet je het gewoon kwijt hoor! En als het eenmaal bekend is dan blijken de weken om te vliegen, maar het zwijgen duurt soms een eeuwigheid!
    Heel veel plezier toegewenst de komende tijd!

17. penr

penr Actief lid

2 jul 2008
    494
    0
    0
    Verzorgende IG
    noord brabant
    hey meesje.

gelukkig dat alles goed is.
    ik ben vandaag bij de ha geweest nou die vertelde mij niet wat ik nog niet wist maar ja de assistente zei dat ze dat altijd zo doen.
    ik ben meschien een beetje vroeg maar ik heb het al verteld omdat ik iemand ben die helemaal me mond niet kan houden.
    me ouders en schoonouders weten het en op me werk omdat ik gisteren helemaal niet lekker was.
    soms krijg je leuke reacties soms van je bent wel vroeg hoor ik had me mond nog gehouden. tis ook nooit goed bij sommige he vertel je het is het niet goed vertel je het niet is het ook niet goed.
    maar ja ik ga nu gewoon genieten en trek me niks aan van wat anderen allemaal zeggen.

18. QMerelQ

QMerelQ Fanatiek lid

9 jul 2008
    4.276
    0
    0
    He Penr,

Goeie instelling!
    Tja, natuurlijk is het vroeg, maar als op een gegeven moment iedereen gaat vragen; ben je soms zwanger? , als je een keer misselijk bent, dan is de lol er voor jouw helemaal af!
    Heb je al een afspraak mogen maken voor over 5 weken? Je krijgt tussen de 8e en 10e week je eerste echo. Volgens mij hoef je de huisarts niet eens te bellen en kun je gewoon naar de verloskundige praktijk die jouw voorkeur heeft bellen voor een afspraak. Beter op tijd zijn, dan dat je t.z.t. in week 9 belt en pas in week 11 of 12 voor het eerst ingepland kunt worden wegens drukte!
    Veel voorpret gewenst! En mochten er vragen zijn, daarvoor is het forum!
    X Mees

19. penr

penr Actief lid

2 jul 2008
    494
    0
    0
    Verzorgende IG
    noord brabant
    hey meesje.

ja de voorpret is nu echt begonnen krijg nus steeds vaker leuke reacties.
    de verloskundige heb ik al gebeld en daar mag ik 15 augustus naar toe voor de eerste keer.
    ik kreeg gisteren al een vragelijst binnen met allerlei vragen over me verleden en fam. :confused:
    morgen die maar even in vullen dan.
    verder is alles weer wat rustiger gelukkig maar ja wat niet is kan nog komen hehehe.
    hoe gaat het met jou alles ook nog goed?
    wanneer ben je uitgerekend?

groetjes van petra

20. QMerelQ

QMerelQ Fanatiek lid

9 jul 2008
    4.276
    0
    0
    He Petra,

Heb best veel last van mijn rug momenteel.... Is altijd al mijn zwakke punt geweest, maar nu er 6 kilo aan de voorkant (en een klein beetje aan de achterkant, haha) aanhangt, ga ik meer met een holle rug lopen...fout fout!
    Ben 27 nov. uitgerekend, dus ik hoop maar dat mijn rug het ook volhoud tot die tijd.
    Ik ga maandag babyshoppen met mijn man, voor de eerste keer!
    :) Heb me dus goed ingehouden!
    Ben benieuwd wat ons allemaal aan de vingers blijft plakken :p , hihi!
    Dus 15 augustus is de grote dag! Spannend!
    Hopelijk krijg je geen klachten, en ach, een paar kleine klachtjes mogen de pret niet drukken!
    succes!

Deel Deze Pagina